Chief Magazine

 

גיליון מספר 41 שנה III - יום חמישי 9 באוקטובר 2003

 המערכת:

    עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

    קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

    מבצעים והנחות

s@marketing.co.il
    יעוץ ופרוייקטים oz@support.co.il

 

 

 

 

Cabuk parlayan cabuk soner.

"מה שמהר בוער, דועך במהרה".

פתגם עם תורכי

חג סוכות שמח!

חדשות הלשון

     שלום לשטרודל !

                                      כל מי שלא כותב אי-מייל ("דואל") ביידיש,

  יאמר בעברית :

ברוכה הבאה ה- "כרוכית": @

 

 

 נזק מאש

ניתן לשקם מערכות אלקטרוניות שניזוקו מאש, ממים, עשן או זיהום סביבתי. אמנם עלות השיקום יכולה להגיע לגבול תחתון של 30% מערכה של מערכת חלופית, ברוב המקרים לרכוש ציוד חדש הינה אפשרות מהירה ונפוצה יותר.

במקרה וימצא שירות מקצועי ואמין לשיקום, חשוב להגיע להחלטה במהירות האפשרית. הנזק ההתחלתי של האש -או של המים בהם משתמשים לכבות את האש - פותח צוהר לתהליכים הרסניים מתמשכים (כגון קורוזיה).

כאשר מדובר במערכת מחשב, מצלמה אלקטרונית, או מערכת אחרת האוגרת מידע, חשיבות השיקום של המידע האבוד במקרים רבים עולה על זו של החומרה עצמה.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

1. החזק בקרבת מערכות המחשב מטף מתאים לאש מסוג A, B, ו-C

2. כבה את המוניטור במידה והנך חייב להשאיר את המחשב ללא השגחה. מוניטורים יוצרים מתח פנימי גבוה עם יכולת להתחיל שריפה, או להתחיל פיצוץ בסביבה דליקה (במידה וקיימת דליפת גז או אדי דלק, למשל)

מתג המוניטור בד"כ נמצא מתחת למסך או לפעמים בחלק האחורי של המסך. כיבוי המסך ללא כיבוי המחשב לא יפסיק את רצף העבודה של המחשב או ישפיע על שלמות המידע. עם שובך, רק הדלק מחדש את המסך וחכה מספר שניות לחימום מחדש.

3. לעולם אין להפעיל מחשב, מסך או מדפסת עליהם כיסוי נגד אבק. החום הנוצר ונאגר יכול לבנות ולגרום לתקלה שיכולה להסתיים באש ממקור חשמלי.

4. לעולם אין לשים שתייה או נוזלים אחרים על ציוד אלקטרוני היכן שקיימת סכנת שפיכה.

5. חשוב לבדוק את תקינות מערכת החשמל והארקה, ולהבטיח כי יש במערכת כוח מספיק לספק את כל המרכיבים המחוברים.

6. שמור תמיד עותק גיבוי של המידע בבניין אחר או כספת חסינה. הדבר יאפשר לשחזר את המידע במקרה של אש או שיטפון, ויחסוך את ההוצאות הגבוהות של שחזור או -גרוע מזה- של אובן מידע כולל.

7. התאם את המבנים לדרישות בטיחות נגד אש המקומיות לתעשייה שלך.

 

 

www.axafe.com

 

 

Data Integrity

Consulting Services

 

Back it up, Jack

Jeff Pasternack מתוך המאמר של

מה משותף לחצי פחית קולה דייאט, פורץ, ותומך ספרים מזכוכית במשקל 4 קילו? כולם יכולים לשלול את הגישה לדיסק הקשיח. בואו נתאר את המקרים הללו בפרוטרוט.  מישהו שפך קולה על המחשב הנישא. הבית של מישהו אחר נפרץ ומחשבו נגנב. תומך ספרים נפל מקצה המדף ונחת על קופסת המחשב. בשלושת המצבים, הבעלים כשלו בגיבוי, והתוצאות היו לחץ, תסכול, ואובדן מידע. שלושת בעלי המערכות יכלו למנוע רוב הצער אם היו מגבים את המידע בצורה נבונה.

לגבות מידע יכול להיות מתהליך פשוט של העתקה חד פעמית לתקליטור, ועד התקנת מערכת מוקשחת של דיסקים עצמאיים (RAID - Redundant Array of Independent Disks) במכשיר מיועד לאחסון מידע ברשת. עלות הגיבוי גם נעה בציר המורכבות הזה. על פי Bob Mellinger, נשיא Attainium Corporation, אין להתמקד בכמה עולה לגבות בצורה אמינה את המידע שלך, אלה בעלות של אי גיבוי המידע.

יכול עסק לשרוד שעות או ימים של השתקה? מה תהינה התוצאות הפיננסיות במונחים של הכנסות, מוניטין, וחוסן תחרותי?

"האפשרות של פיגוע טרור או סכנות מלחמה, נזק פוטנציאלי של אסונות טבע וגם אסונות לא-כל-כך-מן-הטבע, והאפשרות של עובד ששוגה, או מחבל ברכוש העסק, הם רק עוד איומים שמסכנים את מקורות המידע" אמר Mellinger. והוסיף: "לכל פרט או ארגון  את הדרישות ואת רמת הנוחיות שלו עם הטכנולוגיה

כמובן, גיבוי המידע הינו רק חצי מן המשוואה. השחזור הינו המפתח האמיתי. פירושו כי לא משנה איזה סוג של מתודולוגיה תשתמש לגיבוי, אם לא תוכל לשחזר, האסטרטגיה להתאוששות מאסון לא הייתה כלל שווה. לכל שיטת גיבוי יש את האתגרים שלה כאשר באים לשחזר.

