גיליון מספר 20 שנה V - יום חמישי 2 ביוני 2005

 

 

"The world is a dangerous place,
 not because of those who do evil,
but because of those who look on and do nothing."

Albert Einstein

(תודה לבן, ששלח לנו)

 
 
 
   

 יום ירושלים


"הסיבה למלחמות על ירושלים הייתה תמיד ההגזמה במידה טובה אחת: האדיקות", אלה מילותיו של פיטר באם בספרו מקומות הנצרות הפרימיטיבית.
איך אמרנו בפסח? "בשנה הבאה בירושלים הבנויה"?
אז, בשנה הבאה בירושלים המוסרית, הנקייה, הסובלנית, והמתקדמת.
 

 

 
   

לא ליפול בפח (מפחד מפני רגולציה)


שערוריות עסקיות בעולם הביאו בשנים האחרונות לחקיקת רגולציות המחייבות ארגונים לנהל את רשומותיהם, אך גם שערוריות מקומיות כגון ה"סוס הטרויאני" אינן מקלות, ומגבירות את המודעות לצורך בניהול תקין של רשומות וראיות ארגוניות באופן מאובטח.
לאחר שחברות המשווקות מוצרי אבטחה - כולל את המוצר הרווחי ביותר, דהיינו הייעוץ- קיבלו לזרועותיהן הפתוחות את הלקוחות המבוהלים, והצליחו לסגור עסקאות שנפלו כמתנה משמיים, עוד רבים עומדים בתור למכור את מרכולתם.
פרשיית גניבת המידע האחרונה הציבה את הארגונים בחזית המשפטית, ועוד נראה כיצד יצליחו אלה להתמודד עם דרישות הראיות והרשומות. היות והרגולציה מחייבת ניהול ראיות ורשומות, גם חברות היועצות בעניינים אלו ירוויחו מן הזירוז המבורך לעסקיהן.  שירותי ייעוץ ארגוני ומוצרי תוכנה למיניהם, שצצים כפטריות לאחר הגשם יעברו מיצוב מלאכותי לכאן ולשם, וימכרו לסקטורים שונים תחת אילוץ (תירוץ!) ההתאמה לדרישות החקיקה.

אנו עומדים על כך שעל מנת לנהל ראיות ורשומות עסקיות העשויות לשמש בשעת חקירה משפטית, אין צורך בכלים מיוחדים.

כל יישום נוסף שנכנס לארגון גוזל משאבים רבים כגון: זמן למידה, הפעלה, ורכישת מיומנויות ניהול (גם של פתרון הניהול עצמו) כספי רכישה ושרות, משאבי אחסון, ועוד.
היות ולכל יישום קיים יש את כלי ההפקה, ניהול ושמירת המסמכים שלו, והיות וכל ארגון מסודר חייב ממילה לדאוג למערכות גיבוי ושחזור מיטביות, השילוב ההרמוני שלהם מהווה מערך ניהול רשומות וראיות אופטימאלי.
במערך גיבוי&שחזור אידיאלי קיימות מגוון אפשרויות בקרה, כגון זיהוי וקליטה אוטומטית של מסמכים (ראיות), קביעת מדיניות ברורה לצורך הפחתת סיכונים, תמיכה בתקנים ועוד. המפתח לניהול התקין של פרמטרים אלו הוא הבנת הצרכים והגדרה נכונה של המערכת.

סביר להניח כי ארגונים רבים יתפתו להוציא כספים על פתרונות נוספים, מאחר ומשוקיהם עושים מאמץ כה ניכר להוכיח את  הקיום של החזר מוחשי על ההשקעה. אך בעקר, מפני קיום מורשת ארוכת שנים שזכתה בישראל לשם כסת"ח. למי שלא יודע, מורשת זו מצווה להסכים לכל הוצאה -שצריך או שלא צריך- בעבור פתרונות (יעילים או חסרי יעילות בעליל), על מנת לרכוש תירוץ אישי הולם לעת הצורך.

