גיליון מספר 42 שנה V - יום חמישי 17 בנובמבר 2005

 

 

 

"Would you tell me, please, which way I ought to go from here?"

 "That depends a good deal on where you want to get to," said the Cat.


 Lewis Carroll

 

בקיצור:

 
  

סוף השנה מתקרב, המלאכה רבה והפועלים עצלים.
עקב ריבוי הפעילות בחברה, הפעם אנו מתנצלים על המהדורה המצומצמת.
פחות טוב לקוראים, אבל טוב יותר למס ההכנסה.

 
   

שמור לי ואשמור לך


אם אתם זוכרים, כתבנו בעבר שאחד הרעיונות היפים בעולם שרידות המידע, הינו הגיבוי ההדדי בין חברות. כמו רבים אחרים המבוססים על אמון בין בני אדם, רעיון זה לא זכה לתהילה מרובה.
בחו"ל קוראים לזה "Offsite backup partnering", ומכיוון שלא מצאנו בארץ (ניסינו!) חברות שיסמכו אחת על השנייה במידה הנדרשת להנחלת השיטה, העברנו את עקרונותיה לגיבוי בין סניפים שונים של אותה חברה, ובין הנהלות מחוז שונות של אותו ארגון.

באישור לאזהרותינו בשנה האחרונה, מעריב פרסם ביום ו' האחרון ("סופשבוע" מ- 11.11.05) כתבה גדולה ועתירת פרטים על הסיכוי לרעידת אדמה משמעותית באזורינו.
אם יש בכם טיפת מציאותיות (שבתכנון המשכיות עסקית היא ההפך מ-אופטימיות), ואפילו אם אינכם מתגוררים או מקום העבודה שלכם ממוקם באזורים המיועדים לעוצמת רעש גדולה יותר, בוודאי עברתם על תרחישים אפשריים.
במצב הטוב ביותר, בוודאי נרגיש רק תזוזה קלה, לא תהיה פגיעה בנפש או ברכוש, זה יהיה בלילה או בסוף שבוע, או בכל עת בו המערכות כבויות וזרועות הדיסקים במצב חנייה... ונתעלם מן השרתים הללו של מוסדות פיננסיים ורשתות גלובאליות החייבים לפעול ללא הפסקה - 24/7.
במצב טוב יחסית, אולי תגרם נזק למערכות המחשב שלנו, אבל נוכל להחזיר את המידע תוך זמן מסוים (ימים לפחות) מספקי הגיבוי המקוון. זאת כמובן, בהנחה שספקים אלו -שאחדים מהם דווקא ממוקמים באזורים הרגישים- לא נפגעו גם הם. מבנה "עמיד רעידות אדמה," הסביר לנו מהנדס עירייה אחד, "הוא כמו קופסה קשיחה. היא יכולה לשנות תנוחה או להתהפך, אבל היא לא תתפורר". אם הפלטות הטקטוניות (מהן בנויות היבשות) תזוזנה, אחת תתרומם, אחת תצנח, בניין יכול להתרומם או לצנוח בשלמותו, או רק צד אחד, או רק פינה אחת, ולהישאר בזווית "מוזרה", אבל שלם. בעקבות התיאור, מדמיינים מבנה עמיד ביותר, קופסת בטון איתנה, שצד אחד ממנה "צונח" רק ב-10 סנטימטר... זה ממש לא הרבה. בסה"כ, בקושי ירגישו. אבל, דיסק קשיח של שרת שנמצא בבניין, כמו  כפתור אשר בתוך קופסת נעליים, גם הוא צונח... וזה בפירוש לא טוב.
במצב טוב הרבה פחות, נוכל להחזיר את המידע למערכות החדשות שלנו (שחברת הביטוח תשלם עבורנו, במידה ויש לנו כיסוי כזה)  מהגיבויים על קלטות שלא נבלעו בסדקים שנפערו באדמה... (מישהו כאן חובב סרטי אסון?)
אז מה נשאר?... בינגו! איזה גיבוי באתר מרוחק, שיהיה nearline בשל היתרונות של השיטה, אבל שגם יהיה לגמרי שלנו. שנוכל לנתק את הדיסק ולהביא אותו לאתר שניזוק, או פשוט להמשיך לעבוד מן האתר החלופי. אפשר להגיע לידי כך באמצעות הסכמים עם חברות ידידותיות (שותפים עסקיים, שותפים לצרכי העניין הספציפי של הישרדות, או קומבינות בין חברים/בני משפחה (מומלץ שתהיינה מגובות תמיד בהסכמים כתובים ומבוקרים ע"י עורך דין). אם -כאמור- ארגון קטן לא מצא כזו חברה לקיום הסכם גיבוי והתאוששות הדדיים, אנו ממליצים על מודל בו הגיבוי ההדדי נעשה עם מחשב המותקן בביתם הפרטי של אחד הבכירים, במרחק סביר מאתר השרתים הארגוניים.
בארגונים גדולים ומסועפים, הגיבוי ההדדי מומלץ בין סניפים מרוחקים. כמובן, על פי כל הכללים של הגיבוי האופטימאלי.

