זעם יצרני האנטי וירוס

 

המשך

 
 

למרות הביקורת, באוניברסיטה עמדו על כי הלימודים יסייעו לפתח את הדור הבא של מומחי האבטחה במחשוב, ולא נוכלים מפיצי וירוסים. מנהל מחלקת מדעי המחשב באוניברסיטה טוען כי "הקורס הינו למען הבנת הוירוסים לצורך מניעת פגיעתם". "ברצוננו ליצור מקצוען אנטי-וירוס שיוכל להקדים באופן פעיל את סוג הווירוס הבא, ולפעול למען חידושים באנטי וירוס".

התלמידים יכתבו את הקודים שלהם במעבדת מחשבים מאובטחת כדי שהוירוסים לא יגיעו לאינטרנט. למעשה, הם כלל לא יכתבו וירוסים חדשים אלה יחדשו את הקודים של הקיימים. לבסוף, כתיבת הוירוסים יהיה רק חלק מתוכנית אבטחה הכוללת דיונים על אתיקה וחוק במחשוב.

למרות הכול, נציגים של חברות תוכנה אנטי וירוס דחו את הרעיון שללמד סטודנטים לעבוד על וירוסים יעזור למישהו."אין ערך בללמד אנשים לכתוב וירוסים. הם פשוטים למדיי"-אמר נציג של טרנד מייקרו."צפייה בהתנהגות הווירוס אומר לך כבר הכול עליו. לכן וירוסים נכתבים על ידי בני 15". נציג של קומפיוטר אסושייטס סיכם בכך ש"משתמשים לא רוצים שהזמינות הבלתי מאורגנת של מידע זה ברשת תהפוך למסודרת בצורת קורס באוניברסיטה מבלי להבטיח את ההגנות המתאימות "

"מעבר לאפשרות של וירוס חדש מופץ בעולם האמיתי, יש סיכון שלא כל תלמיד ייקח את הקורס בגין הסיבות הנכונות, אומרים מתנגדים אחדים. איך להבטיח שבוגרי הקורס לא יצאו לכתוב וירוסים?" -אמר נציגם של נטוורק אסושייטס."איך אנו, כקהילת אינטרנט, יכולים להיות בטוחים שהמידע הנלמד בקורס לא ישמש נגדנו בעתיד?. זה כמו ללמד מישהו לגנוב מכוניות כדי שנוכל לעצב מערכות נגד גנבה טובות יותר בעתיד"

באוניברסיטת קלגרי אומרים כי אנשים מפספסים את הנקודה ומציינים כי בידי רוב הבוגרים במדעי המחשב היום כבר יש את המיומנויות ליצור וירוס.

בעוד מטרת הקורס הינו להכין את התלמידים במדעי המחשב לעבודה בתעשיית האבטחה והאנטי וירוס, מנהלים בתעשיות אלו אומרים שסטודנטים אלו יורים לעצמם ברגל. התעשיינים חוששים כנראה מהנצחת המיתוס שחברות האנטי וירוס כותבים את הוירוסים בעצמן.