גיליון מספר 13 שנה IV - יום חמישי 25 במרץ 2004

המערכת:

עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

פרסום ומודעות

sales@chief.co.il

יעוץ ופרויקטים

doron@chief.co.il

שחזור מידע

info@chief.co.il

Chief Magazine
 
   

"יצירתיות היא

 היכולת ליצור תרכובת בין יסודות שאין ביניהם כימיה"

  (יואב סנטו)

מחירון צ'יף

הודעה ללקוחות

היכונו למחירון חדש החל מחודש אפריל.

שלחו הזמנתכם עוד במהלך מרץ,

 למען ישמר המחיר!

הודעה לסוכנים

היכונו למחירון חדש החל מחודש אפריל.

דווחו על עסקאות שעומדות להסגר,

 למען ישמר המחיר!

 

הצעד האחרון

הצעד האחרון של כל תהליך, הוא גם הצעד הראשון של התהליך הבא אחריו

 

אם אבד לך מידע מכל סיבה במערכת המחשבים, לא נורא.

אם הזדקקת לשירותי מעבדה לשחזור הנתונים, גם לא נורא.

אם שילמת יותר ממה שתכננת...אפילו אז, לא נורא.

נשאר לך להירגע, לתכנן מה תעשה מחר בבוקר כדי שהמקרה לא ישנה. ועוד משהו קטן:

אם לא הזמנת אחרת, המידע ששוחזר יוחזר לך צרוב על גבי דיסק אופטי. זהו הצעד האחרון בתהליך שחזור הנתונים, והצעד הראשון שלך לחזרה לעבודה תקינה.

ברשותך, ניקח אותך מכאן - שלב אחר שלב - חזרה לפעילות.

 

אז, דבר ראשון עלינו להכין דיסק קשיח תקין ועובד, עם מערכת הפעלה עובדת ומספיק מקום פנוי לקבלת המידע שהוצל.  תמיד מומלץ להעביר קבצי דאטה בלבד. את תוכנות יש להתקין ממקורם החוקי (!) בטרם העתקת המידע.

הקבצים והספריות שהועברו ל-  CD/DVD-ROM נמצאים שם במצב של קריאה בלבד, מפני שסוגי מדיה אלה הם אכן לקריאה בלבד.

כדי לאפשר את שינוי הקבצים והתיקיות, עלינו להעבירם למצב שיאפשר כתיבה, כלומר לבטל את המאפיין "read only" שלהם.

לגבי DVD חשוב להיווכח כי קורא ה-DVD הוא מתוצרת שנת 2000 ומעלה. חוץ מזה, כל התצורות משתמשות במערכת קבצים אחידה:ISO 9660 או UDF.

מערכת אחידה, היא זו המאפשרת לקרוא את הקבצים עם כל מערכת הפעלה.

רצף העבודה הינו כדלקמן:

1. אתחל את המערכת וודא תקינותה.

2. הכנס את ה- CD/DVD בכונן שלו

3. בפתיחת "המחשב שלי" חייבות צלמית הכונן ל- CD/DVD-ROM וצלמית הכונן הקשיח (המהווה היעד) להופיע בין שאר האובייקטים.

4. צפה במידע שהוצל באמצעות כונן ה- CD/DVD-ROM, וודא כי כל החומר הדרוש אכן נמצא שם.

5. פתח את הספרייה בדיסק אליה בכוונתך להעביר את המידע.

6. סמן-בחר וגרור עם העכבר את הקבצים ו/או הספריות אשר ברצונך להעביר מה- CD/DVD לספריית היעד בקונן הקשיח.

7. בחר את כל הקבצים מתוך ספרייה על ידי סימונם עם העכבר. הקלק בכפתור הימני של העכבר כדי לפתוח את חלון המאפיינים. כעת, פשוט בטל את הסימון ליד האפשרות של -read only.