בהטמעת מערכות BOS להמשכיות עסקית קיימות מספר אפשרויות יצירתיות לגיבוי והתאוששות הדדיים ומוצלבים. אם נראה לכם כי השיטה תועיל לארגונכם, נשמח שתצרו קשר להתייעצות.
 


עופר צינורי .C.L.U

סוכן ביטוח מורשה
 לכל ענפי הביטוח.

טלפון  03-9292756
 נייד  052-2303635

צור קשר!
מנהל פורום ביטוח בתפוז
כתובת הפורום
 












 

 
   

עם NCQ או בלי

 

אריק מפתח תקווה בחן לפני שבוע את ההיצע של דיסקים חדשים מבית Seagate, ושאל אותנו למה היצרן טוען כי NCQ זה טוב (ומה זה?).
קוראים ותיקים יודעים עד כמה אנחנו אוהבים ראשי תיבות (אנחנו לא!), אז דבר ראשון נקרא לילד בשמו: NCQ = Native Command Queueing
אתחול של מחשב אישי או שרת דורש מאמץ ניכר מה-CPU, אשר עליו לחפש כמויות גדולות של מידע תוך זמן קצר ככול הניתן. Seagate מדווחת כי דיסק ה- SATA NCQ מצמצם את העומס על הדיסק בעת אתחול המערכת באופן שמעלה את ביצועי הדיסק בכ- 10%.
באופן מסורתי, דיסקים קשיחים (של מחשבים שולחניים, למשל) מעבדים את הפקודות (קריאה או כתיבה) באופן ליניארי. לשיטה יש את החסרונות שלה. הבה ננסה להבין למה.
כידוע, הדיסקים הקשיחים מורכבים מפלטות עגולות, אשר כל אחת מהן מחולקת למעגלים קונצנטריים המכונים Tracks. כל אחד מאלה מחולק ל-sectors. כל צד של פלטה נקרא באמצעות ראש קורא/כותב אחד וכל פלטה נוספת בנויה באותה הצורה. הראשים מורכבים על גבי זרועות נפרדות המחוברות למכלול הראשים. כאשר מכלול הראשים נמצא במיקום מסוים, וכל הראשים נמצאים מול Tracks למצב זה קוראים צילינדר, לדוגמה כאשר מכלול הראשים מוביל את כל הראשים ל Track-3 זה נקרא צילינדר 3. החיפוש של המידע על גבי שטח הפלטות הוא מהיר הרבה יותר כאשר כל המידע נמצא - פיזית - על גבי אותו צילינדר. ה"טיולים" של הראשים בין טרקים, זוללים זמן. לדוגמא, קובץ שמחולק לשלושה חלקים - חלק בטרק החיצוני ביותר, חלק בפנימי ביותר, ועוד חלק בטרק שבמרכז - הראשים מתחילים בטרק החיצוני, ממשיכים לקרוא בפנימי ביותר, ורק לאחר מכן באמצעי. הזמן שלוקח להזיז את הראש מאזור לאזור נקרא "זמן חיפוש"-seek time. ככל שניתן יהיה לצמצם את תנועות החיפוש של זרועות הדיסק, יצטמצם גם זמן החיפוש. והנה נכנס לפעולה ה-NCQ, אשר מסדר מחדש את סדר הפקודות, כדי שבמקום לנוע מן הטרק החיצוני ביותר לפנימי ביותר, הראש ינוע בצורה חסכונית יותר, מהטרק החיצוני לאמצעי, ומשם לפנימי. פעילות ה-NCQ מאוד חלקה, ומגבירה את מספר הפעולות  של מעבר מידע לשנייה (IOPS).
שיטת ה-NCQ דורשת תמיכה מצד הדיסק הקשיח והבקר. על כן, היא לא תוכל לעבוד ברוב דגמי ה-SATA, אך סביר להניח כי רוב יצרני הדיסקים יתמכו ב-NCQ בקרוב מאוד. נכון להיום, NCQ הוא מאפיין רצוי, ומצדיק בחירה של דיסק המשתמש בו במקרים בהם זמן תגובה הינו פרמטר שנחשב.
 


