גיליון מספר 48 שנה IV - יום חמישי 23 בדצמבר 2004

המערכת:

עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

פרסום ומודעות

sales@chief.co.il

יעוץ ופרויקטים

doron@chief.co.il

שחזור מידע

info@chief.co.il

Chief Magazine

 

  

"There is a real magic in enthusiasm. It spells the difference between mediocrity and accomplishment."

Norman Vincent Peale

    

 לבעלי מערכות TOBIT
אם ברשותכם מוצרים כגון David Pro, David, Faxware בגרסאות 6 חשוב לדעת כי עד ל-30 בדצמבר ניתן לשדרג את הגרסה שלכם.

לאחר מכן השדרוג יהיה רק בתשלום מלא. ב-1 בינואר תושק גרסה 8 החדישה.

למידע נוסף צרו קשר בהקדם האפשרי!

    

ניהול מרכזי


בצ'יף כבר הרבה זמן מרגישים צורך בפתרון בקרה ארגוני, כדי לתת בידי מנהלי הגיבויים או מנהלי מערכות המידע אמצעי שליטה ובקרה נוח. כתבנו בעבר (ראו מאמר "מידע שווה כוח") על ה-BOS Enterprise Manager, ועכשיו הוא כבר נכנס לשוק בצורה רשמית.

השבוע הכרזנו על מערכת ניהול שרתי גיבוי מרובים. המערכת מאפשרת לארגון מבוזר לפצל את מערך הגיבויים הארגוני לתת מערכות גיבוי נפרדות הנמצאות במשרדים שונים, ואף באתרים שונים ובארצות שונות, ועדיין לשלוט על כל מערכות הגיבוי ממערכת בקרת גיבויים מרכזית.

באמצעות מערכת זו לניתן לספק שירותי גיבוי נפרדים לנישות ארגוניות שונות או לאזורי סיכון מידע שונים בתוך הארגון.

"הצורך לביזור מערכי הגיבוי ועדיין לשלוט ולבקר על פעולותיהם מהמרכז הולך והופך להכרחי בארגונים, במיוחד כתוצאה מהפרדת רשתות התקשורת לרשת מבצעית ולרשת בלתי מסווגת, הצורך לגבות כל אחת מהן בנפרד, ללא ערבוב נתונים, והצורך לאחד את הבקרה על מערכי גיבוי אלו במערכת מרכזית אחת" אמר אלדד גלקר לנציגי העיתונות.

"צורך אחר שהמערכת ממלא הנו שליטה על גיבוי נתונים כספיים סודיים או שכר עובדים בכירים מצד אחד, ומתן פתרון נקודתי לפרויקטים הדורשים גיבוי אינטנסיבי מדי מספר דקות באמצעות מערכת גיבוי מקומית אך ללא ויתור על שליטה ובקרה מרכזית על ביצוע הגיבויים".

למערכת יכולות בקרת רישיונות וגרסאות תוכנה וכן עדכון מרחוק לגרסאות.

מידע נוסף על מערכות אחזור המידע והתאוששות מתוצרת צ'יף באתר www.bos.co.il
שאלות, לכתובת info@bos.co.il
 

 
 

 

אתגרים

 

בהמשך לקטע הקודם, הרגשנו צורך להביא מדברי אתר דיגיטס. בו מודגש כי "לרוב החברות בתחום טכנולוגית המידע יש היום מתודולוגיות מורכבות של אחסון מידע. הצלחת כל חברה בענף תלויה במדיניות ניהול הגיבויים, מפני שאובדן מידע לכל ארגון כזה פירושו אסון שיכול להתרחש ללא הודעה מוקדמת. אבל לגבות את המידע זה לא מספיק. המידע חייב להיות גם נגיש לאחזור. באופן מסורתי תהליך הגיבוי היה די מסורבל וזולל זמן. אם קדמת הטכנולוגיה ושיפור איכות החומרה, ניהול הגיבויים הופך ליותר קל ואמין. קיים היום כלי שמבצע את הגיבויים באופן אוטומטי על פי תזמון מראש. הגיבויים אינם מוגבלים לשרתים בלבד, ניתן גם לגבות את המידע על גבי המחשבים השולחניים והנישאים. המידע של הגיבוי נשמר במרכזי מידע מקומיים או מועבר בבטחה לאתרים גיאוגראפיים מאובטחים. ניהול טוב של הגיבויים חייב להיות פשוט, מהיר, קל, בטוח ואוטומטי באופן מלא עם יכולות מלאות של גיבוי/שחזור.
המודולים לניהול תוכנת האחסון צריכים להיות מסוגלים לאתר מידע באופן יעיל ולאפשר בקרת ביצוע נהלים, ובקרת דפוסי שימוש. כמו כן, עליהם להיות מסוגלים לאזן עומסים, לפשט את הניהול, להפוך לאוטומטית את כל ארכיטקטורת האחסון, ולהבטיח  עקביות. המידע המגובה צריך להיות זמין בכל ימות השנה" (ואנו מוסיפים: גם בכל שעה ביממה).

