|
|
"A day when nothing weird happened
would
actually be the weirdest day of all."
a
David G. Myers
|
|
|
|
|
|


|
מאגיה שחורה
כך נכתב כמבוא לועידה
שהתקיימה השבוע (6 עד 8 באוגוסט 2004) בעיר
Chicago:
"Stop Fighting Fires
- Start Preventing Them
The standard way of doing
information security no longer works. Firewalls, anti-virus and
intrusion detection do little to actually reduce IT risk. And
security planning and operations lack discipline and rigor. Lots
of companies are spending money on security, but few have any
idea if they’re spending their budgets wisely. No wonder
security is often described as a “black art.” But it
doesn’t have to be this way."
שלושה מסלולים נקבעו
בוועידה: אבטחה היקפית, אבטחת תשתיות וניהול אבטחה ברמות של אנשים,
תהליכים וטכנולוגיה.
רבים מידידנו בארץ
היו מופתעים נוכח החשיבות הרבה מיוחסת בעולם לנושאים שמעבר לאבטחה
ההיקפית או כפי שהכירו אותה עד כה. אם גם אתכם מדאיגים נושאי שני
המסלולים הנותרים, צרו קשר ונבוא
לפגישת היכרות.
|
|
|
|
צ'יף שחזור נתונים - צ'יף אחזור מידע - צ'יף שחזור מסמכים |
|
 |
קטנים גדולים
עסקים קטנים
ובינוניים רבים, מחזיקים
ומאחסנים נפחי מידע גדולים.
מדובר בעקר בעסקים בתחום האודיו הוידיאו,
והגראפיקה. כאשר קבצים עדיין נמצאים בתהליך עבודה אין זמן וטעם
לצרוב אותם לתקליטורים אופטיים (*). לאחר שהקובץ נצרב -וברוב המקרים התקליטור נמסר ללקוח - אם
העסק שומר את הקבצים כבסיס להמשך עבודה, עליו להתקין פתרון זמינות
למידע. הנפחים הגדולים מייקרים בהרבה את הגיבוי בשיטות
קונבנציונאליות. במקרים אלה, גם שיטת התמחור הנוחה של
BOS
משחקת נגדם. אבל מבחינה טכנולוגית לא נמצא היום
אפשרות אוטומטית טובה יותר. מה עושים? בצ'יף החלטנו לאפשר לעסקים
אלו תוכנית פריסה נוחה בנוסח החכירה.
צרו קשר ונעזור לכם.
(*) עם
BOS, ניתן לשחזר גרסאות
עבר של כל הקבצים והספריות, בגרירת עכבר!
|
|
|
|
|
|



מכשיר ניסיוני לגרימת
שריטות
לתקליטורים על מנת לבדוק
תכשירים
מונעי שריטות
|
השמדה נבונה
היום נדבר
תקליטורים. כל אחד עובר כברת דרך עד שמגיע לרמה בה מצליח בכל מעשי
הצריבה שלו, ובמושג 'הצלחה' כלולים בחירת המידע,
עמידה בתדירות הנדרשת לצרכי גיבוי עדכני, הצעדים הטכניים לביצוע הצריבה,
השימוש במכשירים ובמדיה המתאימים לדרישות שלנו, ואף ה"אינדקסציה", או סימון ומעקב אחר תוכן כל
CD-R ומקום אחסונו.
אבל, אם מותר כבר לטפוח על שכמות עצמנו כי הגענו לפסגה, לרמה טובה
וביצועים מספקים, הגיעה העת לחשוב על הצד השני של הגבעה. הלוגיסטיקה
הפוכה. השיטה שלנו להשמיד מידע שצרבנו - אם הצורך לכך מתעורר.
הסכמה אחת עיקרית לפני שמתחילים:
לשמור תמיד על הבטיחות האישית ושל הסביבה.
חשוב לזכור את ההבדל בין לחסום את
הגישה למידע לבין להעלים את המידע מהמדיה.
כזכור, תקליטור מורכב ממשטח פלסטי
שקוף וחלק מצד אחד, שכבת חומר חוסם אור באמצע, ושכבה מחזירת-אור
שעליה מדפיסים בצד השני. אם כל אחד משלושת
מרכיבים אלו ניזוקים דים, לא ניתן יהיה לקרוא את הדיסק באמצעים
הרגילים. כלומר, אחת הדרכים הפשוטות להשמיד את המדיה היא גרימת נזק
פיזי לשכבה הפלסטית - לחתוך את הדיסק לשניים או יותר בעזרת מספריים
חזקות או 'קאטר'. לא בא
בחשבון לכופף את התקליטור בידיים כדי לשבור אותו!. יש סוגים אחדים
שיתכופפו ולא ישברו. אחרים, ישברו לשתיים, אבל יש גם אלה שיתנפצו
לחתיכות רבות ומסוכנות שעפות לכל פינה.
