Chief Magazine

 

גיליון מספר 46 שנה III - יום חמישי 20 בנובמבר 2003

 המערכת:

    עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

    קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

    מבצעים והנחות

s@marketing.co.il
    יעוץ ופרוייקטים oz@support.co.il

 

 

תוכן:

אחסון מדיה מתכלה

QC

סימני אזהרה

סגירת מעגלים

 

"Computers follow your orders, not your intentions"

WWW.ONELINERS-AND-PROVERBS.COM                         

 

Click on the Icon

 

 

 

תזכורת ללקוחות בשירות

לבקשתכם חברתנו הפסיקה להתריע על סיום הסכמי השירות לפתרונות ממשפחת BOS

זכרו נא לבדוק אם הסכם השירות שלכם עדיין בתוקף !

 

לבירורים :

 ניתן להתקשר בימי א' עד ה' בין השעות 08:00-12:00 לטלפון  08-9300501  

או לכתוב לנו לדואל info@bos.co.il

אחסון מדיה מתכלה

חברת Imation המתמחה בפתרונות לחברות בינוניות עד קטנות ממליצה בחום על גיבוי מחוץ לאתר, למרות שלהרבה עסקים קטנים העצה קשה למימוש.Vaulted off-site storage אינו כלכלי לעסק קטן.
למרות זאת, נשארת הבחירה לרכוש כספת חסינת אש לאחסון הגיבויים. הם כמובן עדיין מדברים על קלטות, העדינות ורגישות מאוד, אפילו לשינויי מזג האוויר. השיקול עלות-תועלת מעודד לרכוש כספת טובה גם אם מחירה יחסית גבוה. ב-Imation מציעים לאחסן מדיה אופטית ומגנטית בכספת עמידה כדלקמן:

 "a safe that meets the UL 125 1-hour fire and impact rating. The internal temperature of a safe that carries the UL 125 1-hour fire rating will not exceed 125º F (52º C) after sitting in a 1700º F (926º C) furnace for 60 minutes. Fire safes that are not manufactured to UL 125 may have their internal temperature exceed the safe storage temperature range for magnetic and optical media."

למקור

QC

ממזון לתינוקות ועד למנועי מטוסים - מחומרה ועד לשירות  - מתוכנה ועד הלום.

 

בבקרת איכותו של תהליך קיימות שתי גישות עיקריות. על פי הראשונה, ניתן לבדוק את תוצאות התהליך, ולפסול את התוצרים שאינם מתאימים לאיכות הנדרשת.

לחלופין, אומרת השיטה השנייה שניתן לתכנן ולארגן את המערכת כדי להופכה לתהליך כה אמין עד אשר שיעור הפגם יהיה כה נמוך שלא תהיה צורך בבדיקה.

ניתן לכנות את שתי גישות אלה "בקרה על פי מבחן" ו- "בקרה על פי תהליך"

דוקטרינת האיכות המודרנית מדגישה את הבקרה על פי תהליך מפני שזו מגדילה את התוצרת ומעודדת את בניית מושג האיכות עמוק בקרבי המוצר

למרות זאת, כל תהליך של יצור הינו תהליך בעל מורכבות ובעל נטייה לשגיאות הרבה יותר מכל תהליך של בדיקה. מנקודת המבט של איכות (ולא פרודוקטיביות) של התוצר המוגמר, הבדיקה תהיה אמינה יותר כל עוד האיכות האמיתית של האובייקט תוכל להימדד בתהליך בדיקה.

