גיליון מספר 6 שנה IV - יום חמישי 5 בפברואר 2004

המערכת:

עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

פרסום ומודעות

sales@chief.co.il

יעוץ ופרויקטים

doron@chief.co.il

שחזור מידע

info@chief.co.il

Chief Magazine
 
   

 

"The roots of language are irrational

and of a magical nature."

                                                                   Jorge Luis Borges

 

 

חג ל- Directory Trees

כידוע, במודל האחסון של המחשב האישי, הקובץ מהווה בסיס, אבן הבנייה ברמה הלוגית. המושג האוניברסאלי של "קובץ" הינו אחד היתרונות של מערכת הקבצים של המחשב האישי, אותה הוא חולק עם שיטות רבות אחרות כגון UNIX (אשר הקדים בעשור את המחשב האישי).

קובץ הינו אוסף בייטים השמור תחת שם מזהה, ויכול להכיל כל דבר: קוד לתוכנה, מידע, תמונות, ועוד. את הקבצים מסדרים במערכות הפעלה מבוססות PC בצורה המוכרת בשם directory tree - פרדיגמת עץ הפוך, בו הבסיס נמצאת למעלה, ונקראת root directory. ההסתעפויות כוללות ספריות וקבצים לרמות ומעמקים שונים. כאשר העתקנו עץ לוגי מסוג זה (למשל, לשם גיבוי חד פעמי או החלפת תשתיות) וברצוננו להשוות את העותקים, נוכל להשתמש בכלי תכונה פשוט (shareware) בשם Cute Mirror, שיצביע על כל הבדל בינהם. הכלי מאפשר "יישור" של קבצים וספריות בכל כיוון על ידי הצבעה-גרירה-השלכה של שמותיהם בעכבר. תוכנה זו לא תבצע כל שינוי אוטומטי עם תצוגת ההבדלים - כל שינוי חייב את אישורו של המשתמש. לחץ כאן למסך מייצג:

  mirror_screen_shot.jpg (52525 byte)

גאווה לישראל

 

יתכן וזה המזג הים תיכוני, או אולי תוצאות הסלט העדתי של קיבוץ הגלויות, אבל הדעה הרווחת  בקרב מכרי בחו"ל (ועוד מלפני שהם הכירו אותי!), היא כי הישראלי המצוי אינו מסודר במיוחד. עוד לפני שהסטריאוטיפ תופס, בואו נודה כי -לרוב- זה שהנעל לוחצת לו הוא זה המחפש פתרון. באופן טבעי למדי באו אנשי חשבשבת -אשר בתוך עמם גרים, ורגילים להקשיב לבעיות הקהל שלהם- ופיתחו פתרון מאוד נחמד למציאת אבדות. מדובר בעוד מוצר תוכנה ישראלי שצוין לשבח

 (4 כוכבים מתוך 5) בעיתון  הבריטי Financial Times.

התוכנה בונה Index לקבצים הקיימים במערכת ובאמצעותו ניתן לאתר ב-0 זמן כל מסמך, מכל סוג, על פי שם או תוכן. עד כה, שהתעורר צורך במציאת מסמך נידח, הייתה לי אפשרות ללחוץ Ctrl+F ולצאת לסיבוב בקניון, לעמוד בטור של הדואר (מול דלפק הפקידה הנחמדה היחידה), לאכול צהריים ולחזור למשרד, לפני שה-Windows סיים לעבור תיקיה-תיקיה על תוכן המכונה שלי.  בפתרון של חשבשבת (או בעצם, חברת הבת Wizsoft) התוצאות לפני בעניין של שניות, כולל קבצים עם שמות או תוכן דומים, או בשפות שונות בזכות מילון מוטמע. הכלי ישמש גם לאיתור קבצים או ספריות במקומות שונים ברשת, בהתאם להרשאות המשתמש. למידע נוסף

  

 

 

$ ?

החלטות לגבי חומר קריטי

בבואנו לקבוע את זהות המידע הקריטי החייב גיבוי בארגון, על גרסאותיו אותן רצוי לשמור, ועל תכיפות גיבויין, חשוב לעשות סדר ולפעמים אף לקחת החלטות שכואבות למשתמשים. המסמך הבסיסי שעלינו לחבר הוא תוכנית גיבוי גולמית, המבוססת על הערכות ואשר מכילה הערות ודרישות ספציפיות לכל מכונה. חשוב לשקול היטב את המספרים שנזין במסמך זה- נדיבות או חיסכון יתר יכולים לעוות את החישובים בהמשך. להלן טופס לדוגמא :

(שמות השרתים והמשתמשים בדויים, והמספרים לשם הדגמה בלבד)

Notes

 

 

Save changes in History (Days)

 

 

Estimated changes for

each day

(MB)

 

Estimated Amount of Data for Backup (MB)

Server Name

and Path

 

In the future

Current

 

7

50

1500

1500

 \\Lambda\MedApp

 

 