"אתגרים בניהול גיבויים
מחקר מראה כי העולם ייצור ב 3 שנים הבאות מידע בנפח שווה לזה שנוצר במהלך ה-40,000 שנים האחרונות. אז האתגר ברור. מדובר בפיצוץ של מידע. הסיבות לו רבות: גידול האינטרנט, אוטומציה במקום העבודה, שימוש ביישומים ארגוניים, והצורך לגבות מידע היסטורי. האתגר הגדול ביותר הינו לנהל את הפיצוץ בגידול נפח המידע.
ארגון זקוק לא רק לחומרה מתאימה, אלא גם לאסטרטגיית ניהול שתאפשר לו להתמודד עם נפחים. רוב הגיבויים צריכים להתרחש מרחוק וללא התערבות אדם, מפני שלחברות של טכנולוגיות המידע יש תקציב מוגבל ואינן יכולות להרשות לעצמן עודף כוח אדם לפעולות גיבוי רוטיניות.

הזדמנויות בניהול גיבויים

כל אתגר מגיע עם הזדמנויות. ניהול הגיבויים הינו אתגר גדול ויחד עמו הזדמנות הן לחברות IT והן לכוח האדם  ב IT להרוויח ממנה. נבואה אומרת כי ההוצאות הארגוניות במוצרי אחסון וגיבוי הנוכחיות (כ-4% בממוצע) הולכות להשתוות להוצאות הקשורות לשרתים (כ-12%).בעלי ידע והכשרה טכנית בנושא יהיו מבוקשים מאוד."
 

 

 

מה זה עושה?

 

מרכיב ה-MSOutlook Shadow לשרידות המידע של מערכות דואר אלקטרוני- Outlook ו- Exchange כבר בשוק. "הכול נשמע נפלא"-אמר לנו לקוח- "אבל איך זה באמת עובד?."


קודם כל, המערכת מוגדרת לבצע גיבוי בתדירות שאתם מחליטים - כל מספר שעות, או כל מספר דקות. הגיבוי נעשה באופן אוטומטי כל עוד היישום פתוח ואף במהלך העבודה. הלא תסכימו כי אין טעם לגבות בזמן שמערכת הדואל סגורה וכלל לא חלים בה שינויים.

מערכת זו יוצרת תיקייה לכל משתמש מחוץ למערכת המקור של המידע, קרי על גבי מצע ה"מטרה" לגיבוי. בתוך תיקייה זו תהינה כל התת-ספריות כגון לוח שנה, אנשי קשר, דואר נכנס וכו'. תת-ספריות אלו יכילו ספריות משנה נוספות אשר יוצרים המשתמשים.
מבנה עץ הספריות יראה בדיוק כמו מבנה עץ האאוטלוק של המשתמש.
בספריות אלו יוצר קובץ על כל פריט, איש קשר, פגישה בלוח השנה, או מסר דואל. הצלמיות לכל סוג של קובץ יראה באופן זהה לזה אשר באאוטלוק.
קבצים אלו יהיו נגישים באופן מידי ללא צורך בהמתנה לשחזור מגיבוי במקרה ששרת ה-  Exchange לא יהיה נגיש. או אף תוכנת ה אאוטלוק לא מותקנת, למסרי דואל יהיו כל הקבצים המצורפים, לאנשי הקשר יהיה כל המידע, וכו'.
במקרים בהם לא ניתן להעלות  את המידע השמור בשרת, המערכת תיצור קבצי PST מהקבצים הבודדים. קובצי ה-PST יהיו זהים למבנה האאוטלוק של המשתמש וניתן בקלות להעלותם מחדש.


להדגמה ו/או התקנה ניסיונית, צרו עמנו קשר בדואל או בטלפון 08-9400070

 

 

 

 

 אולטרא-סגול

 

מזמן לא שמענו על מעטפות עם נבגי גחלת (אנתרקס). האם יצאו מן האופנה? האם ההנחיות בטיחות החמורות במשרדי הדואר בארה"ב הוציאו למחבלים את החשק להשתמש בהן?

