USB & Firewire הם שיפורים גדולים בהשוואה לפתרונות התקשרות מסורתיים. בעבר, הממשקים PC I/O היו בעיתיים לצרכן. היו ממשקים פורת SCSI, סריאלים, מקבילים, ועוד אשר כל אחד מהם דרש את הקבלים הייחודיים שלו , עם אורך  פעולה מוגבל וגם יכלו להיות יקרים דיים. מגבלה עיקרית הייתה זו של מכשיר היקפי אחד לפורט. כדי להוסיף פורט, על הצרכן היה להתקין כרטיס ל-bus  הפנימי של המערכת. לשם כך הייתה צורך לפרק את מארז ה-PC ולצלול אל מעמקי החומרה. לא כל אחד שמח לעשות זאת.  עוד טרחה שנדרשה  היה  האתחול מחדש  בכל פעם שהתקשרות התווספה או בוטלה. כתשובה לבעיות אלה, USB ו-Firewall נענו לאתגר בשנת 1995.

כל תקן סיפק אפשרות אמיתית של " plug & play", היה זול יותר, מהיר יותר, והיו לו אפשרויות של אורך כבל גדולות יותר. הכבלים היו זולים יותר והיו להם קונקטורים קטנים בשל  המספר המועט של סיבים הנדרשים ל  serial bus, שגם לא היה צורך לסגור אותם.

ערך מוסף גדול ביותר הייתה היכולת להסתעף, שאפשרה לקשר מספר רב של מתקנים ביחד  וגם  לקשר  הרבה מכשירים ל-HOST PORT  בודד ב-PC. למרות ההתפתחות המשותפת, לכל אחד משני התקנים היה יעד התחלתי שונה.

 

מה זה   USB ?

INTEL הגו אתUSB  במיוחד כפתרון לסוגיות של קישוריות legacy PC I/O עליהם דיברנו קודם. INTEL גרמו לעליה של USB בשוק על ידי מכירת בקרי USB כחלק מן הרכיבים של מחשבי ה-PC. מייד אחריה באוMicrosoft, Compaq, NEC, Digital, IBM ו- Nortel, אשר התחילו את ארגון ה- USB-IF או פורום מיישמי USB, לעידוד השימוש ,אספקת הספציפיקציות ובדיקות ההתאמה. ה- USB IF תכנן את התקן כ-BUS סריאלי עם ה-PC  במרכז, אשר מאשפר העברת נתונים בין הבקר של ה-PC והציוד ההיקפי. עד 127 מכשירים שונים יכולים להתחבר ל-PC בצורת טופולוגיה שכבתית או של כוכב, בה ההבים מוסיפים אפשרויות סיעוף."

דוגמא של רשת USB :

 

 

למקור