גיליון מספר 15 שנה IV - יום חמישי 15 באפריל 2004

המערכת:

עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

פרסום ומודעות

sales@chief.co.il

יעוץ ופרויקטים

doron@chief.co.il

שחזור מידע

info@chief.co.il

Chief Magazine
 
 

ביום הזיכרון

לשואה ולגבורה

אנו מתחייבים

להמשיך

לחיות, להחיות,

ולהלחם,

כפי שצווה לנו

 

 

"Work hard at several projects.

That way, no matter what is going wrong,

something will be going right." 

(Donna Hanover)

 

 

תקן IVDR


בסוף חודש זה צפויה לראות אור בפורמט מסחרי מערכת עליה אנו כבר שומעים קרוב לשנתיים. מדובר בכונן ודיסק קשיח מבוססי תקן IVDR, או:

Information Versatile Disk for Removable usage.

התקן פותח על ידי מאגד של 38 חברות מתחום האלקטרוניקה, אשר חברו במטרה ליצור פתרון שיאפשר להעביר תכנים בין מכשירים בקלות, כפי שזה נעשה באמצעות CD או DVD, עם תוספת היתרונות של טכנולוגיות אחסון המידע ההולכות ומתפתחות. זו נקודה חשובה הודות לקצב המהיר של התקדמות טכנולוגיות המידע, אשר מזרז את התיישנות הטכנולוגיה. כונן מתחלף במכשירים כגון מסרטת וידאו או נגן דיגיטאלי יקל על מסלול שדרוגי המכשירים והארכת חייהם.

כמות המידע הגדל ללא הפסקה בסביבת המולטימדיה גם מתאימה למערכת מסוג זה. כאשר קובץ עובר את נפח ה- 4.7GB, לעתים קרובות אין ברירה אלה להעביר את הקובץ באמצעות רשת - מה שיכול להוביל לבעיות ועיכובים. עם פתרון מבוסס IVDR ניתן להסיר דיסק קשיח ממכשיר ולהכניסו למכשיר אחר (למשל, ממסרטת וידאו ל-PC) בעניין של שניות. זה עושה אותו אחת הדרכים המהירות ביותר להעביר קבצים רבי GB בין מכונות.
בשנה שעברה נחשפה מערכת IVDR Mini, המורכבת בסך הכול מדיסק קשיח בקופסה, עם ממשק רגיל ומחבר. היא מבוססת על דיסקים של 1.8 אינץ', ובצורתה המסחרית תהיה בעלת קיבולת של 20 GB, עם מתאם שניתן יהיה לחבר ל-PC באמצעות ממשק USB 2.0 העלות המשוערת למערכת תהיה של כ- 320$, וניתן יהיה גם להשיג דיסקים מתאימים בנפרד.
הדיסק ותוכנת הדרייבר יעבדו עם Windows XP, 2000, Me, 98SE, ועם גרסאות של Mac OS 9.x ו- 10.1 עד 10.3.1. המשתמשים יכלו להריץ את הכונן ממתאם AC או באמצעות הכוח הזמין מחיבור ה- USB. מידות המארז 95x135x21.5  מילימטר, ושוקל 120 גרם בלבד.
                                                                           למאמר באנגלית

 

 

נעלמו התמונות !

 

חג הפסח עבר, ואנו תקווה כי לכולם נשאר מזה טעם של חרוסת ולא של מצות. בחזרה לעבודה עושים רבים את המיטב לשמר את הזיכרונות הנחמדים  של ימי החופש, ומורידים את התמונות שצולמו במצלמה הדיגיטאלית למחשב, לאלבום מקוון, או לכל פורמט אחר. ראינו השבוע מספר לא מבוטל של מקרים בהם התמונות השתבשו או פשוט נעלמו ואינן.
לכרטיס החכם של המצלמה מגוון תקלות רחב, החל מ"פורמט עצמי" של המצלמה, המתרחש באופן כביכול ספונטאני וללא סיבה הנראית לעין, ועד לטעויות יצירתיות ביותר שהמשתמשים עושים בתהליך הורדת התמונות למחשב.
המצב הפשוט והקל ביותר לפתרון הוא זה בו עדיין לא צולם דבר נוסף מאז חל האובדן או השיבוש. על כן, מהרגע שנודע לנו על התקלה, אין לצלם עוד! אם לא נשאר מספיק מקום פנוי במדיה, צילום נוסף יכתוב את המידע מעל התמונות הקודמות, הניתנות לשחזור גם אם לכאורה אינן או לפחות הגישה אליהן חסומה.
לקוח אחד מנוסה בהרפתקאות "עשה זאת בעצמך" סיפר לנו על ניסיונותיו לשחזר את התמונות של טיולי פסח באמצעות תוכנה מסחרית המאפשרת סריקת תוכן הדיסק. הוא בילה שלושה ימים בחופש, ועוד שניים בבית, בניסיון לשחזר. אנו "מורידים את הכובע" על הנחישות ועל ההתמדה. לאחר עוד יום של התלבטות, הוא הגיע אלינו. במעבדה להצלת נתונים השחזור המלא של כל התמונות נמשך 25 דקות בלבד.
נשמח לשמוע ולסייע בבעיות השחזור שלכם.