"לבחור הזה יש je-ne-se-quoi..."

"ולדיסק שלו, יש NCQ!" 








 

S.O.S.

אווופס ! פורמט ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !








 
   

קלטות DLT


ה-Digital Linear Tape הנפוצות, הן יחידות מצע דיגיטאלי לאחסון מידע שפותחו ע"י DEC אך משווקות היום על ידי יצרנים שונים. רוחב הסרט בקלטות אלו הוא ½ אינץ', ונפח הקלטות השונות נע בין 20 ל-40GB ליחידה. DLT מהירים מכונני טייפ אחרים, ויכולים להגיע עד ל-2.5 מגה-בייט לשנייה.
בדף  http://www.dlttape.com/dltwheel/wheel.html תמצאו אילו סוגי קלטות מתאימות לאילו סוגי כוננים.
 

 

 
   

להיסטוריונים


לחובבי ההיסטוריה שביניכם, יש אתר בו תוכלו להשוות את התפתחות מחיר קיבולת האחסון על גבי דיסקים קשיחים, מאז... כן! שנות ה-50!
http://www.littletechshoppe.com/ns1625/winchest.html
 

 

 
   


ברכות לגיל אמסלם וצוות CMS

על הצטרפותם כסוכנים של מערכות BOS


 

 

 
   


אומרים שהחורף מגיע, אבל חוץ מקצת גשם ולילות קרים, עדיין הסוודרים לא ממש מצדיקים את עצמם. כדי ליצור אשליה של שלג, אפשר בינתיים להוסיף לדפי האינטרנט שלכם אפקט של שלג יורד. כאן, וגם כאן, מסבירים כיצד.
 

  אשליה:

 
   

פרסים ל-2005


מדי שנה ב-Popular Science מחליטים, במימון של מייקרוסופט, מהו המוצר הטוב ביותר בתחומים שונים (צילום, בריאות, הנדסה לבית, ועוד). החודש פורסמו הזוכים בקטגוריות השונות לשנת 2005. בתחום המחשוב, זכתה השנה במקום הראשון טכנולוגיית האחסון האנכי מבית טושיבה. ועל כך, הם כותבים:
"דמיין שיש לך דיסק קשיח של 10GB בטלפון הנייד או קיבולת של 1TB במחשב הנישא. האחסון האנכי, דרך חדשה של כתיבת מידע לדיסק קשיח, יוצר את האפשרות לסוג זה של יכולות, בדיוק כאשר כבר התקרבנו לגבולות הפיזיים של שיטות האחסון המסורתיות. דיסקים קשיחים מאחסנים את המידע באמצעות שינוי הקוטביות של ביטים מגנטיים מיקרוסקופיים המסודרים אחד ליד השני על גבי משטח או פלטה. אמנם ניתן להכניס כמות מוגבלת של ביטים מבלי שאלה יעלו אחד על השני, ויתחילו לשנות את הקוטביות שלהם באופן אקראי, מה שהופך את המידע שלך לרעש. האחסון האנכי מעמיד את הביטים על קצותיהם, כך שיותר מהם יכנסו באותו שטח. זה נשמע פשוט, אבל לטושיבה זה לקח 20 שנה להנדס מחדש את  קרבי הדיסקים הקשיחים כדי לסדר ביטים אנכיים.  כל תעשיית הדיסקים תהפוך לאנכית תוך מספר שנים, אבל טושיבה היו הראשונים לשווק דיסק של 40GB על גבי פלטה אחת של 1.8 אינץ', בעוד שדיסקים קשיחים קודמים של 40GB הצריכו שתי פלטות ובשל כך כילו מהר יותר את הסוללות."
 