בעולם המחשוב התהליכים בדרך כלל מורכבים מאוד והבדיקות פשוטות מאוד. למשל, התהליך הנדרש להזזת מנת מידע (network packet) מצד אחד לשני של כדור הארץ, הינו בעל מורכבות שקשה אפילו לדמיין, אמנם ניתן למדוד אותו על ידי פעולת חיבור פשוטה. למרות הפשטות של בדיקת מערכות מחשב, ה-status quo קובע כי סומכים על תהליך במקום על תוצאה. כאשר משתמש יוצר קובץ, הוא סומך על מערכת הקבצים שתאחסן אותו נכון. כאשר המשתמש עורך קובץ, הוא סומך על תוכנת העריכה שלא תשבש או תמחק שורות מהקובץ. כאשר משתמש מעביר את הקובץ למחשב אחר, הוא סומך על תוכנת התקשורת שתעביר אותו באופן תקין. רק על ידי שימוש פשוט בקובץ כפי שהוא אמור לעשות, המשתמש נשען על עשרות מערכות תוכנה שאמורות לעבוד ללא דופי, ואם כל אחת מהן תכשל והתקלה אינה מתגלה מיד, המידע יאבד או ישתבש.

מערכות המחשב העכשוויות מורכבות מעשרות מערכות כגון אלה, ובכל אחת מהן אנו מפקידים את המידע שלנו. זו גישה לאיכות מבוססת תהליך

בבקרת איכות מדברים על שבעה כלים עיקריים , והם כולם מוסברים באתר Tools

אגב, אם כבר מוזכר שם PARETO (זוכרים את העיקרון של 20:80 ?), שמענו בכנס של IBM בשבוע שעבר, ש:

"80% מן הזמן הדרוש לפתור בעיה,

 מתבזבז בלהחליט מה היא בעצם הבעיה"

 

 

למשפחת קיבוץ בית העמק,

אתכם באבלכם על אובדן מיסד וחבר יקר:

יצחק (Ivor) גולקר ז"ל

 

Data Integrity

Consulting Services





























 

 סימני אזהרה  - המשך


בגיליון של שבוע שעבר התחלנו למנות מספר "נורות אדומות" שיש לקחת בחשבון בבחירת פתרונות הצפנה. הראשונה שבהן הייתה: לעולם לא לסמוך על יצרנים שלא מספקים הסברים מדויקים על שיטות הפעולה של מוצריהם.
השנייה הזהירה מפני הסברים בלתי ברורים תחת אמתלה של מונחים טכניים מקוריים למדי, כמות גדולה של מילים מסובכות שמטרתן לבלבל או מונחים מוטבעים אך תלושים מכל משמעות הגיונית. להלן ההמשך:

3. אלגוריתמים סודיים
המנע מתוכנה המשתמשת באלגוריתמים סודיים. אלו אינם נחשבים לאמצעים בטוחים להגן על המידע. אם היצרן עצמו אינו סומך ששיטת ההצפנה בה הוא משתמש יכולה לעמוד בפני בדיקה קפדנית, אין סיבה שהלקוחות יעשו זאת. ההסבר הנפוץ לסודיות האלגוריתמים הינו כי "הפורצים יכולים לנסות לפצח את שיטת התוכנה". הטענה נשמעת הגיונית, אמנם אותם פורצים מסוגלים באותה מידה להפעיל שיטות שלreverse engineering ולהגיע לפיצוח. הנושא אינו מהווה בעיה כאשר האלגוריתם חזק והתוכנה מיושמת כהלכה.

4. חידושים מהפכניים
היזהר מיצרן הטוען שהמציא "סוג חדש של קריפטוגראפיה" או "חידוש מהפכני". חידושים אמיתיים עשויים להופיע בספרות המחקר, ומקצוענים בתחום בד"כ לא יסמכו עליהם עד לאחר שנים של ניתוח, ואז כבר לא ניתן לקרוא להם "חדישים". הכוח של כל תוכנית הצפנה מוכח רק במבחן הזמן. קריפטוגרפיה חדשה היא כמו תרופות חדשות, ולא כמו מכוניות חדשות, ובמובנים מסוימים אף גרוע מזה: אם חברה פארמאצאוטית מייצרת תרופות מזויפות, אנשים הנוטלים אותן יתחילו להראות סימני מחלה. אולם אם משתמשים בקריפטוגרפיה מזויפת, יתכן ולא יהיה כל סימן שסודותיך אינם עוד סודיים כפי שצפוי.

