שקיפות
,"שקיפות הרשת" הינה תכונה של מערכת
הפעלה או שירות אחר המאפשר למשתמש גישה למקור מרוחק ברשת מבלי
התייחסות אם המקור מרוחק או מקומי.
"שקוף למשתמש" הינו מטבע לשון אשר
משמעותו קיום ופעילות של יישום או שירות, מבלי להטריד את המשתמש,
לעיתים אף מבלי שזה יהיה מודע לקיומו.
"שקוף למנהל הרשת" אומר בשפת היום
יום שלנו - דבר שלא רק לא מפריע, אלא גם מקנה למנהל הרשת או מנהל
הגיבויים ראייה כוללת על התהליכים המתקיימים בשרתים ובתחנות העבודה
הנמצאים תחת אחריותו.
ב- IT
כתעשייה, רק בשנה האחרונה התחלנו להבין כי המידע על גבי מחשבים
השולחניים וניידים לעיתים קרובות חשוב ממש כמו זה המגובה
באופן סדיר מן השרתים. אם הבנו את זה קודם, אז יש להודות כי לא
עשינו הרבה כדי להגן על מידע זה.
גם אם מובן כי אסור לסכן את המידע
היקר אשר במחשבים האישיים, הארגונים חוששים מאימוץ טכנולוגיות או
מתודולוגיות חדשות. הם חרדים מפני העמסה על תשתיות המחשוב שלהן,
גידול במספר הקריאות לשירותי התמיכה הטכנית, או צורך לבקש
מהמשתמשים להפעיל/לבצע תהליכי גיבוי חדשים. הם צודקים. רוב
הפתרונות הנפוצים אכן מעמיסים, אכן צורכים שעות-תמיכה רבות, ואכן
סומכים חלקית על המפעיל האנושי.
נחזור לעניין השקיפות. פתרון שיגן על
נכסי המידע הנמצאים בתחנות העבודה הארגוניות עם רשת שקופה-שקיפות
למשתמשים ולמנהלי מערכות המידע - דווקא יצמצם את הקריאות לשירותי
תמיכה ויגביר את הפרודוקטיביות של המשתמשים.
מחקר של IDC
הראה כי ב- 53% מכלל הארגונים לא קיימת אסטרטגיית גיבויים, או
משאירים למשתמשים את ההחלטה לגבות לכונן רשת. התופעה
ממקמת את
הארגונים במקום פגיע מאוד, ללא הגנה על רוב המידע שלהם ובלי
אסטרטגיית התאוששות במקרה של אסון, גניבה, נזק פיזי כלשהו,
חבלה לוגית או תקיפה ויראלית.
אחד מהאזורים הפחות מוגנים בגיבוי
המידע הוא רמת המשתמש. חשוב להגן על המחשבים האישיים בזמן אמת,
כלומר שהמשתמשים יוכלו לקבל את המידע שלהם חזרה עד לנקודת הזמן בה
התרחש אובדן המידע.
פתרון גיבוי אידיאלי לא אמור לדרוש
פעולה פרואקטיבית מצד המשתמש, אבל כן לספק את המידע המשוחזר
עד לרגע אובדן המידע. מערכות מספר המתפארות למלא תנאים אלה מסתפקות
בכותרות, עדיין מזניחות צרכים אמיתיים של משתמשים, כגון שחזור
קבצים שנמחקו לפני מועד הגיבוי האוטומטי, או שחזור של גרסאות עבר
של אותם קבצים.
בפיתוח מוצרי
BOS משתדלים להתגבר על
נקודות התורפה של הגיבוי המתוזמן, ושל שחזור המידע מגיבוי, בתוספת
יכולות ומאפיינים שנדרשו על ידי הלקוחות בשטח. המטרה האולטימטיבית
של BOS הינה לאפשר למנהלי המחשוב לשחזר
בשניות מידע עדכני והיסטורי כאחד, בלי קשר לסיבת אובדן המידע.
מטרות ביניים משרתות גם את נושאי האחסון, השילוב והמחיר.
|