בהודעה לעיתונות של חברת IFN אומר דרור בללי, מנהל פעילות עסקית בחברה העוסקת בניהול ידע ותוכן: "אחת הבעיות בארגונים כיום היא ניהול ידני של הראיות וללא בקרה ממוכנת. כתוצאה מכך עלול להתעורר מצב בו הראיות שלא נשמרו או לא תויקו כראוי, הולכות לאיבוד או אפילו נמחקות, ומונעות מהארגון הצגתן במידה והוא נדרש לכך. לכן קיים צורך ממשי לקבוע מדיניות שמירה ובקרה על פי הרגולציות, של כל רשומה, מסמך או סוג מידע שנוצר או מתקבל על-ידי הארגון, אשר מהווה ראיה עסקית או משפטית עבור הארגון". מילים כדרבנות.  אבל, היכן עדיין כותבים מסמכים בעט, בעפרון, או במכונת כתיבה?  המעבר למשרד הממוחשב מאחורינו ברוב הנישות הארגוניות.
גם אצל מי שאין לו עדיין סידור של חתימה דיגיטאלית, ניתן להשתמש במאפיינים של כל קובץ המכילים את המידע על זהות היוצר, שעת ההפקה, והשינוי.
תאמינו בלב שלם, אפשר בקלות לשמר בצורה חכמה כל דבר שנוצר בסביבה דיגיטאלית. גם עובדים עם Windows 98. אין צורך בהוצאות עתק כדי ליצור רשת ביטחון שקופה למשתמש הקצה, שתסיר ממנו את האחריות (ואם דרוש, אף את היכולת!) להחליט מה, מתי ולאורך כמה זמן ישמרו מסמכיו במקום מרוחק, מאובטח, ובצורה מסודרת.
שוב, אנו מחזירים אתכם לכתבה משנת 2004 - "הנמקות לגיבוי".
לא תמיד היקר או החדיש ביותר הינו גם הטוב ביותר לארגון.
 

נשמח להשיב לשאלות בנושא.
 


































 

 
   

Leech-ware

במועד הפקת הידיעון של שבוע שעבר זה היה עדיין "סוד" ידוע, אבל אסור לפרסום. ביום חמישי נסענו ללקוח נרגש במקום לכנס. בפתח הבניין חיכו כתבים שאספו חומר לכתבות רקע עבור עיתוני יום שישי. אך ביום שישי הם יכלו רק לכתוב כתבות רקע כלליות ללא חריגה מתנאי איסור הפרסום, רק ביום א' כולם קיבלו רשות למלא את הגיליונות במידע ספציפי על הנושא. אם לא נכתוב על זה השבוע, הארכיאולוגים לא יאמינו שחיינו בשנת 2005, הדודה של יושקה מעומר תבקש להוריד אותה מרשימת התפוצה, ולא נוכל להראות את פנינו בכנס המחזור של התיכון.
"סוס טרויאני", אמרו כולם, אבל למעשה מדובר בשילוב של סוס שכזה עם חיה חלקלקה הרבה יותר: עלוקה - Leech. צורת החדרתה של תוכנת הריגול לארגון או למחשב, כסוס טרויאני. היעד ודרך הפעולה של הקוד הזדוני, כעלוקה וירטואלית השואבת מידע ומשלחת אותו באמצעות ערוצי תקשורת יוצאים (ports) אל שרת אינטרנט מרוחק (FTP)

אם היה זה ערוץ המדע, היינו מספרים לכם על העלוקות (Hirudinea), טפילים מקבוצת השרשורים (Annelida), רובן מתפתחות במקורות מים רדודים, (ומסתבר עכשיו שגם בביצה המקומית). מסופר כי בעת שחיילי נפוליון חצו את סיני ממצרים לכיוון סוריה, שתו מים מבריכות וגבים נגועים בעלוקות. אלה, נתפסו להם לריריות האף, הפה והגרון, החלו לשאוב דם ולגדול עד שגרמו לחנק הקורבן או למותו מאובדן דם.
גם אם פעם נעשה שימוש רפואי ברברי בעלוקות, אנו חיים היום בעידן חדש של שימוש ביצורים זוללי הדם בכירורגיה פלסטית ושיקומית. תוצאות מעודדות התקבלו גם לאחר שימוש בעלוקות במחקר אשר מטרתו להקל על סימני מחלת ה-osteoarthritis. חומר מתוצרתם, ה- Hirudin, מונע קרישה בשימוש מערכתי בגוף, ובמעבדה.
לא נשכח שה"שירות המטאורולוגי" במאה ה-XIX היה משתמש בצנצנת עם עלוקות כמכשיר מתקדם לחיזוי מזג אוויר קשה (נפילה בלחץ האוויר האטמוספרי מוריד קלות את ריכוז החמצן במים, והעלוקות עולות כלפי שטח פני המים כדי לנשום - דבר שהן עושות דרך מעטפת הגוף)

כדוגמת העלוקות האמיתיות -שיכולות להזיק ויכולות גם לעזור- תוכנה המתנהגת כמוהן יכולה גם להזיק או לעזור - תלוי בכוונותיו של מפעילה.