5. שבחים חסרי תועלת
הזהר ממוצרים שמבססים את איכותם על דעות של "מומחי אבטחה מנוסים", על "ביקורות עיתונות משבחות", או על תעודות דומות וחסרות תועלת. רק העובדה שיצרן הינו ידוע לא עושה את מוצרו מעולה.

6. מוצר בלתי ניתן לפיצוח
יש יצרנים יומרו שמוצריהם בלתי ניתן לפיצוח (Unbreakable). אין דבר כזה אלגוריתם שאינו ניתן לשבור. גם האלגוריתמים הטובים ביותר רגישים לתקיפות מאסיביות, למרות שאלו יכולות להיווכח כבלתי מעשיות אם המפתח גדול מספיק.

7.מגבלות יבוא-יצוא
הממשל האמריקני קובע מגבלות יצוא לתוכנות הצפנה, ורשויות שונות בארצות שונות מחייבות אישור יבוא לתוכנות הקשורות להצפנה.
תוכנות ליצוא בארה"ב לעיתים ניתנות ליצוא רק בגרסה "מסורסת". לא כדאי לרכוש תוכנה אם היצרן או המפיץ אינם מודעים לסוגיות אלה.

8."דרגה צבאית"
יצרנים רבים של תוכנות הצפנה מפרסמים כי מוצריהם בעלי "דרגה צבאית". זו קביעה חסרת משמעות, מפני שאין תקן המגדיר את הדרגה הצבאית, פרט לאלו הנקבעות על ידי צבאות של מדינות שונות. היות ואין צבא המפרסם את סוג תוכנת ההצפנה בה הוא משתמש, אין דרך להוכיח כי תוכנה הינה בעלת דרגה צבאית, או ההפך. למרבה הצער, גם מוצרי הצפנה טובים משתמשים במטבע לשון זה.

9. ערך מוסף
כדאי להתרחק ממוצרים למטרות שונות, כגון ארכיבאות נתונים, ובהם ההצפנה כמאפיין בעל ערך מוסף.

לסיכום:
כל מוצר מסוכן, אם לא משתמשים בו בזהירות הראויה. כל מי שמשתמש במוצר מבלי להשקיע את המיטב הופך בקלות לחוליה חלשה. לא כדאי לסמוך על מוצר שיהיה חסין טעויות, והזהר מכל מוצר שטוען שהוא כזה.
 

. המקור: http://www.interhack.net

?

שאלות בענייני רשת ממוקדת המשכיות עסקית
שולחים בצירוף שם ומספר טלפון
לדואר אלקטרוני
oz@chief.co.il

 

 

סגירת מעגלים

קיבלנו את המסר השבועי של הדודה שרה לתיבת הדואל לקראת סוף השבוע. הפעם התוכן לא הייתה בדיחה על עורכי-דין או PPT גדוש נופי שקיעה, אלא קטע בשם "סגירת מעגלים" החתום בשמו של Paulo Coelho . ובתרגום לעברית, להלן תוכנו בתמצית:
 

"תמיד צריך לדעת מתי נגמרת תקופה בחיים. אם תתעקש להישאר בה יתר על המידה, תאבד את השמחה והמשמעות לשארית התקופה.

לסגור מעגלים, או דלתות, או פסוקים, איך שתרצה לכנותם, העקר לסגור אותם, לתת לרגעים בחיים לחלוף כאשר הם מגיעים לסופם. סיימת במקום עבודתך? נגמרה מערכת היחסים? כבר אינך גר באותו בית? עליך לצאת למסע? נגמרה הידידות?

אדם יכול לבלות זמן רב של זמן ההווה שלו ב"התפלשות" בשאלת ה-"למה", בחזרה לאחור של הסליל וניסיון להבין מדוע התרחש דבר זה או אחר. השחיקה תהיה אינסופית מפני שבחיים אתה, אני, חבריך, ילדייך, אחיותייך, כולם וכולן מכוונים להתקדם ולסגור פרקים, לעבור דף, לסיים תקופות, או רגעים בחיים, להמשיך הלאה.