אם בכל זאת מתעקשים, רצוי לעטוף את התקליטור בבד
עבה או בדפי נייר עיתון רבים, ורק אז לכופף ולשבור. כמובן, מי
שמתעניין באחזור המידע יכול לפנות למומחים שיאחו את החלקים ויצילו
את המידע.
שיטה יסודית יותר הינה שפשוף הצד
הצרוב של הדיסק עם נייר זכוכית, או על רצפת בטון מחוספסת כמו בשפת
המדרכה. כמובן ששיטה זו אינה פוגעת בשכבת המידע האמצעית.
שיטה ביתית נוספת: מעט זמן במיקרוגל
משפיע על החומר הרב-פחמני של הדיסק. כונן רגיל לא יהיה מסוגל לקרוא
את המידע לאחר מכן. לא מומלץ לנסות משתי סיבות: אין ערובה כי מכשיר
המיקרוגל עצמו לא יפגע, ואין מידע ודאי על המולקולות שמשתחררות
במהלך הטיפול, שיכולות להזיק למזון שיתבשל שם מאוחר יותר, או
לבריאות.
עד כה, היו אלה
פתרונות קלים ופשוטים
למי שאינו
פרנואיד או שבידיו מידע ללא ערך רב.
השכבה שמחזירה את האור בתקליטורים
עדינה ופגיעה. מספיק להדביק עליה סרט דבק חזק
ולקלף אותו, כדי שהשכבה הכסופה או המוזהבת תישאר צמודה לדבק,
והתקליטור עם פס ערום ושקוף. זו שיטה הפיכה, וניתן בכל מעבדה
מתאימה להוסיף מעט חומר מחזיר אור כדי להכשיר את המדיה לשליפת
המידע.
מחיקה לוגית: במעבדה
להשמדת נתונים אנו משתמשים במחיקת קובצי מפתח כדי לחסום את הגישה
לשאר הקבצים. התהליך הפיך רק אם יודעים מה נמחק.
מחיקה פיזית-לוגית:
זהו שיפור של השיטה הקודמת, בו משתמשים בחפץ חד על מנת לשרוט את
האזורים בו נמצאים קובצי המפתח, ומשאירים ללא פגע את שאר המידע.
אפשר לראות דרכים אלו כ"נעילה" מסוימת.
במשפחת מגרסות
הנייר, קיימים דגמים מותאמים לחומרים קשים - heavy duty-
המתאימים גם לתקליטורים.
קיימות מכונות
מיוחדות
להשמדת תקליטורים. מכונות אלו "מגהצות"
במספר שניות את התקליטור ומשמידות את החריצים והתבליטים שקרן
הצריבה יוצרת על גבי החומר הפלסטי.
שריפת תקליטורים
מסוכנת ואסורה, החומר הפלסטי משחרר חומרים רעילים העולים בעשן
ומזהמים את הסביבה!
|
|
|
|
|
|
S.O.S.
|
הקובץ נעלם
?
לחץ בריבוע ?
לחץ בריבוע !
|

|
|
בכף היד
גבוהים הסיכויים שכף
ידיך נח ברגע זה על תלולית העכבר. אביזר זה עבר במהלך השנים
שינויים לא קטנים, מאז המצאתו ( Douglas Englebart
-1963 ) באוניברסיטת
סטנפורד בארה"ב כסמן למיקום בצירי X-Y של מערכת
תצוגה.
בעכברים מכאניים על המשתמש להריץ את המכשיר על משטח שטוח. המרחק
והמהירות של הגלגלים התוך העכבר קובעים את המרחק בו נע הסמן על
הצג, בהתאם לקונפיגורציה של התוכנה בשימוש.
עכברים אופטיים
היו פעם זקוקים למשטח מיוחד בעל תבנית משובצת. חיישן בעכבר
היה קובע את התזוזה על ידי קריאת התבנית כאשר העכבר היה חוצה את הקווים,
ומשגר קרן אור מ- LED או קרן לייזר. עכברים מסוג זה מדויקים בהרבה
מהעכברים הרגילים (אופטיים-מכאניים) אשר מסתמכים על הגרירה של כדור
העכבר וגלגלי השיניים. עכברים אופטיים יכולים להוות בעיה
בעבודה תחת אור חזק. העכברים האופטיים החדשים מסוגלים לעבוד על
כל משטח.