איך נפתרים מעלוקות?
כדי להפסיק את סכנת ההדבקה מדבירים בריכות וזרמי מים עם מלחי נחושת (Copper Sulfate Pentahydrate), תוך שמרחיקים משם את המקנה - פן יקבל הרעלת נחושת. שימו לב: את העלוקות שנדבקו לגוף משפשפים במלח, מה שגורם להן להתכווץ ולעזוב את אחיזתם ויניקתם!

וכיצד נפתרים מ-LeechWare?
בתחילת שבוע זה שלחנו לכם מבזק במטרה להרגיע את הרוחות ולצמצם את ההוצאות המוגברות במוצרי אבטחה (כושלים!) שכל השערורייה התקשורתית עודדה.
▪ איך זה שתוכנות האנטי וירוס היוקרתיות והיקרות לא זיהו את המפגע?. קרוב לוודאי שהיוצר דאג לבצע מספיק שינויים בקוד (ה"גנטי") של תוכנה קיימת, כדי שכל ההגנות העובדות על בסיס heuristics לא יעלו על הדמיון. מסקנה: צריך לדעת מה לחפש וכיצד, ולפחות הפעם, גם אחרי העדכון של המוצרים המסחריים (Patches & Dat Files), לא תמצאו נפש חיה שתיקח אחריות אישית על יעילותם המוחלטת.
בצ'יף אנו סורקים את המכונות החשודות בכלי תוכנה מעבדתיים ומשמידים את הקוד החשוד אם נמצא.
▪ איך נמנעים מסוסים טרוייאנים ועלוקות וירטואליות? - עמית כבר יספר לכם בהמשך.
 


 

"Platero que te pasa?, le esta saliendo sangre por la boca, ya lo sé, a pesar de que Platero siempre toma agua de lo más limpio y con los dientes cerrados parece que esta vez se le ha incrustado en la lengua una sanguijuela, tuve que pedir ayuda, mientras le abríamos la boca tuvimos que hacer muchas cosas puesto que no quería abrirla, cuando finalmente lo hicimos, se la saque y Platero dejó de sentir dolor a pesar de que la herida estaba fresca, tome la sanguijuela y la corte en pedazos para que no hiriera a otro burro."

מתוך "Platero and I"
מאת Juan Ramon Jimenez

פרס נובל בספרות 1956

















 

 
   


ברצוננו להודות למקורות המידע שהביאו את דברינו לקוראיהם במהלך השבוע שעבר:

PC-און ליין
פורטל הנשים WOL

 

 

 
   

רישיון, בבקשה!
 

בשבועות האחרונים רבים מכם הורידו את גרסת ההתנסות של תוכנת BOS. גרסה זו הקנתה לכם אפשרות להגן על 100MB מידע בתדירות גיבוי גבוהה, ולשחזר בהינד עפעף (בגרירת העכבר) כל גרסה היסטורית של המידע הנבחר.  נכון ש-100MB זה מעט מאוד. אתם מוזמנים לבקש רישיון גדול יותר. הדבר כרוך במשלוח אלינו קובץ בשם "בקשה לרישיון". הקובץ הנ"ל יאפשר לנו לייצר עברוכם מפתח להגדלת נפח המידע שניתן יהיה לגבות ולשחזר.
לעבודה!

לוחצים בכפתור ה-HELP בסרגל העליון של התוכנה, כדי לפתוח את תפריט העזרה והרישום. (לא, זה לא מפעיל כל סוס טרויאני). בתפריט האפשרויות הבאות:
 

Content - Displays the web-based help files
BOS web site - Opens the Internet browser at BOS's web site.
About - Displays the application's version and registration information.
Registration - Opens the  'Registration Request' form.=>

כאן עליכם למלא את פרטיכם. רישום חסר או מוטעה פשוט לא יאפשר את ביצוע הרישום. מצ'יף נשלח לכם קובץ רישיון, אותו עליכם להוסיף במקום הבא:

Enter registration key - Opens the registration key file for BOS's licensing and upgrading.
 