 

 
   

 

Vox Populi - Vox Dei


במהלך השנים נהנינו לשמוע/לקרוא שבחים על דברים שונים שנכתבו במגזין זה. פעמים אחדות, נאמרו/נכתבו גם ביקורות שליליות או במטרה לפגוע. בין מקרים אלו, זה בו אמרה מישהי כי למגזין צ'יף רמה "פופוליסטית". דווקא קיבלנו את ההערה באהבה, וממש ממש כמחמאה. כי "פופוליסטי", אומר המילון, הוא זה שפונה לרשות העם... ולמען מי אנחנו משקיעים את מאמצנו אם לא למען אחינו וידידינו מעם ישראל? מומחים דגולים לא צריכים (או חושבים שלא צריכים) אותנו. העשירון העליון וצמרת עץ הביצה מטילים את מטלות המחשוב בפקודיהם או בשכיריהם, עמים אחרים לא מרבים לקרוא עברית, וחוצנים יתכן התגברו כבר על בעיות בדיסקים הקשיחים ובפוקט פי סי שלהם...
עמית מנדלזון, עמיתנו המנוסה, כותב את שורותיו כאחד מן העם, בשביל העם, ולמרות מנהגי העם. מאנשי החברות והארגונים אליהם הוא מכוון את חיציו, אנו מבקשים: עשו כמונו, קבלו את הביקורת הבונה באהבה ובהבנה. זה יעשה לכם רק טוב.
ולאחר ההקדמה, קבלו נא את...

השורות של עמית

תמיכה גרועה

 

תמיכה גרועה היא נחלתם של רוב יצרני החומרה, שלא לדבר על מפיצים ומשווקים. אבל HP הם השיאנים. אדלג על פשעי העבר ואגש ישר להווה:
לפני כשבועיים תיארתי כיצד איבדתי את הזיכרון המובנה של הפוקט פי סי שלי. הסיבה לא ממש ברורה: יתכן שם ספריה שנכתב בעברית, קובץ משובש, או כל דבר אחר... התוצאה הייתה שאי אפשר לכתוב על הזיכרון, לפרמט אותו או למחוק אותו. בקיצור: מת.
HP מתעלמים באופן קבוע מהבעיה, למרות שהיא נפוצה למדי כמו שהתברר לי בעיקר בקרב משתמשים כבדים. המזל הוא, שמשתמשים כבדים נוטים לחפש את הפתרונות לבד ולא סומכים על החברה.

בקיצור, נמצא הפתרון:
שדרוג ה-ROM יפתור את הבעיה, אבל... אלו שלהם ROM משודרג לא יזכו לתענוג הזה ויאלצו להתמודד עם תהליך מורכב יותר ולשדרג ROM בשפה אחרת ובחזרה לשפת המקור.
נשמע פשוט!
לא פשוט כלל ועיקר, שכן חברת HP איננה מעוניינת שלקוחותיה ישנו את שפת הבסיס במכשיר ולכן שדרוג ROM לשפה אחרת בצורה הסטנדרטית נידון לכישלון.