במצב זה כבר תוכל להעלות ולשנות הישר מן הדיסק הקשיח את המידע שלך.

זכור מה שנאמר קודם: הצעד האחרון של כל תהליך הינו הצעד הראשון של התהליך הבא. כדי ששוב לא תישאר בלי המידע היקר לך, כלול את הספריות שזה עתה החזרת לעצמך (בתדירות המתאימה לסוג המידע הכלול בהן), בתוך session של גיבוי עם BOS, על ידי לחיצה על הכפתור הימני, פתיחת חלונית (אותה חלונית ממנה אתה מורה לפתוח קובץ או ספריה, לגזור, למחוק, להעתיק, לשלוח-אל וכו') ובחר אחת מן האפשרויות הבאות:

Backup Now!

• Create New Backup

• Add to Existing Backup

הכפתור הרביעי שמופיע (עם חץ ירוק בוהק), בשם:

Restore

יעזור לכם בפעם הבאה שקובץ או ספרייה ישתבשו או ייעלמו.

אם אין לכם BOS מותקן, ניתן תמיד להתקין לפני או אחרי החזרת המידע. אם יש לכם BOS מותקן אבל נפח הרישיון לא מאפשר לכם לגבות בצורה נוחה, כתבו לנו ובקשו הגדלת הרישיון.

מבצע ביעור חמץ

אביב הגיע - פסח בא

ביום ראשון האחרון, ה- 21 למרץ, החלה רשמית עונת האביב, ובאותו יום ביקרנו אצל לקוח לחוץ מאוד. למרות שהרישיון BOS לנפח הגיבוי שהוא רכש אמור היה להספיק לפעילות שלו הקבועה, פתאום החלו להופיע הודעות על כי עבר את גבול הקיבולת.
בדיקה קצרה הוכיחה כי סשנים הגיבוי שהוא הגדיר ב-BOS בשנים 1999, 2000, ו- 2001 עדיין רצים, למרות שהוא כבר שכח מהם מזמן. לא רק שכח אותם, הוא כבר לא זקוק למידע העבש הזה, הגוזל מקיבולת האחסון שלו.
באותה הזדמנות שמנו לב כי אחד מהדיסקים הקשיחים מאותת סימני גסיסה, ש"זבל" סותם בלי בושה את ספריות ה-Temp בתחנות, שהחיבורים בחלק האחורי של המחשבים רופפים, שמוך חלוד מקנן בכונן אחד, ושגרסת ה-BOS שלו מיושנת.
קדימה, לעבודה: ניקיון פסח לא רק במדפים ובפינות, גם בסיבכי המערכת, בנחשולי התוכנה, ובקרבי החומרה.
קשה? מסובך? מפחיד? אין זמן? עוד לא עשיתם קניות לליל הסדר? או (חלילה) מתעצלים? - אל תשכחו כי בשבועות הבאים, בזמן שכולם נופשים, Murphy מחכה לנו בפינה!

 מבצע לפני פסח

25% הנחה  בשירות טכני יזום לגיבוים אצלכם
 צרו קשר בטלפון: 08-9300507

 

Rounded Rectangular Callout: שלום,
אני
המנ"ר

גם ב- Harvard בוכים

באתר בית הספר לעיצוב של הרווארד מגלים כי בכל סמסטר, לפחות 3 סטודנטים ממש ממררים בבכי לאחר שעבודתם אובדת, משתבשת, או הגישה אליה נחסמת לצמיתות.

מקרים אלו אף כואבים יותר בהתחשב שאותם אנשים כן ביצעו מספר צעדים כדי לגבות ולתייק את עבודתם, אבל התיקייה עצמה השתבשה. "אין סיבה ולא תירוץ, ובכלל לא קשה לכלול את הגיבוי בזרימת העבודה" אומרים להם אנשי מערכות המידע.

מנהלי המחשוב מזהירים בהרווארד מפני גיבוי על גבי כונני זיפ.

