גיליון מספר 12 שנה IV - יום רביעי 17 במרץ 2004

המערכת:

עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

פרסום ומודעות

sales@chief.co.il

יעוץ ופרויקטים

doron@chief.co.il

שחזור מידע

info@chief.co.il

Chief Magazine
 
 

מהדורה זו מופיעה

לפני המועד הקבוע.

 

 אתכם הסליחה.

"Wo ein Wille ist, da ist auch ein Weg"

פתגם גרמני

 

היכן שקיים הרצון, קיימת גם הדרך.

 

CeBit - March 18 - 24, 2004

בין התאריכים 17 ו- 20 במרץ משרדי המערכת יהיו סגורים.

למקרים דחופים ניתן להתקשר לטלפון 054-903006. תודה!

 

 

החיפוש ממשיך

Technology Research News,  March 2004

 

החיפוש אחר שיטות להגביר את כמות המידע שניתן לאחסן על גבי שטח מסוים של מדיה מגנטית - כמו דיסקים קשיחים - לא פוסק. קבוצות מחקר רבות עובדות על הנושא. אחד האתגרים הוא לייצר ביטים מגנטיים קטנים יותר שיהיו עדיין יציבים בטמפרטורת החדר.

האפשרות המתבקשת הינה לכתוב על גבי מדיה בה תתקיים יציבות ההחזר המגנטי של הביטים גם בגדלים קטנים הרבה יותר מאלה שבשימוש היום. הבעיה היא שככל שהחומר יציב יותר קשה יותר להשפיע עליו, כלומר לכתוב.

אנשי הפיתוח של IBM הוכיחו דרך יחסית זולה להשתמש בחום לכתיבה על מדיה כזה. על פי החוקרים, יתכן והטכניקה תוכל לאפשר את אחסון של יותר מ- TeraBit 1 לאינצ' מרובע. כלומר, שווה ערך כמעט ל- 27 DVDs של מידע.

הטכניקה גם תהיה יחסית מהירה ותאפשר הקלטה של יותר מ- 1 ביליון ביטים לשנייה, או GigaHertz .

 המפתח לפיתוח הוא חוד מחומם, המורכב על תמוכה זעירה. גישות אחרות לאחסון מידע מגנטי נתמך חום, הם לייזרים יקרים יותר. האב טיפוס הקיים השיג דפוסי מגנטיזציה המסוגלים לאגור 400 GB לאינץ' מרובע.

התחזיות אומרות כי בטכניקה הזו נוכל להשתמש באופן מעשי בעוד 5 עד 10 שנים. אז, קצת סבלנות...

 

 

Network Transparency

 

 

 

 

 

 

שקיפות

 

,"שקיפות הרשת" הינה תכונה של מערכת הפעלה או שירות אחר המאפשר למשתמש גישה למקור מרוחק ברשת מבלי התייחסות אם המקור מרוחק או מקומי.

"שקוף למשתמש" הינו מטבע לשון אשר משמעותו קיום ופעילות של יישום או שירות, מבלי להטריד את המשתמש, לעיתים אף מבלי שזה יהיה מודע לקיומו.

"שקוף למנהל הרשת" אומר בשפת היום יום שלנו - דבר שלא רק לא מפריע, אלא גם מקנה למנהל הרשת או מנהל הגיבויים ראייה כוללת על התהליכים המתקיימים בשרתים ובתחנות העבודה הנמצאים תחת אחריותו.

ב- IT כתעשייה, רק בשנה האחרונה התחלנו להבין כי המידע על גבי מחשבים השולחניים וניידים לעיתים קרובות חשוב ממש כמו זה המגובה באופן סדיר מן השרתים. אם הבנו את זה קודם, אז יש להודות כי לא עשינו הרבה כדי להגן על מידע זה.

גם אם מובן כי אסור לסכן את המידע היקר אשר במחשבים האישיים, הארגונים חוששים מאימוץ טכנולוגיות או מתודולוגיות חדשות. הם חרדים מפני העמסה על תשתיות המחשוב שלהן, גידול במספר הקריאות לשירותי התמיכה הטכנית, או צורך לבקש מהמשתמשים להפעיל/לבצע תהליכי גיבוי חדשים. הם צודקים. רוב הפתרונות הנפוצים אכן מעמיסים, אכן צורכים שעות-תמיכה רבות, ואכן סומכים חלקית על המפעיל האנושי.

נחזור לעניין השקיפות. פתרון שיגן על נכסי המידע הנמצאים בתחנות העבודה הארגוניות עם רשת שקופה-שקיפות למשתמשים ולמנהלי מערכות המידע - דווקא יצמצם את הקריאות לשירותי תמיכה ויגביר את הפרודוקטיביות של המשתמשים.

