גיליון מספר 45 שנה V - יום חמישי 8 בדצמבר 2005

 

 


"אדם שנברא בצלם אלוהים תכנת אותי בצלמו. אני מתוכנת בצלם אלוהים."

מתוך "תינוקות שנשבו" מאת חגי אברבוך (www.sf-f.org.il)
 

פרופיל חברה
מומחיות

המערכת:
עורכת: דר' פלי גלקר
קונספט:אלדד גלקר
פרסום ומודעות
יעוץ ופרויקטים
שחזור מידע
טלפון: 08-9400070

 

ע ד כ ו ן   ג ר ס ה
לקוחות BOS
הזכאים לעדכון גרסה,
מוזמנים להקיש על הנשר

נשלח אליכם את הגרסה העדכנית : BOS 2.2.0.9
























 
 

מערכת להמשכיות עסקית


משימת ההגנה על המשכיות העסקית של הארגון הגדול על חלקיו השונים הינה אחת המשימות המורכבות והמסובכות בעידן המודרני.
מוצרי גיבוי רבים וטובים מספקים פתרונות לצרכים הנפוצים באמצעים ההולכים ומשתפרים משנה לשנה, כמו גם מורכבות פתרונות אלו, מסובכות הטמעתם וניהולם וכמובן תג המחיר המצורף אליהן.
בבואנו לבחון את נקודות הכשל של פתרונות אלו, ונקודות הכשל הן אלו שאנו נתקלים בהן בחיי היום יום במעבדות הצלת הנתונים, כאשר תהליכי הגיבוי או ההתאוששות לא צלחו, אנו מגלים כי עיקר נקודות הכשל נמצאות בגורם האנושי.
מפעילי מערכות מחשב ומנהלי מערכות מידע בארגונים גדולים ומבוזרים תלויים לחלוטין במערכות המשכיות עסקית מורכבות כל כך שלמעשה לא ניתן לשלוט על כל רזיהן בכל נקודת זמן.
נקודה נוספת המתבררת עם השנים היא כי לא קיימת מערכת גיבוי יחידה המסוגלת לספק פתרון שלם לכל צרכי הארגון המגוונים והמשתנים וכי בכל ארגון קיימות תמיד נישות ארגוניות בעלות צרכים נקודתיים שונים או ייחודיים שאינם מטופלים על ידי מערכת הגיבוי הארגונית.
אם כי איננו מגדירים את מערכת BOS כמערכת גיבוי, אלא כמערכת המשכיות עסקית, המשתמשת בתהליכי גיבוי כחלק ממתודת אבטחת שרידות המידע. אנו מוצאים כי במגוון רב מבעיות נישה אלו מערכת BOS נותנת מענה הולם לצרכים ייחודיים אלו בצורה הטובה הרבה יותר ממערכות גיבוי רגילות.
מערכת BOS משמשת בארגונים גדולים רבים, החל מגיבוי מחלקת מהנדסי תוכנה מדי מספר דקות למערכת גיבוי מחלקתית זעירה המאפשרת התאוששות עצמית מיידית והנשלטת ומגובה בעצמה על ידי מערכת הגיבוי המרכזית באמצעות יכולות ה Enterprise Manager של מערכת ה BOS. וכלה בגיבוי מערכות STORAGE ארגוניות גדלות לתוך מערכת ה BOS לשם שמירת ארכיון גרסאות ארוך טווח.
ארגונים גדולים עושים שימוש במערכת ה BOS לשם איחוד (קונסולידציה) של מערכות מידע שונות לתוך מערכת גיבוי שחזור אחידה המפשטת את תהליך הגיבוי וההתאוששות הארגוני במידה משמעותית. בחלקם אף מגבים את המידע מתוך מערכת ה BOS באמצעות תוכנת גיבוי רגילה לקלטות.
ארגונים אחרים מגבים מידע ואף שרתי ORACLE ו-EXCHANGE שלמים מתוך STORAGE ארגוני אל תוך אותו STORAGE ארגוני עצמו באמצעות ה BOS רק לשם שימוש ביכולות ניהול הגרסאות המתקדמת של BOS.
שימוש מתקדם ביכולות ההתאוששות מנפילת שרתי דואר הנו אחד המאפיינים ההולכים ומתרחבים לשימושים המיוחדים ביכולות מערכת ה BOS. פתרון ייחודי זה המאפשר המשכיות עסקית מיידית גם כאשר שרת הדואר כלל אינו מתפקד הנו כיום הפתרון המהיר היעיל והזול ביותר שבנמצא.
 