50

4000

2000

\\Lambda\MedAp\QA

 

7

10

2000

1300

 \\Lambda\Ortodim

 

 

150

10000

6000

 \\Lambda\Users

 

7

5

3000

2000

 \\Lambda\AdminDisk

Need to backup once a week before delete

0

1500

0

 \\Lambda\Temp

    700

8000

6500  \\Herods\VmdbDisk
    50

1500

1500  Sushi
    50

1500

1500  Compulab
50

1000

1000  Mano

One file, need to backup once a day

2

0

2000

200

 Outlook.pub

Days X MB per day

1105

34000

22000

Sub Total

Number of Workstations

7

2

300

150

  35 General Users

 

30

250

2000

1000

  15 VMDB Users

 

30

10

5000

3500

  Yael (Graphic Artist)

Data encryption required for these users

30

3

1000

1000

  Salvador (CEO)

30

2

100

50

  Amiel (COO/CFO)

30

0.5

25

15

  Giora (President)

30

5

150

100

  Ronit (Office       Manager)

 

30

0.2

25

15

  Ilana (Secretary)

Days X MB per day

267.7

8600

5830

  Sub Total

Days X MB per day

1372.7

42600

27830

Total

על פי תחשיב זה, צרכי הגיבוי  הגולמיים של ארגון קטן זה, הינם בהווה :

ובעתיד הקרוב :   *****     . סה"כ :  ***** (מלאו על פי צרכי ארגונכם)

בשלב הבא, נברור את המידע על פי פילטרים שונים (סוגי קבצים, Exclude...) ונוכל לחסוך אחוזים מסוימים מסך הכול.

 

 

 

 

 

 

SHAREWARE - עוד אחת

 

בעבר קראו לתוכנה זו Windows Commander,עד ש-Microsoft התעוררה וביקשה ששמה ישונה. השם נבעה משני חלונות עבודה מקבילים שנפתחים לעבודה. בדצמבר 2003 יצאה גרסה חדשה ל MS WINDOWS . התוכנה הינה מנהל קבצים לווינדווס,  משהו דומה לדפדפן להעתקה, הזזה או מחיקת קבצים. על בסיס זה מתלבשות יכולות רבות נוספות כגון גישה לשרתי FTP, השוואת תוכן קבצים, ביצוע pack ו-unpack לקבצים, ועוד.

 

 

 

Clone Servers

 : http://www.dbly.com כתבו באתר

 "Most clone servers are nothing more than a workstation with a large hard drive. Those who build them do not have the resources to test and certify the equipment. Even if a clone's individual components are on the operating system vendor's hardware compatibility list, it does not mean that there will not be hidden incompatibilities between the various components themselves.  When clone-builders attempt to add high-availability features such as hot-swap hard drives or power supplies, the resulting system ends up so proprietary that replacement parts, even from the manufacturer, may be impossible to get a few months down the road, let alone a year or two later.  You immediately loose the non-proprietary advantage of a clone system, leaving absolutely no remaining advantages.  Characteristics such as air flow, if considered at all, are an afterthought to most clone builders.  Many even make critical design mistakes such as using IDE hard drives in servers.  A reliable server uses SCSI drives, not IDE."

עוד על קלונים

 

בעברית : CLONING= "שיבוט"

מערכות תוכנה נרחבות מכילות בדרך כלל  בין 10% ל- 25% קוד כפול. הכפילות נובעת מן המנהג הנפוץ בתכנות של שכפול (cloning) קוד קיים כדי להתאימו לאחר מכן לדרישות חדשות ביישום. על כן, ארגון בתעשיית ה- IT יכול להשקיע אחוזים זהים בתקציבו בתחזוקת הקוד העודף. באג שקיים בפיסת קוד אחת הינו גם באג משוכפל בכל אחד מן הקלונים החבויים.

הסרת הקוד העודף יכולה לחסוך לארגון משאבים שניתן יהיה לנצל בפתרון בעיות חדשות, והתייעלות. החיסכון יכול להיות משמעותי. תחשיב אומר כי תחזוקת שורת קוד אחת ביישום הרץ בארגון, למשך שנה אחת, הינה 1 $

כדאי לבחון מוצר המסוגל לאתר ולהסיר קלונים של קוד כפול ומיותר בחבילות תוכנה יישומיות גדולות, ומוצע באתר www.semdesigns.com

 

ומה אומרת האימא היהודייה?:

" אם  היו עושים clone מתאי הבן שלי , גם ה-clone לא היה מתקשר אלי..."

 

לנעמי גבאי, היקרה והנאמנה,

אתך בצערך על מות אמך.

 

יהיה רצון ולא תדעי עוד צער

    מכל משפחת צ'יף          

 

 

 

 

שלח לחבר

גיליונות קודמים

מאמרים שפורסמו במידעון

הכרזות והודעות לעיתונות

להתווסף לרשימת התפוצה

להסרה מרשימת התפוצה
 

 

 

 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

    
 

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2004