הסיבה של HP איננה ברורה, יתכן שהם מנסים למנוע ייבוא פיראטי, מה שברור הוא שגם החלפת שפה איננה פשע, והיה ושפת האם של משתמש שרכש את המכשיר בישראל איננה אנגלית, הרי שירצה לשנות את שפת המקור לשפת אימו. מדוע שלא יוכל לעשות זאת? האם עליו לקנות את המכשיר במחיר גבוה יותר בארץ המקור? כנראה שכן.
אבל כאשר השדרוג פירושו תיקון תקלה מורכבת כגון זו המצוינת לעיל, הרי שמניעת התהליך תוך התעלמות מהבעיה המקורית היא עלבון לאינטליגנציה ופגיעה קשה בזכויות הלקוח.
אבל מה... גיק הוא גיק וגם לכך מצאנו פתרון... למי שרוצה לשנות את שפת המקור של הפוקט פי סי שלו, מדובר בתהליך שמרמה את קובץ ההתקנה של ה-ROM.

1. *הורידו את קובץ השדרוג האחרון של ה-ROM בשפת המקור (אנגלית) ושפת היעד
2. הריצו את שני הקבצים אך בטלו את ההתקנה עצמה.
3. בכל ספריה ימצא קובץ NBF הוא הקובץ שמכיל את הנתונים ואת השדרוג.
4. העתיקו את הקבצים הללו למקום אחר מחוץ לספריותיהם.
5. העתיקו את קובץ ה-NBF של השדרוג בשפת המקור לספריה של שדרוג לשפת היעד.
6. שנו את שם הקובץ שיתאים לשם קובץ ה-NBF שבספרית שפת היעד.
7. הריצו את קובץ ההתקנה – עד למסך שאחרי כפתור ה-UPDATE
8. בטרם תמשיכו החזירו את קובץ שפת היעד לספרייתו ומחקו את הקובץ הקיים.
9. המשיכו את התהליך.... עד תומו והרי לכם פוקט פי סי עם שפה אחרת.

אם מטרתכם הייתה לתקן את הזיכרון... חיזרו על התהליך בכיוון ההפוך כדי לחזור לשפת המקור שלכם.

*לפני כשעה ביקרתי שוב באתר של HP וראו זה פלא... הם הגדילו לעשות והורידו ממנו את כל שדרוגי ה-ROM עבור מכשיר ה-3715. אז אם אתם מעוניינים באנגלית, גרמנית או צרפתית ויש לכם IPAQ 3715 כתבו לי - שמרתי אותן (http://www.amitm.com).


נכשל?


"נכשל הקיצוץ במגזר הציבורי – 26,000 עובדים נוספו ב-2005"
מי שקורא את הכותרת הנ"ל מידיעות יכול להבין שמישהו ניסה בכלל לקצץ... אבל 26,000 עובדים? תסלחו לי אם אומר שאף אחד לא ניסה לעשות שום דבר. הרי עובדי מדינה נשכרים על בסיס תקן ומכרזים. לעובדי מדינה מוקצה תקציב, שכן מישהו צריך לשלם להם שכר. אם לא היו תקנים, לא היה תקציב, ולא היו מוצאים מכרזים הרי שאין ספק שהקיצוץ היה מצליח. 26,000 עובדים חדשים למגזר הציבורי? עיר קטנה, באום אל פחם, עיר ואם בישראל יש מספר תושבים דומה. איך יתכן שאף אחד לא שם לב לאורך כל 2005 שמשרדי הממשלה התמלאו בעוד 26,000 עובדים? לא צריך משרדים? לא צריך רהיטים, מחשבים. ואם אכן הייתה מגמה שכזו, הרי ברור שיש לפקח על תהליך שכזה ולא בסוף השנה אלא במהלכה.