 צרו קשר !
 

 

 

 

 

 

 

 

כתבו לנו :

Tantric Computing

מחשוב טנטרי

 

מקור המילה Tantra בסנסקריט, ופרושה "נול", המכשיר המאפשר לארוג חוטים שונים ומשונים למערך הרמוני, להדק את המרכיבים בצורה מסודרת ומתוכננת לאריג אחיד ועמיד. גם במסורות האזוטריות ובדיסציפלינות המזרח המכונות "טנטריות", הנוגעות ברוחניות, במיניות ובהתעלות, השילוב של מערכות שונות למכלול פונקציונאלי מהווה אלמנט עיקרי.
מערכות המחשב ברוב הארגונים הותיקים נבנו בהדרגה. עם הופעה של כל טכנולוגיה חדשה, וקליטתה, היה צורך להתאים את שאר הארגון לגורם החדש. גם אם הוצדקה הכדאיות ואושר התקציב הנדרש לכך- לא תמיד ניתן היה לבצע את ההתאמה במלואה, או בכלל. כיום, בחלק גדול מן הארגונים, אנו עדים ל"איים" מערכתיים המתפקדים כרשתות עצמאיות, לגומחות מבודדות המנותקות מכלל מערכות המידע - מפני שהתיישנו ועדיין לא נמצא להן תחליף - או מפני שהן חדישות ועדיין לא נמצאה דרך "לארוג" אותן לשאר.
נפוץ מאוד לשמוע את העוסקים בענייני הרוח מדברים על "הארה", על חיפוש אחר המפתח לנסתר מעינינו בחיי הגשמיות והחול. החיפוש מחייב עבודה עצמית מעמיקה. ה"אור" ברוב המקרים, הוא אלמנט המקשר בין נושאים שונים, שברים אליהם מחולקת האישיות, רובדי הרגש, המחשבה ועוד, ומאפשר לאדם להגיע -או לפחות לשאוף- לשלמות כלשהי.
גם בענייני מחשוב מסתבר כי נדרש אלמנט מקשר, חוט השני הפילוסופי והמעשי בין אדם ומכונה, סביבה פיזית ולוגית, חומרה ותוכנה, רשתות ומרכיבי הרשתות, גרסאות, משתמשים ומנהלי רשת, מנהלי מערכות מידע ומנהלי מידע, מדיניות ארגונית ותכלס. גם בסביבה זו החיפוש דורש העמקה ניכרת במהות המציאות.
ה"דבק" לא יכול להיות אדם, או תוכנה, או חומרה בלבד. גם לאדם, גם לתוכנה, וגם למכונה יש תאריך תפוגה, ואילו הארגון שואף להיות אינסופי. האפשרות היחידה הנראית סבירה הינה ערך אבסטרקטי שניתן להפעיל בכל מימדי המחשוב. "קונספט".
הקונספט הוא הנול, אנשי מחשוב הם האורגים, וכל שאר הגורמים הם חוטים בצבעים ובאיכויות שונות. רק עם קונספט בריא ואיתן, נקי, ניתן לעשות סדר, לשלב בהרמוניה את המרכיבים המגוונים -ולעיתים כה קרובות מתנגשים- של סביבתנו הטכנית.
בחשיפתנו לפתרון מחשוב כלשהו, חייבים אנו לשאול: על פי איזה קונספט הוא עוצב? אילו מטרות פילוסופיות הוא משרת? כיצד יתרום להשלמת הפסיפס?
לא חוכמה לשרוף תקציב על קופסה רק מפני שבמדבקה מופיעה שנת הייצור הנוכחית, או מפני שהבטיחו לנו שיעשה דברים שעדיין לא הצלחנו לעשות בכלים שהיו לנו.
כיצד נראה האור? כל אחד מאיתנו יודע בתוכו, גם אם נדמה כי סובב אותנו החושך. לפעמים מספיקה יד שתדריך אותנו בתחילת השביל. פעמים אחרות עלינו לעשות כברת דרך ארוכה, רק כדי לגלות שהאמת הייתה מלכתחילה כה קרובה אלינו...
בדרכנו אנו מנסים שלא לפתח פתרונות בלבד. אנו מחפשים את האמת מאחורי העובדות, המהווה את הייחוד של כל מערכת. יחד עם זאת, אנו גם מנסים להאיר את הדפוס המשותף לכמה שיותר "אריגים" מסביבנו.
נשמח לראותכם לצידנו בשביל.
 