תזכורת


אם רכשתם BOS ישירות מצ'יף או מסוכן, זכרו:
על מנת לקבל את גרסאות התוכנה המעודכנות
הינכם זקוקים לכיסוי של הסכם שירות שנתי
(הסכמי שירות מתנהלים באופן רציף, מיום הרכישה או מסוף תקופת הסכם קודמת).
 לפרטים נוספים ושאלות, פנו אלינו לטלפון 08-9300507
 
















 
   

השורות של עמית

1. כל כך פשוט....
 

פרשיית הריגול התעשייתי המתנוססת על דפי העיתונות, מביאה אותי לנושא שעליו כתבתי כבר בעבר. כולם אומרים, קשה עד בלתי אפשרי, לגלות. האם באמת קשה לגלות תקשורת יוצאת לא רצויה? כל איש רשת מתחיל מכיר את הפקודה Netstat שמנפקת במקום רישום מלא של כל התקשורות המתנהלות בו זמנית על המחשב. כולם אומרים הישראלי אשם, הוא חסר סבלנות ופותח כל קובץ. האם באמת כך הדבר? וודאי שלא, הרי הכי קל להאשים את "הישראלי". מדוע כל כך מסובך לחסום קבצים מצורפים נגועים? הרי לא מדובר ביותר מסדרת כללים פשוטה.

אין פתרון מוחלט? יש ועוד איך יש, פתרון מוחלט. אבל פתרון שכזה עלול לחסל תעשייה שלמה, לכן איש לא ישים עליו שקל, תאמינו לי - ניסיתי.
אני טוען: מערכות המבוססות על 0 ו- 1 חייבות להיות סופיות ומוחלטות, גם הגורם האנושי (המשתמש) לא אמור להוות בעיה. לעומת זאת, הגורם האנושי האחר (המפתח) הוא הבעיה. הבעיה היא שהפתרון שאני מציע יחסל את כל נותני השירותים למיניהם בתחום ויחד איתם יחוסל גם המקצוע "מנהל אבטחת מידע", ואלו בדיוק אותם אנשים שמשקיעים כספים באבטחת מידע.

היה לי פעם שותף שטען שתפקידם של כל עובדיו לנסות לגנוב ממנו, ותפקידו למנוע את הגניבה. כמובן שגישה זו הייתה תקפה כל עוד הוא היה בשלב המאניה שלו, בעוד שבשלב הדיפרסיה הוא היה מוכן להוציא אותם להורג. אני אישית חושב שיש ל"הרים" את כל המעורבים - מהקטן שביצע, ועד הגדול שמתתמם היום (למרות שברור לו שלא יתכן שמידע מסוג זה שהגיע לידיו לא יכול היה להגיע בדרכים כשרות). לפטר את מנהלי האבטחה ואת חברות אבטחת המידע היועצות לאותם גורמים. אבל יותר מכל... לטרוח ולפתח פתרון אולטימטיבי.
חושבים שזה בלתי אפשרי? שימו כסף בצד, הרימו אלי טלפון, ואוכיח לכם אחרת.

 

2. וידאו בכל החזיתות


אני רוצה להציג בפניכם טכנולוגיה חדשה, גישה מעניינת ורבת אופציות, שנכון להיום יושבת וממתינה יחד עם חברת הסטארט-אפ שפיתחה אותה.

וידאו דיגיטאלי משמש לאבטחה ברוב האתרים המכבדים את עצמם, גדולים כקטנים. היכולת לאכסן קטעי וידאו במחשב מאפשרת גמישות רבה מאוד למערכות אבטחה, אחסון גדול יותר, שימוש בתקשורת לצפייה מרחוק, גמישות רבה בפרמטרים של זיהוי התנועה, וכמובן תפעול מגעים יבשים (מפסקים אנלוגיים) למטרות שונות ומשונות כמו הפעלת מערכת אזעקה, שימוש בגלאי נפח כטריגר להקלטה, פתיחת מנעולים חשמליים ועוד.