רווחי פרטנר


שבוע עבר מאז טענתי שפרטנר מבזבזת כסף על שטויות, ומסתבר שרווחי פרטנר צנחו לשפל חסר תקדים (מסכנים). החברה הצעירה ביותר בישראל, שסיפקה בעבר את השירות הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר. התיישבה במקום הראשון בישראל, בתעריפים הגבוהים ביותר בישראל ודפקה את השירות שלה, בזבזה כספים על שטויות, ועל תביעות משפטיות של כל מסכן שלא יכול לשלם חשבון בן 300 ש"ח (והתגאתה בתהליך הגביה שלה).
יש סיכוי שעמיקם כהן יפוטר? חס וחלילה! הוא הרי מנכ"ל חברת הסלולאר הגדולה בישראל. רווחים צנחו? אמון הלקוחות נפגע? מבזבזים כספים? ממתי זו סיבה לפיטורין של מנכ"ל "כוכב" במדינת ישראל?
אגב פרטנר, מודה: "השיווק האגרסיבי של הדור השלישי פגע בתוצאות" – למה אף אחד לא מקשיב לי? לדור השלישי אין הצדקה קיומית כרשת טלפוניה... לא בארץ ולא בחו"ל. הוא לא סוחב בעליות, לא בגלל טכנולוגיה לקויה, אלא בגלל שהוא לא נחוץ! ואם פרטנר חושבת שבתי בת ה-12 היא קהל היעד ('ארץ נהדרת' בסלולארי) אזי שתחשוב שוב והפעם על מי שמשלם את החשבון, שלא ממש מסכים איתה.


קנה אותי, נוחי


שימו לב לכותרת הבאה במעריב – "נוחי דנקנר מפתיע – עשוי להתמודד על רכישת לאומי"
ראשית: המילה 'עשוי' מבטלת רשמית את הזכות של המשפט לעיל להיות כותרת. אז מה? גם אני עשוי להתמודד על רכישת לאומי, יותר מזה אני עשוי להתמודד על רכישת בנק ה- גי. פי מורגן צ'ייס. כדי להיות "עשוי להתמודד" לא צריך אפילו כסף. צריך כתב עיתון צמוד לתחת.
שנית: מפתיע? את מי זה מפתיע, הרי נוחי דנקנר קנה בשנה האחרונה חצי מדינה בכל מחיר. אפילו לא מפתיע שהוא "עשוי" שכן כמו שכבר ציינתי, גם אם נגמר לו הכסף לאחר מסע הרכישות שלו, הרי שהוא רק "עשוי" לרכוש את הבנק.
שלישית: אין דבר יותר בטוח מכותרת שכזו... מצד אחד תכתוב "עשוי" (לא בטוח) מצד שני מדובר בנוחי דנקנר, וממול בסחורה הכי חמה (וגם הכי מסריחה) במדינת ישראל, הרי שאם אכן יתברר שאכן מר דנקנר מתמודד על רכישת הבנק, הרי שמעריב יוכל להתגאות בסקופ שלו.


מאסר ראשון למשתמש בתכנת שיתוף קבצים


לא יודע מה איתכם. אני אישית חושב שחברות התקליטים הגזימו. שלושה חודשי מאסר למשתמש בתכנת שיתוף קבצים. אם כל הכבוד לזכויות יוצרים. כמה כסף בעצם גנב הנאשם?
בואו נניח שיש לו IPOD מיני מלא, דהיינו 1,500 שירים. נחלק ל-20, מדובר ב-75 תקליטורים. נניח שלפחות 30% מהשירים זמינים כך או כך על הרשת להורדה חינם בלי תכנות שיתופיות. הרי שמדובר ב-53 דיסקים, במחיר ממוצע של 50 ש"ח לאחד (עם כל המבצעים למיניהם) סה"כ בערך 250 ש"ח (או קי 300 בשבילכם) או $60 .
20 $ לכל חודש מאסר בפועל!
וגם אם מדובר בפי 10 הרי שזה עצוב, קטנוני ומספיק על מנת שאני לא ארכוש דיסק אחד יותר בחיי.

 
לא הסוני הראשון שלי!


