גיליון מספר 4 שנה IV - יום חמישי 22 בינואר 2004

המערכת:

עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

פרסום ומודעות

sales@chief.co.il

יעוץ ופרויקטים

doron@chief.co.il

שחזור מידע

info@chief.co.il

Chief Magazine
 
   

 

"אני מעדיף את הביקורת הקשה ביותר מאדם אינטליגנטי,
על פני הקבלה ללא תנאים מידי ההמון"

 

Johanes Kepler (1571-1630)

     
 

גרסה טרייה !

גרסת BOS חמה יצאה השבוע למהתנור. גרסה זו מכילה בין היתר גם מידע

למשתמשים חדשים, כולל למשל: פרק על בדיקת שלמות הדיסק (ראה בתחתית ידיעון זה).

info@bos.co.il

 

     
 

 

שנת הקוף

 

היום- 22 לינואר -מתחילה השנה הסינית 4702, אשר תהיה על פי המסורת

"שנת הקוף". ילד ישראלי שהחל ללמוד אנגלית שאל פעם אם השם "קוף" קשור למילה- "copy" (העתקה, שכפול, חיקוי). הזהות של P ו-F באות פ, כנראה בלבלה אותו, וגם המשפט "קוף אחרי בנאדם" שהיה נפוץ בין חבריו לכינוי התנהגויות בלתי מקוריות. קוף, לכאורה, מחקה התנהגויות בהן צפה. היות וחיקוי הינה טכניקה בסיסית בלמידה, והיות וכולנו מחקים עת שמטמיעים מיומנויות קיימות, מסתבר שקופים ומספר תוכיים, בעלי חיים נוספים, וכל ילד אנושי, מחקים. עצם החיקוי הוא למעשה הוכחת ההצלחה בהתקדמות תהליך הלמידה. גם אנשי מקצוע צעירים מחקים בתחילת דרכם את הנלמד במוסדות ההשכלה, וכן את הנהוג והנפוץ במציאות סביבתם המקצועית.

חבר שהספיד בשבוע שעבר את מורתו האהובה מכיתה א' הביא לתודעתי כי דמויות דומיננטיות לאורך מסלול הלמידה מטביעות בנו רשמים כה עוצמתיים עד כי לעתים אף קשה לנו לקבל כל ערך מנוגד בהמשך חיינו.
למזלנו, התברך הגזע האנושי בתכונות נוספות של מרידה, יכולת המצאה, הערכה באמצעות כלים מגוונים ושינוי מודלים לחיקוי. לולא כן, היינו עדיין יושבים -חטולי פרוות דובים - במערות הכרמל.
ב
ענף הענק של מערכות המידע, ההתמקצעות הכרחית. עם זאת, בארגונים קטנים ובינוניים דמות אחת או שתיים מתבקשות לרכז ולהבין את כל התחומים הנוגעים לכלל מערכות המידע. גם אם העבודה הפרטנית נעשית על ידי מומחים ב-Outsourcing או שירותים מסוימים ניתנים על ידי מחלקות תמיכה של ה-vendors, הרכז חייב ראיה כוללת והבנה בסיסית. בד"כ הוא גם זה הממליץ או בוחר את הפתרונות שיכנסו לקונסטלאציה המקומית. מהם, אם כך, המודלים לחיקוי לדמויות המרכזיות הנ"ל?
מהם המודלים לחיקוי שלך , קורא/ת יקר/ה?
האם את מה שידוע לך עד כה למדת בקורסים בלתי תלויים, או מנציגי מכירות של יצרני תשתיות / חומרה / תוכנה / אינטגרציה / תקשורת? האם בהחלטות שקיבלת חיקית עמית, מתחרה, או מודל בעל שם?
Vendors מציגים לפנינו רשימות של לקוחות נוספים, ובכך מגייסים אותם למאמץ השכנוע. בדרך כלל הרשימה מסיתה מעט את המיקוד שלנו מבחינה מעמיקה יותר של תכונות הפתרון. זוהר שמות ה "לקוחות מפורסמים הממליצים..." מסוגל לסנוור את עינינו.
במצב אידיאלי, כל מוצר או פתרון היה "מוכר את עצמו". בעולם אידיאלי היו שורדים רק יצרני מוצרים אידיאלים.
עולמנו - ובפרט עולם מערכות המידע במדינת ישראל - מגוון, וקל לנחש כי לא יתכן פתרון אחיד לבעיות מגוונות; כלומר, פתרון אידיאלי למערכת א' אינו אידיאלי למערכת ב'. הסיבה לכך הינה ההתמקצעות בגומחות, המאפשרת פרנסה לספקי פתרונות גומחה אינספור. ההבדל בין גומחה (niche) לבין תחום (area) אינה ברורה דיה בשפה השוטפת. התחום עובר לרוחב או לאורך, ואילו הגומחה מגבילה אותנו כמעט נקודתית.

על גומחותינו ועל תחומנו בעל"ט שנת הקוף, שעל פי הסינים החכמים תהיה שנה של סקרנות והתנסות, של מעבר ונדידה, והאופטימיים שבינינו לא רואים בכך חוסר יציבות אלא הזדמנות נוספת לטכנולוגיות בצמיחה.

באותו הקשר -לסיום שנת "הכבשה השחורה", רוצים אנו להודות לידידנו אריה גליקמן, סמנכ"ל ONE1 על מכתבו המפרגן ועל משב הרוח הטובה שהביא עמו. כולנו התרגשנו לקראו, לוואי וירבו במקומותינו ביטויי אהבת חינם כדוגמתו.