מערכת אבטחה דיגיטאלית, בדיוק כמו מערכת טלוויזיה במעגל סגור אנלוגית, עושה שימוש במצלמות וידאו רגילות. מצלמות וידאו רגילות לוקות בחסר שכן כל עדשה סטנדרטית -רחבה יותר או פחות- פירושה אזורים מתים (Blind Spots), נקודות אותן המצלמות לא קולטות ורק ריבוי מוגזם של מצלמות יפתור את הבעיה. ריבוי מוגזם של מצלמות מייצר בעיית שליטה ופיקוח על מספר גדול של מצלמות ודורש משאבים חסרי פרופורציה ממערכת המחשב.

הפתרון הוא מצלמה עם מבט היקפי מוחלט, היינו מצלמה המסוגלת לספק מבט בן 360 מעלות על כל הסביבה. לצורך כך נדרשת עדשה של 360 מעלות שתחובר למצלמה.
התמונה הנפלטת ממצלמה עם עדשה שכזו מעוותת ודורשת עיבוד, עיבוד שיספק תמונה פנוראמית שתכיל מבט ברור של כל 360 המעלות. אך היות ובוידיאו עסקינן, העיבוד חייב להיות בזמן אמיתי ואלגוריתם העיבוד חייב להיות מהיר וקליל.

ה-RADIAL VISION היא מערכת תכנה וחומרה המספקת את הנדרש. התכנה מסוגלת לבצע עיבוד בזמן אמיתי של התמונה המעוותת ולספק חלון וידאו פנוראמי מוחלט. הבעיה שהתעוררה בתהליך הפיתוח הוא ליקוי באוריינטציה של הצופה, ולכן נוספה תצוגה מרובעת, חלוקה של החלון הפנוראמי ל- 4 חלונות המיצגים את 4 כנפות השמיים. מבט זה בעצם ממחיש את העובדה שמצלמת רדיאל ויזיון אחת מסוגלת להחליף 4 מצלמות סטנדרטיות.

אפשרות תצוגה נוספת היא החלון הידני, חלון וידאו סטנדרטי הניתן לשליטה באמצעות העכבר או חיצי המקלדת.

היות והשימוש העיקרי של המערכת הנו צפייה ומעקב, התכנה מכילה פונקציה של זיהוי תנועה (VMD). ובמצב של זיהוי תנועה, חלון הוידיאו נשלט אוטומטית על ידי התנועה הנקלטת, דהיינו: כאשר בזווית מסוימת נקלטת תנועה, חלון הוידיאו יציג את האזור בו אובחנה התנועה.
מצג נוסף נועד להבטיח התמודדות עתידית עם מסכי מחשב תלת ממדיים, תצוגה בכל אחת מהשיטות שהוצגו עם מימד עומק.

המערכת תוכננה להתמודד עם וידאו או תמונות בודדות, ואמצעי הקלט שלה הם קבצים מוקלטים מראש, וידאו חי ממצלמה עם עדשת 360 מעלות או וידאו שנתקבל ממצלמה מרוחק על רשת (תכנת העיבוד הינה גם תכנת שיגור וקבלה – שרת ולקוח).

מפאת דרישות השוק, נוספה תקשורת עם טלפונים סלולאריים למטרות שימוש ביתי. כך, עם זיהוי התנועה (או לחליפין אחת ליחידת זמן) תישלח תמונה אל שרת אינטרנט ובעל מכשיר סלולארי יוכל לצפות בה. כאן ניצבה החברה שפתחה את המוצר בפני בעיה: לא רצינו לעבוד מול חברות הסלולארי, שכן שיתוף הפעולה שלהן היה תמיד ב"עירבון מוגבל" אך המכשירים הסלולאריים לוקים במחלת "הסטנדרד הבלתי קיים" וכל מכשיר תומך בפורמט גראפי אחר. לכן, דחסנו את התמונות הנשלחות למספר פורמטים המתאימים למספר רב של טלפונים סלולאריים ולגודלי המסך הרלוונטיים.
בעיה נוספת שנוצרה היא אבדן נתונים שכן המעבר מתמונת 360 מעלות מעוותת לתמונה פנוראמית גורר בהכרח אבדן נתונים, למזלנו קיימות בשוק מצלמות וידאו עם חיישנים ברזולוציה של 1.3 מגה פיקסלים.
היות והתוכנה פולטת את זווית הראיה בה אובחנה התנועה, היא יוצרת קובץ רישום המתעד את האירועים והזווית בהם אובחנו.
אחד הייעודים של המערכת היא כמערכת שליטה אוטומטית על מצלמת PTZ וכך הפלט של אלגוריתם זיהוי התנועה נשלח באמצעות ממשק RS232 למצלמה ומנחה אותה כיצד לנוע ולהתביית על התנועה שאובחנה.