בסוני יושבים אוסף של אידיוטים שהחליט לעשות את הצעד, להתערב במחשב של הלקוחות שלהם. היות ואין אפשרות להגיע אל הרעים, הולכים אל הטובים ומתקינים להם במחשב תכנת ריגול...! עזבו הגדרות... מדובר בתכנת ריגול שמותקנת על ידי סוני בלי יודעין במחשבי הלקוחות שלה! דווקא אצל אלו ששילמו טבין ותקילין, כדי לוודא שלא יבצעו עבירה. הרבה אמון יש לסוני בלקוחותיה... אני מקווה שלקוחותיה הבינו שלהם אין שום סיבה להאמין לסוני או בסוני, ויפסיקו לרכוש דיסקים משלהם בכל צורה שהיא.
על מנת שתבינו, לא מדובר בתכנת ריגול פשוטה, מדובר ב- rootkit, נבל קטן ונסתר מעיני המערכת, שגם אם איתרת אותו לא כל כך בטוח שתצליח להסירו.


מישהו עושה כסף מהצד ברשות הדואר?


כנראה שלא כל עובדי המדינה מסופקים במשכורותיהם, מה שברור הוא שבסניף הדואר של נס ציונה יש אחד כזה... הנה מכתב שנתקבל אצלנו...

"אני עובד בחברה בנס ציונה, המקבלת את דברי הדואר שלה לתיבת הדואר בסניף הראשי בעיר. נכון להיום, מצאתי בתיבת הדואר של החברה פלייר צהוב המפרסם "מרכז לציור אינטואיטיבי" בהנהלת דר פינקי פיינשטיין, טלפון מספר (שמור במערכת) ומפנה לאתר (שמור במערכת גם הוא).
הנייר הנ"ל לא נושא כל בול, חותמת או סימן של רשות הדואר, דהיינו, הוכנס לתיבת הדואר שלנו - ושל אחרים, כפי שנוכחתי להבין לאחר שיחה עם בעלי תיבות דואר אחרים - על ידי אדם שלא שילם דבר לרשות הדואר. אם כך, גם אני הייתי רוצה לפרסם את עסקי ואת כישוריי ללא תשלום. האם תוכלו נא להמליץ כיצד? האם תוכלו בבקשה לומר לי עם איזה פקיד בדואר של נס ציונה עלי להתיידד? או אולי לשחד? או אולי לבוא עמו לידי קשר משפחתי?"

תשובתי לכותב:
1. זה שרשות הדואר לא קיבלה שקל על השירות לא אומר שכסף לא שולם מתישהו למישהו...
2. שוחד עולה כסף...
3. מי רוצה להתחתן עם פקיד דואר מושחת?


תגובה לשורות של עמית


נ.ב.: תלונות לרשות הדואר, (נשמח שתשתפו אותנו במידע על קישור יעיל יותר, אם תמצאו) בהיעדר קישור אחר באתר, אין ברירה אלא להשתמש בטופס לבירור גורל דבר דואר שנשלח: https://www.postil.com/postquestion.nsf/questionform?Openform

 











 


we Smile
you pay...
 






























































 

 
 

 

* בראשית היה Phoenix, אחרי כן Firebird ואחריו Firefox. האם יהיו עוד?
מי שלא מסמפט את השועל, יכול ליצור את הפייר-משהו משלו: פייר-חתול, פייר-פיל,  פייר-פרה, פייר-יצפאן... רק צריך להוריד את ה-extension לפיירפוקס מהקישור http://www.cosmicat.com/extensions/firesomething/
כך תוכלו להחליף את שועל האש בחיית האש האהובה  עליכם... עז האש, חיפושית האש, דוב האש או אולי אוגר האש...?
דבר לגמרי חסר תועלת, אך מצחיק מאוד.

דוגמא

  

  

בידי מי מהם
 הייתם מפקידים את הדיסק שלכם?

מצא את ההבדלים
J

 
   
 

"כל כספך נעלם!
שוק ההון דווקא בסדר... אבל הדיסק הקשיח נפל!"

(תודה למאיר)

  
   

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

  
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005