לא בטוח. החל מלפני מספר חודשים הבינו מוסדות ציבוריים ופרטיים כי הנהלים אינם מספיקים, ואימצו מערכת חיטוי מבוססת על פריט המצוי בכל מעבדה ביולוגית: מנורת UV. מוסדות פיננסיים, בנייני ממשל ובתי חולים באזור מנהטן התקינו בעקב האכילס של הלוחמה הביולוגית בשטח עירוני מודרני, המעברים של מערכת האוורור/מיזוג, מוצר הכולל מנורות אור אולטרא-סגול עם אורך גל שקוטל חיידקים והן אמצעי סינון האוויר. ההתקנים מופעלים 24 שעות ביממה.  הסברים נוספים
 

   

נימוסים והליכות
 

1. שנת העסקים עומדת להסתיים, ספקינו ולקוחותינו בחו"ל נכנסים לכוננות חגים, כלומר היעדרות מוחלטת, בדיוק בתקופה שלפני זינוק המחירים של תחילת השנה. לרוב אנו פותרים את המצב במשלוח אי-מייל של איחולי אושר.

ב-Charleston School of Protocol and Etiquette מדרום קרוליינה, ארה"ב, מלמדים אחרת. יחס אישי תורם לחיזוק יחסים עסקיים ארוכי תווך. וכדי לנצח את המתחרים (Outclass your competence) חשוב להקפיד על חוקי הנימוס, גם בעולם המערבי. ואלה מקצת ההנחיות:

  • שולחים כרטיס ברכה למי שלא יקבל מאיתנו מתנה.

  • גם אם שם השולח מודפס על גבי הכרטיס, חשוב להוסיף הערה אישית מתחת לחתימה, על מנת להקנות למקבל תחושת חשיבות וייחוד.

  • כאשר הכרטיס נשלח לכתובת הפרטית של המקבל, חייבת המעטפה לשאת את שמותיהם של שני בני הזוג (גם אם מעולם לא פגשתם את האישה/בעל)

  • אם הברכה נשלחת בשם מספר אנשים, שמו של החותם יהיה האחרון.

  • רצוי לכתוב את הכתובת על המעטפה בכתב יד (דיו שחור מועדף)

  • רצוי להדביק בול -אם ניתן, חגיגי- במקום הביול הממוחשב

  • זכרו להיות פורמאליים בציון פרטי הנמען (Mr., Ms.,וכו')

  • שולחים ברכה בשם שני בני הזוג? שם האישה יהיה כתוב ראשון! ("חני ואבי כהן")

2בתחום אחר -נימוסים והליכות בסביבת הפורומים- סרטון חינוכי מצחיק נמצא בכתובת: http://www.bassfiles.net/Posting.swf. תוכלו לכוון אליו אנשים חדשים בסביבה זו שעדיין לא יודעים את כללי המשחק ומתעצלים לקרוא את ה-FAQs.
 

    

Google for Desktop

 

במהלך השנה שעוד מעט מסתיימת התבשרנו על מספר מוצרים המיועדים לסייע לנו למצוא קבצים או ספריות במערכת המחשב השולחנית, בשרת הרשת שלנו או בשרת הגיבוי הארגוני. הם מיועדים למי שאין במערכת חלונאית זמן או סבלנות ללחוץ על Ctrl+F ולהמתין לתוצאות. שניים ממוצרים אלו הם תוצרת הארץ (אחד לא מספיק ידידותי, השני - במחיר שערורייתי בהשוואה לאיכותו). הכלי של Google למחשב השולחני שם את שניהם בכיס הקטן.
 Google מאפשר כבר חודשיים להוריד את התוכנה ללא תשלום. היא יוצרת אינדקסים לחומר הנמצא על גבי הדיסק הקשיח המקומי של המשתמש, ולאחר מכן ממזגת את תוצאות החיפושים ברשת עם מידע הנמצא אצל המשתמש, כמו דואר אלקטרוני, מסמכי טקסט וקבצים אחרים.
על פי תכנון התוכנה שאילתות של המשתמש מופצות באינטרנט, אך לא המידע שלו האגור בדיסק המקומי. ההפצה מאפשרת להוסיף לתוצאות את המודעות פרסום ב-Google הקשורות למילות מפתח החיפוש.
על פי הניו יורק טיימס, באוניברסיטת Rice שבארה"ב גילו במערכת מה שהם מכנים "פגם של קומפוזיציה"- חולשת אבטחה המתגלה כאשר מתקיימים יחסי גומלין בין מרכיבים שונים.
במקרה של Google, נקודת התורפה יכולה לכאורה לאפשר לתוקף לחפש באופן סמוי ובאמצעות האינטרנט את המידע האגור במחשב האישי. החוקרים ב-Rice טענו כי הדרך לחסום קישורי רשת יוצאים ממחשב המשתמש הייתה זו שגרמה לנקודת התורפה. התוכנה מחפשת תעבורה הנראית מכוונת לאתר Google.com ואז מוסיפה את התוצאות מהדיסק הקשיח המתאימות לחיפוש מסוים. כנראה כי גם ניתן היה להוסיף את התוצאות הללו לדפי Web אחרים בהם גם זרים יכלו לראות אותן. אבל, כל מקרה של תקיפה היה דורש שהמשתמש יבקר קודם באתר התוקף, וכל סוג של דפדפן בעצם יכול היה להפוך משתמש לפגיע.
בחודש נובמבר נודע ל-Google על הפרצה, ואז החלה להפיץ גרסה חדשה המתקנת את החור הפוטנציאלי באבטחה. הגרסאות החדשות ממוספרות מעל 121,004
מנועי החיפוש המתחרים של Google - הן Yahoo והן Microsoft ספגו תבוסה לא קטנה עם הופעת התוכנה למחשב השולחני.  Microsoft  החלה לחלק גרסת התנסות של הכלי שלה לחיפוש במחשב השולחני כחלק מחבילת ה-.MSN toolbar  ואילו ב-Yahoo אמרו כי יתחילו לנסות משהוא דומה בחודש ינואר הקרוב.
תוכנת Google למחשב השולחני כוללת מאפיין של עדכון המאפשרת התקנה של גרסאות חדשות ללא ידיעה או התערבות המשתמשים. את העדכון ניתן לגלות בדיעבד, באמצעות כניסה לדף ה-"about"  בסרגל הכלים של התוכנה.