מערכת הרדיאל וויזיון מעולם לא הגיעה לשוק, למרות העניין בשוק הפרטי (Radio shack) בשוק הצבאי, השוק האזרחי (רשות שדות התעופה הפרטיים בארה"ב). שכן ללא גיבוי פיננסי אי אפשר לעבוד מול גופים שכאלו והבנקים, מה לעשות, לוקחים כסף, לא נותנים.
הטכנולוגיה הזו עומדת היום למכירה.
 

3. פינת הקוטר
 

אבנר מתל אביב מציין כי מדפסת ה- HP שלו בנויה כך שהיא לא תדפיס קבצים צבעוניים בשחור לבן. מדפסת חכמה אבל נבזית, בדקנו ובדקנו, ואכן כך.
מדפסות HP בכלל מגיעות מלוות במספר רב של יישומים מעבר למנהל התקן (driver) חלקם בלתי ניתנים להפרדה, כך שכל בעל מחשב שרכש מדפסת כלשהי של חברת HP נאלץ לסבול מלפחות 4 תכניות שוכנות זיכרון שעובדות ברקע (Memory Resident) וגורמות להאטה במערכת.

אילן מנתניה מתלונן שהמחשב שלו זוחל. בדיקה מקיפה הוכיחה שהמחשב נקי מוירוסים וגם תכנות ריגול אין עליו, אם כן מה גורם לזחילה ?
4 תכנות רקע של מדפסת HP בתוספת האנטי וירוס הכבד של נורטון פשוט לא מאפשרות עבודה סבירה, הורדנו את כל הללו והמחשב קיבל תאוצה מפתיעה.
 

תגובה לשורות של עמית
 





חולצת T של עמית





















































 
   

גרגיר ושערה
 

כמו שכל הציירים ברנסאנס רצו ליצור את הגרסה שלהם לדמויות המיתולוגיה הקלאסית, וציירי הבארוק את הגרסה האישית של הצלוב,
מסתבר שאתרים הנוגעים בנושא דיסקים קשיחים מציעים גם הם את הגרסה הפרטית לשערה ולגרגיר האבק מול השטח המגנטי של הדיסק. איך אפשר בלי?
להלן עוד אחת.

http://www.webpromo-inc.com/pc/hdd.htm







 

S.O.S.

המידע "נעלם" ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

 
   

דרושים

תוכניתן אורקל אפליקיישן

 DBA אפליקטיבי, לפחות שנתיים ניסיון באורקל אפליקיישן.

המתאימים/ות  מוזמנים/ות לשלוח קורות חיים
 

  
   

WORM (Write Once Read Many)


"WORM היא טכנולוגיה של מצעים לאחסון מידע המאפשרת לכתוב לתקליטור פעם אחת, אך מונעת מן הכונן למחוק את המידע. הדבר נעשה בכוונה להגן על המידע מפני מחיקה אקראית, והודות למאפיין זה מצאו מצעי WORM שימוש נרחב למטרות ארכיוניות בארגונים גדולים ורשויות. טכנולוגיות אלו פותחו בשנות השבעים המאוחרות, והותאמו מאז למספר מצעים שונים. היו תקליטורים ברוחב שבין 5.25 ו-14 אינץ', בתצורות שונות שנעו בין 140MB ל-3GB בכל צד של המצע שהיה בד"כ דו צדדי.
המידע נכתב באמצעות קרן לייזר, ובשל המחסור בתקנים אחידים ניתן לקרוא כל תקליטור מסוג זה רק באמצעות אותו כונן בו זה נכתב. מצעים אופטיים אחרים כגון CDs ו- DVDs אשר ניתן לצרוב פעם אחת ולקרוא פעמים רבות נחשבים לעיתים WORM, למרות הוויכוח לגבי התצורות אותן ניתן לכתוב ביותר מאשר פעם אחת (כגון multisession CD)
CD-R החליפו בהדרגה את ה-WORM המסורתיים, וצפוי כי טכנולוגיות כמו DVD-R או HD-ROM יחליפו את שניהם (WORM ו- CD-R)"