מחקר של IDC הראה כי ב- 53% מכלל הארגונים לא קיימת אסטרטגיית גיבויים, או משאירים למשתמשים את ההחלטה לגבות לכונן רשת. התופעה ממקמת את הארגונים במקום פגיע מאוד, ללא הגנה על רוב המידע שלהם ובלי אסטרטגיית התאוששות במקרה של אסון, גניבה, נזק פיזי כלשהו, חבלה לוגית או תקיפה ויראלית.

אחד מהאזורים הפחות מוגנים בגיבוי המידע הוא רמת המשתמש. חשוב להגן על המחשבים האישיים בזמן אמת, כלומר שהמשתמשים יוכלו לקבל את המידע שלהם חזרה עד לנקודת הזמן בה התרחש אובדן המידע.

פתרון גיבוי אידיאלי לא אמור לדרוש פעולה פרואקטיבית מצד המשתמש, אבל כן  לספק את המידע המשוחזר עד לרגע אובדן המידע. מערכות מספר המתפארות למלא תנאים אלה מסתפקות בכותרות, עדיין מזניחות צרכים אמיתיים של משתמשים, כגון שחזור קבצים שנמחקו לפני מועד הגיבוי האוטומטי, או שחזור של גרסאות עבר של אותם קבצים.

בפיתוח מוצרי BOS משתדלים להתגבר על נקודות התורפה של הגיבוי המתוזמן, ושל שחזור המידע מגיבוי, בתוספת יכולות ומאפיינים שנדרשו על ידי הלקוחות בשטח. המטרה האולטימטיבית של BOS הינה לאפשר למנהלי המחשוב לשחזר בשניות מידע עדכני והיסטורי כאחד, בלי קשר לסיבת אובדן המידע. מטרות ביניים משרתות גם את נושאי האחסון, השילוב והמחיר.

 

 

BOSt Wishes

 

באתר www.bos.co.il מזמינים אתכם לבקש את משאלותיכם.

"Product Wish-list
Do you have a great idea as to how we can make BOS more useful to you?.

We want to hear it ! Please let us know. Write about it and our developers will use your feedback when building the upcoming versions"
 

לקריאה נוספת

בעולם הנייר, ניהול מסמכים נכון מביא ליצרנות גבוהה יותר בעלויות נמוכות יותר.

מערכת נכונה לשמירת מסמכים מניבה תוצאות ממשיות חשובות ומבטלת את העלויות הקשורות לנהלים כושלים. חוסכת זמן בשמירה ובשליפה מהירות יותר, מקטינה את מספר המקרים של שמירה שגויה ("קבורת מסמכים" בשפת היום-יום), ומאפשר לצוות לפעול ביתר יעילות ויצרנות.

החיסכון הכללי מתבטא בתדירות נמוכה יותר של רכש לצרכי תיוק, בצמצום המקום הפיזי המוקדש לציוד תיוק, מזעור הזמן המוקדש לתיוק, סיכוי מופחת של אובדן מסמכים שיוביל לתוצאות שליליות בבירורים, ושחזור בעלות נמוכה יותר של רשומות חיוניות.

בין היתרונות הספציפיים של השלטת ואחזקת סדר ברשומות: הכשרה קלה יותר של עובדים חדשים, גמישות כדי להתאים לצרכי המשרד, נהלים סטנדרטיים לסילוק מסמכים שעבר זמנם, שירות טוב יותר ללקוחות / לקהל, הגנה על רשומות חיוניות, והתאמה לדרישות שמירת מסמכים על פי התקנים והחוק.

למי שבוער נושא הניהול של מסמכים וקבצים, מומלץ המשך קריאה - המקורות רבים. אחד מהם באתר של אוניברסיטת וושינגטון

בגיליונות הבאים, נחקור דרכי חיבור הרמוניים של עולם הנייר עם העולם הדיגיטאלי.

 

חינם לשנה

רישיון לשימוש ביתי באנטי וירוס Panda Platinum 7 למשך שנה אחת,

מובטח לכל מקצוען של מערכות מידע שירשם  בקישור של PCMAG .

ראו, זה שיווק כלבבנו ממש!

 

 

 

 

 

 

שלח לחבר

גיליונות קודמים

מאמרים שפורסמו במידעון

הכרזות והודעות לעיתונות

להתווסף לרשימת התפוצה

להסרה מרשימת התפוצה
 

 

 

 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

    
 

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2004