עוד אומר Mellinger: "שיטות לגיבוי מקומי יכולות להיות איטיות אם יש יותר ממספר קבצים לגבות, והם אינם תמיד מתאימים לשחזור. מעבר לכך, אם משרדי החברה מושמדים על ידי האסון שגרם את האובדן, כך גם הגיבויים, אלה אם מאחסנים אותם מספיק רחוק" או בצורה מוגנת ביותר.

"לא משנה איזה פתרון גיבוי יבחר, דבר אחד חייב להתקיים: שיהיה ניתן לשחזר את המידע תוך 24-48 שעות מרגע התרחשות הנזק. המידע הינו משאב יקר מדי כדי שתאלץ לחכות יותר מזה"

http://www.technopasant.com

?

שאלות בענייני רשת ממוקדת המשכיות עסקית

שולחים בצירוף שם ומספר טלפון

לדואר אלקטרוני oz@support.co.il

מה שטוב ל-NSA

מה שטוב לסוכנות האבטחה הלאומית האמריקאית אולי לא מתאים לכל אחד, אבל בהחלט מספיק למנהלים אחראיים של מערכות Microsoft, Oracle, Cisco ועוד.

בדף  www.nsa.gov/snac/index.html תמצאו המלצות להגן על עצמכם מפני גורמים זדוניים.

רוב ההמלצות ל-Windows 2000 מתאימות גם ל-Windows 2003

 

יותר מפרוסה אחת בלבד

FaxWare כבר מוכרת בשוק כשם נרדף לשרתי פקס מבוססי רשת. גם היום, מספר הולך וגדל של חברות בחר להשתמש בתוכנה זו. בנוסף לקלות השימוש בממשק והיציבות של התוכנה, החיסכון בעלויות משחק תפקיד מכריע בבחירת FaxWare. אבל השימוש בפתרון זה מהווה פרוסה אחת בלבד של העוגה כולה. מי שבוחר ב-David XL מההתחלה, מקבל את כל הקונדיטוריה בחבילה אחת.

פרוסה אחת

בהיותו שרת פקסים בעל רמת ביצועים גבוה, ה- FaxWare מניח את היסודות לתקשורת מתקדמת בארגון, ומאפשר משלוח פקסים ישירות מה-PC. זה מביא אותנו לחיסכון כפול: מצד אחד חוסכים את המשאבים בהם כרוכה העבודה עם מכונת הפקסימיליה. מצד שני, מפנים זמן לעיקר. סך כל הצעדים הנדרשים למשלוח מסמך אחד בפקסימיליה מגיע ל- 15 דקות. עם FaxWare הזמן מתכווץ ל-3 קליקים בעכבר.

בנוסף, פתרון זה מנהל את כל הפגישות, משימות, כתובות ועוד-הן כמשתמש יחיד והן כקבוצת עבודה, ואפילו כמחלקות שונות. למרות הנוחות והפונקציות ואפשרויות הרבות, כל המידע הרלוונטי עדיין לא משולב בממשק משתמש אחד, היות ומדובר רק בפרוסה בודדת של העוגה.

כל הקונדיטוריה

David XL הינו הפתרון המתאים למי שלא מסתפק בפתרון חלקי. עם תוכנה אחת בלבד ניתן להביא את כל המידע הרלוונטי בנוחיות אל תחנת העבודה. בנוסף לפקסים הנכנסים, מקבלים דואר אלקטרוני, SMS ודואר קולי בתיבת הדואר הנכנס. בקלות ניתן לנהל פגישות, כתובות, מסמכים ועוד. כמובן שמוצר זה מייעל את העבודה היום יומית ועושה אותה נינוחה יותר. אין צורך לחפש מסרים חדשים או מידע במקורות שונים. ה-David מחליף משיבונים, ספר טלפונים, מכונת פקסים, את ה-  eMail-client

מחיר

הדרך הכלכלית ביותר להשתמש ב-David XL הינה שדרוג של התוכנה הקיימת (StepUp to David XL) רישיון זה מבטיח את גרסת התוכנה העדכנית, עם פונקציות משופרות בשבריר המחיר שהייתה עולה החבילה ההתחלתית

Further data on David XL, the information center for your business....

 

 

כלי הסרה ללא תשלום

אם נדבקתם, בדף www.bitdefender.com אפשר למצוא תוכנות קטנות להסרת האיומים הנפוצים האחרונים. BITDEFENDER הינו אנטי וירוס MADE IN RUMANIA, שמתפתח יפה מאז הופעתו לראשונה. באתר יש גם אפשרות להוריד חינם אנטי וירוס גרסה 7, אנטי וירוס ל-DOS, ל-Yahoo!Messenger, ל-MSN Instant Messenger, ל- ICQ, ל-PALM ו-NetMeeting

 
 

 

לעיון במידעון השבועי העדכני, ראה קישור:

http://www.chief.co.il/magazine

רשימת כל הגיליונות הקודמים נמצאת ב:

http://www.chief.co.il/magazine/2003/Archive.htm

 
 
 

 

 


 

 
     

    נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,

   המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדוא"ל:

  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

 
     

לנוחותכם הוספנו אפשרות להוספה וגריעה עצמית מרשימת התפוצה :

 
 
 

   כל הזכויות שמורות 1986-2003 © צ'יף יישומים ישראל בע"מ

Hit Counter