מתוך searchstorage
 

 
   

מכתב לשר
 

נש"ר (נשים ברשת), פתח פורום לתרמילאיות ואמהות של תרמילאים בחו"ל אשר תהווה קבוצת תמיכה, החלפת מידע, שיתוף בחוויות ובדאגות.
לאור המצב בבוליביה והעדר תפקוד משרד החוץ, קוראות אמהות למשרד החוץ לדאוג לתרמילאים בהיותם בחו"ל. התבקשנו לשתף אתכם בדאגת האמהות באמצעות פרסום נוסח המכתב ששוגר לשר החוץ המכהן:

"לשר סילבן שלום הנכבד שלום רב,
כיצד יתכן חוסר מידע, והעדר ערנות ועצות "אחיתופל" מעורפלות וסותרות אשר נותן משרד החוץ בזמנים קריטיים לאור מצב אלימות פוליטית בלה פאז בוליביה? .
פנייתי היא אישית וגם ייצוגית של קבוצת אמהות של תרמילאים.
בהתאם לעדויות של ישראלים מהשטח, יש כרגע בלה פאז כמה מאות ישראלים, הסגורים במלונות והנמצאים בסכנה. שדה התעופה סגור ויצאו הוראות של לא לצאת מעבר ל-500 מ"ר מהמלון. זאת לאור הפגנות פוליטיות עם חשש לפרוץ מעשי אלימות ואולי אף מהפכה צבאית. ומשרד החוץ אינו יודע ואינו פועל או מנחה.
לאחר שצפיתי בדיווחים ב CNN על המצב, ובעקבות שיחת טלפון עם בני דולב מלה פאז, פניתי אתמול יום ד` 25 במאי למשרד החוץ. בקשתי את חדר המצב ומשם בקשתי ונאמר לי לשוחח עם גיא מנהל מח` שוהים בחו"ל (או תפקיד דומה). מה נדהמתי שהוא אמר לי שלמעט הודעת אזהרה מה-15 לחודש לא ידוע לו על שום החמרה במצב. משלחצתי עליו הבטיח לשלוח מברק לשגרירות בלימה לברור המצב.
אינני מבינה איזו מערכת איסוף מידע ומעקב על הנעשה בבירות העולם במיוחד על ארצות בעלות סיכון עורך משרד החוץ. האם לאחר שמופיע בערוץ החדשות המרכזי כמו CNN תמונת על הפגנות ורימונים בלה פאז, האחראים במשרד החוץ אינם מיודעים? הדבר מאד מדאיג אותי אישית ובטח את כל האמהות אבות ושאר עם ישראל היוצא לחו"ל.
בערב, משהתקשרתי שוב לבדוק האם התקבלה תשובה למברק ומשהתברר כי אין מידע , התקשרו מחדר המצב לקונסוליה בלימה ופרו ומסרו לי הודעה מסוכנת ובלתי אחראית מפי הקונסולית בלימה כדלקמן:
"אכן ישנה אלימות פוליטית בלה פאז ומחר, יום חמישי, הינו יום חג לאומי בבוליביה והצפי היא לירידה במעשי האלימות. יש לנצל את הזמן הזה לעזיבת המקום". בהתאם להערכתי זוהי עצה מסוכנת ובלתי אחראית, מה עוד שבאתר משרד החוץ ההוראה היא שבעת מהומות יש להישאר במלון.
מאד מדאיג אותי תפקוד משרד החוץ בתור הגורם שצריך להגן על אזרחי המדינה כאשר הם נמצאים בחו"ל. נראה לי שמשרד החוץ מנותק מהנעשה בשטח, אינו ערוך לאיסוף מידע אף מערוצי תקשרת המנויים וידועים, ונותן המלצות לפעולה מסוכנות ובלתי אחריות.
בהיותך שר החוץ הייתי מבקשת שתנחה ותסביר למנהלים ולעובדים שתפקיד משרד החוץ להיות על המשמר לגבי התפתחויות צפויות (זה אמנם עשיתם והזהרתם באתר על המלצת אי כניסה לבוליביה). אבל עליכם להיות קשובים כל הזמן לנעשה בשטח. וההמלצות צריכות להיעשות בכובד ראש, לאחר ניתוח מצבי סצנריו אפשריים.
פנייתי זו לא באה כמטרה להשמיץ אלא מתוך דאגה אמיתית לגורל הישראלים בחו"ל.
לא יתכן שמשרד החוץ, האמון על ביטחוננו בחו"ל, אינו בודק ומודד מדי יום את הנעשה.בשטח ונערך למצבים קשים - במיוחד במדינות בעלות סיכון גבוה.
הנני מבקשת כי תעביר אלינו הנחיות ברורות שנעביר לילדינו בלה פאז ,וגם תשקלו פעולות הוצאת הישראליים בבטחה מלה פאז.
בברכה
אילנה כהן (MBA)
מנהלת נש"ר נשים ברשת ואמא של דולב
טלפונים 09-7714721, 050-6411050"
 