("Who can forget that spell a few semesters ago, where some mechanical bug with Iomega Zip discs not only made permanently unavailable the data on the disk, but when trying to use the corrupt disks, they would break the drives causing all future disks used in that drive to die. Before long there was a zip epidemic")

ומה לגבי צריבת CDs?:

 "... it depends on the individual and their level of comfort with the level of risk associated with different strategies, because as we all know, nothing lasts forever, even CDs. For example, in order to make CD writable media, the surface that gets written on needs to be a little soft in order to burn the data onto it (in contrast to the commercial CDs made from a glass master mold), and that surface is easily scratched. CDs can also get lost or stolen."

אחרי כל זה, הם פשוט מצהירים כי המדיניות גיבוי המידע האישי זה עניין של המשתמש. כל סטודנט יכול לבחור לו את מידת הסיכון שהוא לוקח.

ועוד הצהרה חד-משמעית של אנשי הסיסטם היא: "הדאטה אינה עסק שלנו. אנחנו מתפעלים את המכונות, אתם תדאגו לתוכן".

יותר ממנמ"ר אחד היה שמח לו ניתן היה לו לצאת בהודעה מסוג זה. תכלית אנשי מערכות המחשב דומה לזה של צוות מכונאי המטוסים - שאינו אחראי ליעדי הטיסות, לגובה ולמהירות בהם טסות המכונות, ובטח שלא לזהות הנוסעים.

אם נבדוק מקרוב, נראה כי פונקציות של ניהול המידע (ולא ניהול מערכות המידע) עברו עם הזמן למנמ"רים מפני שלא היה מישהו אחר שייקח עליהן אחריות.

בארגון המכבד את עצמו חייבת להתקיים פונקציה של ניהול המידע. על מי שימלא אותה לעבוד בשת"פ הדוק עם המנמ"ר, ולנווט בתיעול המידע ליעדים ולרמות אחסון מתאימים.

התפקיד המתאים לבעל הפונקציה של ניהול המידע, הינו : מנ"ר - מנהל רשומות.

עוד על הנושא בגיליונות הבאים.

 

אפליית גברים

בארץ חגגנו את יום האישה הבינלאומי, שזור רעיונית עם יום המשפחה, במסירות מפוקפקת ולפני שבועיים פלוס.
בעיר Hannover החליטו לתת לנושא במה בשבת האחרונה, במהלך תערוכת CeBit2004, מאחר ובשנת 2003 כ- 700.000 מרוכשי הכרטיסים לתערוכה היו נשים המהוות אחוז נמוך מכלל העוסקים בעולם הטכני ולכן גם בין המבקרים בתערוכה עצמה. אבל נשות הטווטונים לא התרשמו. עם תחילת העבודה של יחסי ציבור כבר נשמעו קולות עלבון בפורומים המקוונים. "הפרומו לאירוע נשמע כמו:  למאתגרות שכלית יש לנו גן ילדים באולם 4"
את הכינוס הנחו נציגי Radio Bremen, והנעימו מצגות תיאטרון בגרמנית מפוטפטת במהירות הסילון (לא היה צ'אנס להבין שלושה משפטים ברצף). גם לגיבורות מבין הנוכחות בהתקהלות הגדושה, לא הספיק הכוח לעמוד על עקבים מ- 11:00 עד 18:00 וגם להפעיל מרפקים בנימוס האירופי הנדרש... אבל החכמות השכילו להגיע לקראת הסוף, בזמן למסיבת ה- networking  לנשים בלבד.
עם כוס מסומנת שפתון כהה ביד, עמדה גברת מחויטת וקמטי עייפות קטנים מתחת לאיפור.
-"ערב טוב!, מהיכן את ?".
- מהנובר, לו עבדתי בעיר אחרת לא הייתי יכולה להרשות לעצמי לעזוב את הכול ולנסוע. ולו הייתי בצוות השיווק, הייתי עכשיו יושבת במלון, עם הרגליים במים קרים. אבל אני סייעת טכנית למנכ"ל חברת מפיץ המדפסות הגדול באזור. ראיתי כאן רבים מהלקוחות שלנו, וגם ספקים.
-"מה את אומרת על כל עניין האפליה המתקנת ?"
-אין אפליה משמעותית בעבודה. אבל כן בתערוכה.
-"רגע...ציפיתי שתגידי את ההיפך !"
-בואי נהיה כנות: האם ראית אפילו בביתן אחד מכל האולמות, איזה חתיך בבגד ים מחלק דוגמיות ?
אמת. - לא ראיתי- חשבתי שבמינוס 3 מעלות לא יפה לבקש מדייל להסתובב לבוש בגד ים בלבד.
 