העכברים האופטיים-מכאניים
אשר בשימוש נפוץ בימינו, הם הכלאה עם כדור המתגלגל בתוך העכבר, ויש
בו עיגול של נקבים או חריצים דרכם קורא חיישן את ה-LED
כאשר הכדור מסתובב עם תנועת העכבר.
פעולת העכבר האופטי מכאני לא מסובך מדי.
ארבעה חלקים עוקבים אחר תנועת העכבר. כאשר מזיזים אותו הכדור
מתגלגל בכיוון התנועה, אשר בתוכו מזיז את הרולר (ציר X
אופקי, או Y אנכי).
סיבוב הרולר דוחף את גלגל
השיניים, אשר לו חריצים קטנים בהיקפו, דרכם עובר האור אשר נקלט
בשני חיישני האור. אלה שולחים סיגנל ממוחשב בהתאם לתנועה וקובעים
את הכיוון של כל ציר.
מחירם הנמוך
של העכברים היום עשה אותם
אביזר מובן מאליו. כמו בתחומים רבים אחרים, גם כאן אנו נוטים
להזניח את מה שמובן מאליו. אז דבר ראשון, להחזיק תמיד במגירה עכבר
רזרבי מתאים. ושני אך לא פחות חשוב: לא לוותר, אם העכבר לא נוח
לנו - מחירו הדל מצדיק בחירה של דגם שנוח ומתאים לנו, במקום להתרגל
למה שהגיע בחבילה, או מה שחברת ה-outsourcing
מספקת.
|
|
|
|
|
לזרוק
את הדיסק
אנו מתחשבים ברגשות של לקוחות הפונים
אלינו לאחר שהדיסק
"בגד" בהם. רבים באמת נואשים ועצובים מאוד. בעקר אלה שלא
השכילו בגיבוי נכון.
השבוע היה מי שחזר מטיול באיטליה
וסיפר כי מצא שם ביטוי לדחף שאחז
בו באירוע
האחרון של קריסת כונן ה- :C שלו.
ב-Museo Nazionale Romano ניצב הפסל
המפורסם שמיוחס למירו. סגנונו
יווני קלאסי, גובהו 1.60m.
הפסל המקורי היה כנראה מברונזה,
ומה שאנו
מכירים הם למעשה עותקים בשיש הפזורים במקומות רבים.
פסל
ה-Discobolo
לא ממחיש את פעולת זריקת הדיסקוס, אלה רגע חולף במהלכה בלבד.
יופיו נגזר מהקומפוזיציה הגיאומטרית הנהדרת, המבוססת על שתי
קשתות: אחת שמצטיירת באמצעות שני הזרועות והכתפיים ומסתיימת
ברגל המורמת. הקשת השנייה נוצרת בקו המחבר את הראש, הגב, והרגל
הנשענת של דמות האתלט.
יפה הבחינו
הטכנאים שלנו, הרגילים לבחון את כל ההיבטים במכלול: הבעת הפנים
של הפסל אינה
|
|
מתאימה לריכוז
ולמאמץ של הרגע. המודל לפסל כנראה שם מחשבותיו במקום אחר במהלך
השעות הארוכות של נייחות מול האומן...
בכל מקרה, אנו
מנצלים את ההזדמנות לאחל אורך רוח וגם מזל לספורטאים הישראלים
במשחקים האולימפיים הקרובים. בהצלחה!
|
|
|
|
|
גלריית
מארזים
מי אמר שלערוץ
האופנה יש בלעדיות על תצוגות של יצירה אקלקטית? יוצרים מכל הסוגים
נותנים דרור לדמיון בעיצוב מארזים, באתר
www.casejunkiez.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יום הולדת שמח
לידידנו רוא"ח שלמה כהן
למרות שברור וידוע שהגיל לא משפיע
עליך... רק המספרים... |
|
יום הולדת שמח
לישראל צימרמן,
מקצוען איכותי,
ממציא מתוחכם, איש כנה וחבר יקר,
לא משנה מי יעסיק אותו. |
|
Mazel Tov
To Michal Moshon, her family and friends - in Israel
and USA
in
the summer of her Bat Mitzvah. |
|
|
|
|
בדיחת
השבוע
מתכנת צעיר בחברתנו
נתקל בפרסומת שמאוד הצחיקה אותו,
והחליט לשתף אותנו.
(אזהרה: יתכן וזה יצחיק רק את מי שמתחת לגיל 23)
לחצו כאן
|
|
|