 
   


הארגון Honest Reporting סוגר חמש שנים של עבודת קודש בגילוי ולוחמה נגד עיתונות עוינת לישראל וליהדות. סרטון קצר על פועלו זמין בכתובת: http://www.honestreporting.com/fiveyears.asp
 

 

 
   

דר. ישראל ירוחם ז"ל
נטמן לפני שבוע, ובתו אמרה מול ארונו : "כל המים ששטפו אותך (בנהר הגועש בו יצא לראפטינג) לא הצליחו לכבות את האש...".  הלך, מבלי שעייף אף פעם להלחם בשטחיות ובשחיתות. בעקשנותו ובמנהגיו ציווה לנו להמשיך במאבקיו.
יהי זכרו ברוך

 

 
   

ביצי פסחה


בהקשר של תוכנה, ביצי פסחה - Easter Eggs הם מאפיינים חבויים או חדישים שמתכנתים מוסיפים לתוכנות שלהם. באופן כללי, זה כל דבר משעשע שיוצר מחביא ביצירתו (תוכנה, שיר, סרט או תמונה, למשל) מסיבותיו האישיות. זה יכול להיות רשימת שמות עמיתיו, בדיחות, פקודות או הנפשות קומיות.
ביצת פסחה אמיתית חייבת להתאים לקריטריונים הבאים: להיות בלתי מובנת מעליה, חבויה, ובלתי מתועדת. בד"כ אין כל קשר בין נושא הביצה לנושא התוכנה, צריך שתהיה ניתנת לשעתוק, נוכחת מפאת סיבות אישיות של המתכנת, בלתי מזיקה, ומשעשעת.
קיימת אפשרות שביצת פסחה תגרום לתוצאות מזיקות, בעקר מפני שהן אינן עוברות את תהליכי הבדיקה כמו שאר פיסות הקוד של כל תוכנה. אבל לעולם זה לא בכוונה.
למה, למה הם עושים את זה?
אין תשובה אחת, והכול קשור לפסיכולוגיה. מספר תיאוריות מייחסות את הרצון להחביא ביצי פסחה לרצון לחתום על היצירה (תוכנה למשל, בד"כ נמכרת תחת שם חברת היצרן ואינה מפרסמת את שמות האנשים שעבדו עליה בפועל), או כבדיחה פנימית של קבוצות אנשים מגובשות, כמחווה למישהו שהיוצר מכבד או מעריץ, או מפאת יָהֳרָה. אחרים, פשוט רוצים להוסיף משהו אישי ומיוחד- כמו ג'רי סיינפלד, למשל, שמחביא הקשר כלשהו לסופרמן בכל אחד מפרקי המופע שלו.

כל הרשימות והציונים באתר: http://www.eeggs.com/
 

 

 
   

להאמין או לא להאמין - למשי Sweet Sixteen. מזל טוב מכולנו, משפחה וחברים,
ובפורום תפוז מהגולשים האוהדים

 

 
   

במזל תאומים, לשוש חוגגים. יום הולדת שמח, ועד -120!

 

 
    

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

  
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005