 

     
 

היה פשוט מדי

 

ראה הקב"ה שבני ישראל מסתובבים בארץ אשר נתן להם, כאשר לכל אחד מהם,

מנשותיהם ומטפם מכשיר טלפון נייד אחד לפחות, בעל קידומת ו- 6 ספרות.

 ונטע מלך מלכי המלכים ציוויו במוחות מקבלי ההחלטות:

" לא יהיה פשוט מידי.

 מ- כט ניסן , ערב ראש חודש אייר תשס"ד לבריאת העולם,

(וזה 20 לאפריל 2004 לספירת הנוצרים)

חייגת אתה, עבדך וחמורך, הגר והזר שבתוכך, הגביר והאביון ...

7 ספרות   לאחר הקידומת בניידים."

 

הודעות בעניין מציפות אותנו. תודה ל-Ian Ruben ולשאר החברים, על התזכורת!

     

 

קורוזיה


אצבעותינו מצופות בשכבת הגנה דקיקה ובלתי מורגשת של שומן. היא זו המשאירה את סימני הטביעות על כל חפץ בו אנו נוגעים. אותם שומנים, או החשיפה לחום גבוה יכולים להביא לקורוזיה של דפנות המחברים (קונקטורים) בחלקים השונים של המערכת שלנו.

תהליך הקורוזיה הינו הדרגתי, ומסוגל להביא לתקלות המופיעות תחילה לסירוגין, במעגלים חשמליים.

כדי למנוע זאת, חשוב להימנע ממגע היד עם בורדים וכרטיסים.

הגנת המערכת מפני גורמי קורוזיה חשובה במיוחד בסביבות לחות ומליחות, המקדמות את תהליך הקורוזיה (האם אתם קרובים לחוף הים?)

היות וגם טמפרטורה גבוהה מקדמת קורוזיה, יש לווסת אותה בסביבת המחשבים.

טמפרטורה גבוהה לאורך זמן הינה מקור לצרות נוספות, כמו הזדקנות מוקדמת של החומרה וכשל בצ'יפים, או כשל מכאני של המכשירים.

תנודות קיצוניות גם מביאות במקרים רבים לשחרור הצ'יפים ממקומם, והן התפיחה וההתכווצות של  הפלאטות בדיסק הקשיח . התוצאה הטבעית של התופעה תהיה שגיאות בכתיבה ובקריאה של הדיסק.

על מי שמבצע לעיתים פעולות Low-level format לזכור כי החום סביב הדיסק בעת ביצוע הפעולה חייב להיות דומה מאוד או זהה לזו בה הדיסק יעבוד בהמשך. התעלמות מעובדה זו תביא לאפשרות של relocation (שינוי מקום) ה- tracks על גבי פלאטות הדיסק.

הטמפרטורה האידיאלית לפעולת הדיסק הקשיח נעה בין 10 ל- 35 מעלות צלזיוס.

לאוורור הדיסק תפקיד חיוני בשמירה על הטמפרטורה. ואחרון חביב: אף פעם בחיים לא לכסות  מחשבים עם כל דבר שיפעל כמבודד!

 

     
 

 

S.O.S.

הדיסק לא מגיב?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

 

עוד משהו קטן

 

עוד משהו קטן יש להוסיף לנושא של שבוע שעבר, בעניין ניהול פרואקטיבי של המידע. רבים רואים בעלייה הלוגריתמית בטכנולוגיות צפיפות אחסון המידע וברוחב הפס הזמין להעברת המידע שהולך ומתרחב, אמצעים המאפשרים למערכות מחשב פרואקטיביות להגיש למשתמשים את המידע אף ללא התערבותם המפורשת. אכן, מערכות מחשב פרואקטיביות יכולות לנצל את היתרונות של אחסון נייד בעל צפיפות מידע גבוהה אשר מאפשרים למערכת להכין מראש את המידע המעובד (prefetch) - מה שיכול לעזור בעתיד למשתמשים מבלי להעמיס עליהם מערכת ניידת מגושמת. באותה מידה, רשתות בעלות קווי תקשורת בפס רחב מאוד יכולות להעביר פיסות גדולות של מידע לשרת הממוקם קרוב בזמן קצר. הטכניקה נקראת data staging.

על טכניקות עצמאיות עדיין להבטיח כי המשתמשים יוכלו לסמוך על מערכות מסוג זה, לשימוש תחת מגוון נרחב של תנאים.

כידוע לכם, ב-BOS נפתר הצורך להעביר כמויות גדולות של מידע, וגם תשתיות קימות היום מאפשרות ניהול מידע לאחסון, גיבוי ושחזור בהינד עפעף.

 

   
 

DiskAlive

 

"DiskAlive is BOS's self-mechanism for inspection of the physical disk drive and resolving its situation and "health" status.

Basically, DiskAlive runs at several milliseconds' intervals, and reads the situation on multiple locations on the hard drive.

If an error or a read timeout occurred, it will appear in the next BOS log, and generate an error warning for the user as well.

 

This feature was incorporated to the software since in most cases the BOS server hardware is a regular PC - IDE disk, with a simple motherboard - which usually lack hardware monitoring applications able to forecast system failure.

The DiskAlive feature can foresee hard drive failure, and send alerts before a disk crash happens."

     
 

 

מזל טוב לרגל בר-המצווה הכפול

לתאומים גל וגיא גלעדי

וכמובן, גם לגיל, בועז, וליאור ממשרד Torel

 

 

 

 

שלח לחבר

גיליונות קודמים

מאמרים שפורסמו במידעון

הכרזות והודעות לעיתונות

להתווסף לרשימת התפוצה

להסרה מרשימת התפוצה
 

 

 

 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

    
 

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2004