סקר סימנטק קובע: יותר מ-80% מן הילדים המשתמשים בדואר אלקטרוני

מקבלים יום יום דואר לא מבוקש שאינו מתאים לגילם.

מתוך הודעה לעיתונות במקור

 

סקר שנערך על ידי Applied Research עבור סימנטק בין 1000 נערים בגילאים בין 7 ל-18, גילה כי יותר מ-80% מן הילדים שענו לסקר מקבלים יום יום דואר לא מבוקש. חצי מן הילדים הרגישו אי נוחות ועלבון בצפייה במסרי דואר בעלי תוכן שאינו מתאים לגילם.

הסקר מגלה גם כי לרוב הצעירים שנשאלו יש חשבון דואר אלקטרוני אחד או יותר. כאשר שאלו אותם באיזו תדירות הם בודקים את תיבות הדואר, 72% מן הנשאלים אמרו שהם עושים זאת החל ממספר פעמים בשבוע ועד מספר פעמים ביום.לשאלה בנוגע לחשיבות ליווי ההורים בעת בדיקת הדואל, קרוב לאחד מתוך שלושה ענו כי הדבר אינו חשוב, 16% כלל אינם רוצים שהוריהם יבדקו דואל יחד עמם. יותר מזה, 46% כלל אינם שואלים את אישור הוריהם לפני שמוסרים את כתובות הדואל האישיות לחברים או לאנשים או אתרי אינטרנט אותם אינם מכירים היטב.

תוצאות הסקר מאשרות כי צעירים מבלים יותר זמן מקוון במשך חופשות הקיץ שלהם בהשוואה לעונת בית ספר רגילה.

44% מן הצעירים שנשאלו דיווחו על יותר משעתיים ביום online ביום קיץ ממוצע, ביחס ל23% שאמר שהם מבלים אותו זמן ביום לימודים רגיל. מן הצעירים המבלים בממוצע יותר משעתיים ליוםonline בחודשי הקיץ, 75% משתמש באינטרנט בעקר כדי לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני.

.

טיפים להורים

 

היות וילדים יבלו יותר זמן במצב מקוון בתקופת חופשת הקיץ, על ההורים להגדיל את התערבותם ומאמצים לקיצוץ חשיפת ילדיהם לדואר בלתי מבוקש. בסינמטק ממליצים:
1. תתקשר עם ילדיך. חשוב לדבר בכנות עמם על תוכן אינטרנט שאינו מתאים, כגון מסרי דואר אלקטרוני פורנוגרפים. עודד אותם לסמוך עליך כאשר הם רואים מלל או תמונות בלתי הולם.

2. למד את ילדיך לא למסור מידע אישי בעת גלישה באינטרנט. משווקים זדוניים מקוונים לילדים כדי להשיג מידע אישי כגון שמות, כתובת, מספר טלפון ותחומי התעניינות של המשפחה.

3.שמור על אמון ילדיך. הגנת יתר יכולה להתקבל כחוסר אמון בהם.וודא כי הם מבינים את כוונותיך בשמירה על הדואר שלהם, כך שתוכלו לדבר באופן חופשי על דואר בלתי מבוקש.

4.הכר את ידידי ילדיך. גם אם אתה מגביל את האינטרנט של הילדים או הגישה לאינטרנט בביתך, הם עדיין יכולים להתחבר ממקומות בהם אין עליהם שמירה. דבר עם הורי ידידיהם ועבוד עמם ביחד כדי לספק סביבת גלישה בטוחה לצעירים.

5. בדוק דואל יחד עם ילדיך, התקן תוכנה מסננת דואל בלתי מבוקש (כגון Symantec's Norton Internet Security 2003) כדי למנוע קבלת דואל בלתי הולם או מגעיל.