המשך

 
 

"Feel the beat...By Andy Barker

(Thanks for the Article to our customer Rick from Research International).

 

"אנו חיים בעולם לחוץ. הלחץ מורגש מן ההצקות היומיומיות ועד הלחצים של הגיאו-פוליטיקה. אחד מלחצי המפתח המוביל את ההתנהגות האנושית נמצא בין האדם והחברה, בין צרכינו להשתייך ובו זמנית גם להביע את האינדיבידואליות.

 

צרכנים צורכים מותגים מסיבות רבות, והצריכה התפתחה להתאים לתקופה.  כאשר אנשים יגעו מאותם סיפורים ישנים "משופרים", המותגים התפתחו להציג סגנון חיים אליו הצרכנים יכלו להצטרף ולשחק בו תפקיד. התסריט נכתב על ידי המותג, והצרכנים חיכו להוטים להצבה הבאה.

 

אמנם, עת שאליטות מיוחסות תמיד גילו ואימצו מותגים מסוימים, היום יותר ויותר אנשים מחפשים לתבוע את סיפורי מותגם הפרטי, בכדי לצאת דופן מן ההמון.

הבעיה הינה כי חיים שלמים שעברו בניסיונות להתבלט מן ההמון יכולים להיות בודדים מאוד. אי לכך הצרכנים מגלים את הצורך להשתייך ולהביע אינדיבידואליות בעת ובעונה אחת. הם הופכים לשבטיים.

         

אז, מה בונה שבט ומה עושה מותג לשבטי ?

שבטים מתחלקים ומשתפים. מתחלקים בתשוקות, אמונות, עמדה, צרכים ;  גם נוטים לשתף בקודים, טכסים ופולחנים. יש להם זהות חזקה (גם עם אולי זמנית) ויוצרים באופן פעיל משמעות למותגם, יותר מאשר צריכה סבילה של חזון המותג שהם אמורים להיות.

 

מותגים שבטיים, עם כך, נוטים להיות מותגים שהתגלו ואומצו , ומספקים לצרכן את החומרים הסמיוטיים כדי לסמן שייכות לחברים נוספים, ואי שייכות לאחרים"... 

 

http://www.research-int.com/library/library.asp?id=325