לא ניתן לחיות את ההווה עם געגועים לעבר, או בשאלת ה"למה" המתמדת. מה שקרה: קרה, ויש לעזוב, להתנתק. אי אפשר להיות ילדים לנצח, או מתבגרים מאוחרים, עובדים של חברות שלא קיימות, או לקיים קשרים עם מי שאינו מעוניין בכך. לא. לפעמים אף חשוב להשמיד מזכרות, להיפתר ממתנות, לקרוע ניירות, לגרוס מסמכים, להחליף מגורים, למכור או לתרום ספרים משומשים. השינויים החיצוניים יכולים לסמל תהליכים פנימיים של התעלות. to let go, לעזוב, להתנתק.

בחיים לא משחקים עם קלפים מסומנים, ועל כולם ללמוד להרוויח ולהפסיד. אין לצפות שמשהו יוחזר לנו, שמישהו יכיר בנו. עזוב את הטינה, החיים מובילים קדימה, לא לאחור. מי שנע בחייו ומשאיר מאחוריו דלתות פתוחות, אינו יוכל ליהנות אף פעם מן ההווה במלואו. אם נשארו קשרים רומנטיים או חבריים שלא נסגרו ונראות אפשרויות "לחזור" (להיכן?), צורך בהבהרות, מילים שלא נאמרו, שתיקות שכבשו אותנו, בואו להתמודד עמם כעת, או לשכוח אותם לעד. תאמר לעצמך שאין לחזור - אך לא מתוך גאווה או התנשאות, אלה מפני שאינך כבר מתאים לאותו מקום, לאותו לב, לאותו חדר, אותו מקצוע. אינך אותו אדם שעזב לפני יומיים, שלושה חודשים, שנה. על כן, אין לאן לחזור. לא אתה ולא הסביבה אליה חוזרים יהיו כפי שהייתם - בחיים כלום לא נשאר קפוא. לנתק מה שכבר לא בחייך הוא מהלך של אהבה עצמית ובריאות נפשית.

זכור: אין דבר או אדם שלא ניתן לוותר עליהם."
 

Paulo יקירי, תודה. באמת עמוק ונוגע. ובכל זאת, אל נא להוביל אותנו להכללות בכל שטחי החיים ובכל היבטי העיסוק. נכון שבעבודתנו הטכנית אנו מתקדמים כל הזמן ומחליפים גישות, ציוד, כלים, vendors, שיטות, ועוד. הדבר לא מפריע לנו להיזכר ב"ידידים" עתיקים מדי פעם, ולהזעיק אותם לעזרה כאשר המשימה דורשת אותם. מומחים לחיים, עמיתים שתמיד נעים לפגוש לכוס בירה ולפתרון חידה מקצועית, תוכנות פשוטות ולכאורה "פרימיטיביות" או איזה batch file שכתבנו בתיכון יכולים לחסוך הרבה זמן, כסף וכאב ראש. ובנוסף, אם להצביע על המשפט שלך המעיד ש-"כלום לא נשאר קפוא", ראה כי בשנים האחרונות יצרנים וכלים שלא זכו בעבר להכרה מרובה - ברווזונים מכוערים דאז- מופיעים באור הזרקורים כברבורי תפארת.

סגור מעגל, חביבי - אל תיצוק בטון בצוהר !

 
 

 

ניתן לעיין במידעון השבועי העדכני דרך הקישור:

http://www.chief.co.il/magazine

רשימת כל הגיליונות הקודמים נמצאת ב:

http://www.chief.co.il/magazine/2003/Archive.htm

 
 
     

    נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,

   המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדוא"ל:

  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

 
     

לנוחותכם הוספנו אפשרות להוספה וגריעה עצמית מרשימת התפוצה :

 
 
 

   כל הזכויות שמורות 1986-2003 © צ'יף יישומים ישראל בע"מ

Hit Counter