משהו אחר על Google בכתבה של מיכאל הנדלזלץ בעיתון הארץ.
 

    

 

אדם באמונתו יחיה


הרב איל משה קרים משיב במדור "צבא ומלחמה" של אתר "דעת", לחייל השואל (שאלה מא.) על כתיבה חיונית בשבת על גבי מחשב. האם זה נשמר או לא נשמר בדיסק?
 

    

 

ללקוחותנו  Ernst & Young ישראל,

המומים מאובדנכם את עופר ברלס ז"ל

    

חברים שואלים
 

לעיתים תכופות חברים שואלים אותי מה היא -אם בכלל- תרומתי לידיעון זה בתור רופאה וטרינרית. לשם המחשה, הבאתי לכם היום משהו מעולם האלקטרוניקה הקשור לתקשורת עם בעלי חיים.
המכשיר תוצרת יפן אשר בתמונה נמכר תחת השם Bow-Lingual, ותכליתו המוצהרת לשמש אמצעי תרגום של נביחות כלבים לשפת אנוש. 
כל ערכה כוללת שני חלקים. את היחידה הקטנה, שמכילה מיקרופון אל-חוטי, מרכיבים על קולר הכלב. ביחידה עם האנטנה, לשימוש הבעלים, יש מחשב הכולל "מערכת ניתוח רגשות" המתרגמת את הנביחות לשפת אדם (אנגלית) והתרגום מופיע על הצג. אפשר לבחון את מנת המשכל של הכלב באמצעות שאלות מתוחכמות, או לברר את דעתו על מצב המשק. אין היצרנים ערבים לכך שהתשובות ימצאו חן בעיניי השואלים.
לכל החברים שלי השוקלים לרכוש צעצוע מיותר זה: התביישו לכם! הכלבים מביעים את עצמם ללא צורך במילים, תוכלו לדעת מה הם אומרים אם רק תקדישו להם מעט תשומת לב ורגישות. אגב, כמעט בטוח שיש בבית שלכם גם אחרים אשר למענם כדאי לעשות מאמץ הבנה ...למרות שעדיין לא הומצא לכך מכשיר.

פלי

    

עברית קשה שפה

 

הקורא החרוץ עופר צינורי ממשיך להאיר לנו באור תרבות, ושלח הפעם מידע שמקורו באקדמיה ללשון העברית. להלן מספר מילים שאושרו על ידי מוסד זה בתחום הטכנולוגיה:
 

SMS – מיסרון
Laptop – מחשב ברכיים
Format – תסדיר
Insert – תחיבה
Startup – חברת הזנק
Attachment – צרופה (בדואר אלקטרוני)
 

Shutdown – הדממה
Log off – נעל שיח
Log in – פתח שיח
Proxy server – שרת מתווך
Smiley
J – פרצופון
@ at, המוכר כשטרודל- כרוכית
 

    

 

לאירית כהן (מ"צילה" ברחובות), ברכות לבביות ביום ההולדת!

    

 

לראם, מסוכנות הנסיעות פאטרה
איחולי אושר בירח הדבש, והן בשנים הבאות!

 

 

 

 

שלח לחבר

גיליונות קודמים

מאמרים שפורסמו במידעון

הכרזות והודעות לעיתונות

להתווסף לרשימת התפוצה

להסרה מרשימת התפוצה
 

 

 

 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

    
 

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2004