 

מכשירים נישאים ופרטיות

 

מכשירי טלפון ניידים עם יכולות הקלטת אודיו, וידאו ותמונות, שייכים לקטגוריה פופולארית חדשה של מכשירי הקלטה אישיים. שלא כמו המצלמות הקונבנציונאליות, מכשירים אלו הם קטנים וזולים, וניתן לרכוש אותם בתוספת מחיר לא משמעותית למחיר של טלפונים ניידים רגילים. הם יכולים להתחבר כמעט בכל דרך ומכל מקום לרשת, וכך יכולים המשתמשים לערוך תמונות וצלילים כמעט בן רגע או לאחסן אותם בדיסקים חיצוניים בעלי נפח גדול כדי לשמרם לזמן ארוך. צרכנים רבים מוצאים שיכולות אלה הן שימושיות ואף משעשעות. מכירות הטלפונים-מצלמה צפויות לעלות על שילוב מכירות המצלמות הרגילות והדיגיטאליות יחד בשנה זו.
נפיצות האימוץ המהיר של מכשירי הטלפון-מצלמה העלתה דאגות רציניות לפרטיות. כמכשירים רב תכליתיים, אנשים נושאים אותם לאן שילכו, כולל מקומות כגון חדרי הלבשה ומשרדים ארגוניים בהם מכשירי הקלטה קונבנציונאליים לא היו בדרך כלל הולמים. גם במקומות בהם מכשירי הקלטה מקובלים יותר, הצפיפות העולה של מכשירי הקלטה נישאים הגדילה את הסיכויים של התרחשות אירועי חדירה לפרטיות. האפשרות להקליט תמונות אינה חדשה, אך המספר העולה של מכשירים בשימוש  - והתדירות העולה של מקרים בהם משתמשים בהם במצבים רגישים- הציתו את הדאגות לפרטיות.
תשובות מוצעות לאיומים אלה כללו צעדים משפטיים וטכניים. בעיריות לרוחב ארה"ב מכינים הגבלות חקיקתיות על השימוש בטלפונים-מצלמה במתקנים רגישי פרטיות, עת שבתי משפט, משרדים וחדרי כושר פרטיים כבר אסרו את שימושם. הצעה טכנולוגית בשם Safe Haven מציעה לשדר אותות לכל הטלפונים-מצלמה באזור מסוים, כדי לבטל את יכולתם להקליט. לגישות אלה מספר חסרונות משותפים. תחילה, הם מצמצמים את אפשרויות ההקלטה בהתאם למיקום המכשיר בלבד, במקום לטפל במכלול הנסיבות בהן מתבצעת ההקלטה. המיקום קשור רק למעט מצבים בהם אנשים מרגישים שפרטיותם נפרצת. צילום תמונות בחדר הלבשה או שירותים יכול להיות חדירה ברורה לפרטיות, אבל הקלטת אודיו של פגישה במשרד יכול הן להוות תיעוד בעל ערך או חדירה לפרטיות - תלוי בקונטקסט.
בעיה שנייה של גישות אלה הינה שהן פונות לעניין הפרטיות רק בזמן ביצוע ההקלטה, ואוסרות או מאפשרות את פעולת ההקלטה. למעשה, השימושיות או רגישות של ההקלטה לעיתים מובעת רק זמן רב לאחר יצירתה, ותלויה במי מורשה להקרין או להשמיע אותה.
בפרינסטון, הציגו בפברואר השנה גישה חדשה לטיפול בדאגות פרטיות במכשירי הקלטה נישאים, אשר עוקפת את נקודות התורפה של הגישות הקודמות. המערכת המוצגת נשענת על מכשירים יעודים להצפנת מידע בזמן ההקלטה, והצפנה זו מגינה על פרטיות ההקלטה גם עם המידע מועברת מחוץ למכשיר. השיטה מחלקת מפתחות הצפנה כדי שבעלי עניין בפרטיות - השחקנים הפוטנציאלים בהקלטה- ישמור שליטה על פרסום ההקלטה. כל בעל עניין יכול להחליט שההקלטה הייתה חדירה לפרטיות ולחסום באופן קבוע את הפענוח.
ניתן לקבל החלטה זו בזמן ההקלטה, בזמן שהקלטה מתפרסמת, או בכל רגע ביניהם. בעלי עניין יכולים להחליט אם לאפשר או לא את הפענוח, על פי נסיבות הבקשה וזהות המבקש.
העבודה של אנשי פרינסטון מתארת את הפרוטוקולים המאפשרים את ההידיינות האוטומטית על האישור ומבטיחים את ההגנות המתאימות על המידע המוקלט. כמו כן, היא מתארת אב טיפוס עובד של אימפלמנטציה המגנה על אודיו מוקלט באמצעות PC נישאים בסביבת רשת אל חוטית.

למאמר השלם

שכחנו משהו ?

בגיליון זה כתבנו על טכנולוגיה, על שירות, קצת על פילוסופיה, וגם על פתרון של בעיות אתיקה. כל אלו כחלק מעבודתנו האנושית מול המכונה.
 

לקראת הסוף, אנו רוצים להודות לאלה העושים מלאכתם קודש, עוזרים, מגנים ותומכים באדם.
מי שמחפש לעזור ליצור עולם טוב יותר מוזמן להתרשם מפעילותה של אגודת עלם

http://www.elem.org.il/lm

לא צריך לרכוש מניות כדי להיות שותף !

 

 

 

 

שלח לחבר

גיליונות קודמים

מאמרים שפורסמו במידעון

הכרזות והודעות לעיתונות

להתווסף לרשימת התפוצה

להסרה מרשימת התפוצה
 

 

 

 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

    
 

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2004