2.
תדירות
המתלמד שאל את המורה לגיבוי: "כל כמה
זמן עלי לגבות את הקבצים שלי? עבר חודש מן הגיבוי האחרון שלי"
ענה המורה: "כפי שהיום מאיר לאחר
הליל, וכפי שהסתיו מגיע לאחר הקיץ, כך על הגיבוי להתרחש לאחר
העבודה.
אמר המתלמד:"אני עובד כל יום"
אמר המורה:"אז עליך לגבות כל יום"
ענה המתלמד:"אני מסכים, אבל אין לי
כרגע זמן לבצע גיבוי, מפני שיש לי יותר מדי עבודה"
שמע המורה ושתק.
3.
הפרדה
שאל המתלמד את
המורה לגיבוי:"עכשיו שאני מגבה באופן תדיר את כל קבציי, האם הגעתי
להארת ה-TAO
של הגיבוי?
תשובת המורה הייתה: "על ידי
גיבוי סדיר של כל קבצייך, אתה בדרך להארה, אך לעולם לא תשיג אותה
עד שתפיץ את גיבוייך לארבעה כנפות העולם. האם מפיל הסביון את כל
גרעיניו סביב בסיס הגבעול? האם מטילה הקוקייה את ביציה בקן אחד? אז
כל עוד גיבוייך נמצאים במקום אחד, אתה פגיע לסכנות העולם."
אך המתלמד לא שמע,
ובאותו ערב נשרף הבניין והאש השמידה את מחשב המתלמד יחד עם כל
קלטות הגיבוי שלו.
חזר המתלמד למורה וסיפר לו:
"אדוני, אבדתי את כל המידע שלי. מה עלי לעשות ?"
אמר המורה: "אל דאגה
. אמש שלחתי אחת מקלטות הגיבוי שלך לאחי בסין. הוא
יחזיר אותה". רק לאחר מכן הסביר המורה כי הוא שלח את הקלטת בדואר
ימי.
4.
היסטוריה
הביא המתלמד קלטת
גיבוי ישנה למורה ושאל: " אדוני, קלטת זו היא בת 6 חודשים. אם אכן
אגיע להתמזגות עם האדמה, האם זה נכון כי יש לעשות בקלטת שימוש
חוזר?"
לקח המורה את הקלטת
ואמר: "אעשה בה שימוש חוזר. עכשיו, לך חיש ובדוק את הכונן הקשיח
שלך"
בדק המתלמד את הדיסק
וגילה כי וירוס השחית מאות קבצים חשובים בהם היה המתלמד עושה שימוש
לעיתים נדירות. העלה המתלמד גיבוי בן יום, אך גילה כי גם בו קבצים
אלה נמצאו מושחתים.
העלה המתלמד גיבוי בן
שבוע, ומצא בו את אותו המצב.
נודע למתלמד כי
הווירוס תקף ארבעה חודשים לפני כן. הוא חזר למורה ואמר: "אדוני,
היש בידיך את העותק התקין היחידי!"
אך המורה כבר הקליט
עליו עותק מ-DOOM.
אמר המורה:"כפי שאנו
דואגים ומכבדים את אבותינו, כך עלינו לדאוג ולכבד את הגיבויים
הישנים שלנו, מפני שיום אחד הם יגיעו לתהילה עילאית!"
5.
בדיקה
שאל המתלמד את המורה
לגיבוי: "אדוני, עכשיו שלגיבויים שלי כיסוי טוב, תדירות גבוהה,
הפרדה והפצה לארבעה כנפות העולם, אני סומך עליהם מאוד. האם הגעתי
להארה ? האם בוודאי הבנתי את ה-TAO
של הגיבוי?"
עצר המורה לרגע,
ולפתע שלף גרזן וניפץ לחתיכות את הדיסק הקשיח של המתלמד. ברוגע,
אמר: "להאמין בגיבויים שלנו זה דבר אחד. להשתמש בהם, זה דבר אחר".
המתלמד נראה מודאג
מאוד.
6. אבטחה
היה זה במהלך ביקור
המורה אצל תלמידו, אשר זה עתה סיים להתקין מערכת אבטחה ברשת החברה
שלו.
"ראה", אמר המתלמד,
"יש לנו כאן אבטחה כוללת. התקנו את הפיירוול המחמיר ביותר
לאינטרנט. את כל הצוות הדרכנו לשימוש בסיסמאות מסתוריות ומסובכות
שאין לשתף בהם אף אחד. אנו מנתרים את כל התעבורה ברשת וכל הדואר
האלקטרוני שלנו מוצפן. בוודאי שהמידע שלנו בטוח מפני חשיפה".
שתק המורה, אך בדרכו
הכניס לכיסו קלטת של גיבוי ארגוני של 20 GB
שהייתה על אחד השולחנות.
מאוחר יותר, שלח אותה
בדואר למתלמד.
7. שלמות
הלכה חוסר הסבלנות של
המתלמד וגדלה בדרך להארה. "אדוני, כמאמין בדרכו של
TAO אני מבצע גיבויים
סדירים של כל קבציי, אני שומר אותם באתר מרוחק, ובודק אותם עם
תוכנת XXX. בוודאי,
אדוני, שהגעתי כעת להארה?"
המורה לגיבוי אמר
רק:"אינך תגיע להארה עד אשר תשלוט על השלמות של המידע, היות ועותק
אינו שימושי אם המקור אינו תקין. למה משמש ראי אם אין ביכולתנו
לראות ? למה משמש ההד אם אין ביכולתנו לשמוע ?"
אך המתלמד לא הבין.
מאוחר יותר חזר
המתלמד. "אדוני", הוא אמר, "פורץ מן האינטרנט חדר לרשת שלי לפני 6
חודשים ומאז הוא משחית לי קבצים בצורה אקראית. מאות הקבצים
המושחתים זורמים דרך מערכת הגיבוי שלי. כעת איני יודע אילו קבצים
תקינים ואילו אינם. איני יודע אילו גיבויים מכילים את העותק התקין
האחרון של כל קובץ. מה עלי לעשות?"
אך המורה שתק.
בצד השני של כדור
הארץ, צחק הפורץ.
8.Epilogue
בדיוק
סיים המתלמד בדיקה של כל קבציו, אותם הוא ניתר עכשיו עם תוכנת
XXX.
היה זה הגיבוי החמישי
באותו שבוע, והוא בדק את הגיבוי על ידי שחזורו ובדיקת המידע ששוחזר
באמצעות XXX, לפני
שהוא לקח אותו לארון נעול מחוץ לאתר כדי לאכסנו יחד עם גיבויים
אחרים אותם ביצע במשך החודשים הקודמים.
אמר המתלמד:"כעת יש
לי כיסוי, תדירות, הפרדה, היסטוריה, בדיקה, אבטחה ושלמות. קרוב
לוודאי שהגעתי להארה".
אמר המורה: "אינך
עדיין במקום של הארה, אך צועד אתה את הצעדים האחרונים בדרכך להארה.
הצד הבא הוא לרכוש מספר נוסף של עותקים של תוכנת
XXX."
נהיה המתלמד חשדן,
ושאל: "אדוני, האם כל ה- TAO
של הגיבוי הזה הוא רק דיבורים כדי שתוכל למכור עוד עותקים של
XXX?
אמר המורה: "עכשיו
באמת הגעת להארה!".
http:/www.edepot.com/taohumor.html
|