 

צדיק אחד בסדום

באולם 6 של ה- Hannover Messe ישבו החברה' של סטלאר. הם מציעים חסינות מפני אובדן מידע, כמו שאקמול יכול להציע חסינות נגד כאבי ראש. הם לא מבינים את הבדיחות על פולניות, ובוודאי לא ידעו על מה מדברים הישראלים שאמרו להם: "אצל הפולנייה, גם מזוודה דיפלומטית מלאת אקמול לא מבטיח לך חסינות"
קשה לנהל דיון ענייני עם איש מכירות שלמד את שורותיו בע"פ. קשה - קשה.  "התוכנה שלנו קוראת מידע אחרי כל מקרה של התמוטטות הדיסק", אומר הבחור, ומוסיף: "וירוס, בעיית תוכנה, מחיקה או חבלה", וחיוך קונטיננטאלי מתמרח בסיפוק לרוחב חזותו.
"ומה אם הנזק היה פיזי?"- משחילים לו לפני שיספיק לנשום- "הפעלת תוכנה להצלת נתונים במקרה כזה יכול רק להפחית את סיכויי השליפה!".
"אאאאהה!, בשביל זה יש לנו גם שירותי מעבדה !"
יופי, בני: קודם אתה עוזר ללקוח להיכנס לבוץ העמוק ביותר, ואז אתה בא למכור לו שירותי גרר!"
המשפט נאמר באירוניה, אבל ידידנו תרגם אותו לסמל של אחוות שודדים. עם קריצה מהירה המתיק לסנן : "זה לא מה שכולם עושים?"
רגש פטריוטי החל להרתיח דמנו, ולשנייה הבועות בנימים השאירו אותנו דוממים. "אצלנו בישראל..." התחלנו למלמל...רצינו להצהיר שבארץ הצבי זה לא ככה, שיש לנו כבוד מקצועי, אהבה לזולת, ציונות בשפע. "באמת?" שאל השטן הקטן הרכוב על הכתף השמאלית. "הסתכל מסביב בצ'כונה - מה אתה רואה?" צדיק אחד בסדום.

DataRecovery

 ארכיון האינטרנט

"גם אם באפשרותנו לקרוא את ספרי Gutenberg בני ה- 400 שנה, לעתים קרובות קשה מאוד לקרוא דיסק בן 15 שנה. הועדה לשימור וגישה בוושינגטון די.סי. חוקרת את הבעיות המסורבלות שמופיעות כאשר מנסים להבטיח את שמישות המידע הדיגיטאלי לאורך תקופה של עשורים. גם אם ארכיון האינטרנט יעביר את המידע למדיה חדשה ומערכות הפעלה חדשות כל 10 שנים זה יטפל רק בהיבט אחד בסוגיית  השימור

                                                                                                                                     למאמר השלם

 

 

 

 

שלח לחבר

גיליונות קודמים

מאמרים שפורסמו במידעון

הכרזות והודעות לעיתונות

להתווסף לרשימת התפוצה

להסרה מרשימת התפוצה
 

 

 

 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

    
 

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2004