   

לנקות את המקלדת


בנסיבות אקראיות לחלוטין (ערב הורים בית ספרי) נפגש אחד מאנשי הצוות הפורנזי שלנו עם רופא מהמכון לרפואה משפטית של משרד הבריאות. בעיצומה של שיחה מעניינת, (שהסיטה את תשומת ליבם מן העיקר, נאום מנהלת בית הספר) הגיעו השניים להסכמה כי "המרווחים שבין מקשי המקלדת הם כמו טבור של גופה". תחת השפעת המקום הם צחקקו כמו ילדים, בדיוק בזמן שהגברת המכובדת עם תסרוקת של תרנגולת פולנית הסבירה את עניין תשלומי ההורים, ובכך נשארו נטולי יכולת תגובה/תלונה באותו נושא.

נסו להפוך מקלדת שנמצאת בשימוש למשך זמן מה ולהכות קלות על בסיסה. מבין המרווחים ייפלו אינסוף חלקיקים וחפצים זעירים, החל ממוך ופרורי נייר ומזון, ועד סיכות ותאי אדם (שיער, ציפורניים...). זו אחת הסיבות שבחקירת פשעים אנשי המחשוב הפורנזי משאירים את המקלדת, יחד עם העכבר והמסך, לאנשי מז"פ.

כמו אבן-שן, לכלוך שמתאסף מתחת למקשים עובר תהליכי צבירה, החלדה, תסיסה... הכול בהתאם לטבעו. מניעת הצטברותו תחסוך מאיתנו עצבים כאשר מקשים לא יגיבו או יפעלו לסירוגין, בדיוק כאשר אנו ממהרים!
למה בכלל לנקות מקלדת, אם אביזר זה כל כך זול וזמין בימינו?... רוב הטכנאים יגידו לכם פשוט להחזיק מקלדת נוספת בצד ולהחליף בעת הצורך. במשרד רב משתמשים, חוק מרפי קובע שאם עשית צעד נבון זה, בוודאי שיותר ממקלדת אחת תתקלקלנה בו זמנית, או שגם המקלדת הרזרבית תעמיד קשיים ביום הדין.
ויש עוד סיבה: משתמש המורגל במקלדת מסוימת ואוהב אותה, יתאכזב מאוד אם יצטרך להחליף אותה.
ובכן, למרות שיש עוד זמן רב עד פסח, קדימה לעבודה (קריאה זו נטולה אמירות פוליטיות). מקלדות ישנות מכילות מנגנון המשמיע קליק בזמן ההקשה. המנגנון עם הקפיץ הוכנס בעבור משתמשים שלמדו להקליד במכונת כתיבה. היום יש ברוב המקלדות מקשים קשים המתחברים לממבראנה פלסטית.
את הפעולות הבאות יש לבצע עם מקלדת מ נ ו ת ק ת!
הטפיחות הקלות על תחתית המקלדת בזמן שמחזיקים אותה עם המקשים כלפי מטה בד"כ יצליחו להוציא את החלקיקים החופשיים מתחת למקשים. תנועות נענוע אנכי חזקות בין טפיחות משפרות את התוצאות.
גימור הולם לכל פעילות מסוג זה הוא שאיבה עם שואב אבק, או לפחות העברת מברשת אבק.
כדי להסיר את שומני האצבעות ולכלוכים אחרים מן המקשים, משתמשים בתמיסת דטרגנט לכלים ופיסת בד. עדיף בד מאיכות טובה של גופיות כותנה נקיות וישנות (ריבוי הכביסות מסיר את הסיבים החופשיים). טובלים את הבד בתמיסה וסוחטים - על הבד להיות לח ולא רטוב. אם הלכלוך קל מאוד, מים פושרים יספיקו. לבסוף, מייבשים את המקשים עם בד יבש.

במקרים קיצוניים של טינופת ("טינופת צופים" אומרת אמא של ילד יבנאי חמוד, שנוהג לאכול ממתקים בזמן גלישה באינטרנט) - אין ברירה, צריך לפרק את המקשים.
עשו זאת רק במקלדות המודרניות ללא קפיצים בבסיס המקשים, ובהחלט לא בלפטופים!מי שמסודר מאוד, יוציא את המקשים ממקומם בעזרת מברג, ויניח אותם בסדר שהם היו במקלדת, על מנת להחזירם באותו סדר מאוחר יותר.  מי שמאוד רוצה להיות על הצד הבטוח, יכול לסרוק או לצלם את המקלדת בטרם מתחיל את מלאכת הפירוק.
שימו לב: את המקשים הגדולים  כגון <Shift>, <Enter>,<Tab> ובמיוחד את ה"רווח" עדיף לא להסיר.
על הלוח החשוף מכוונים אוויר בלחץ. לאחר מכן מעבירים בד עם תמיסת דטרגנט להסרת כתמים והדבקויות..
לפעמים ולמרות כל הרצון הטוב, יש כתמים עקשניים שרק ייעלמו לאחר טיפול במתוש (מקלון עם ראש צמר גפן, כמו אלו לניקוי אוזניים) טבול באיזו-פרופיל אלכוהול 90%. אלכוהול רגיל מערכת העזרה הראשונה זה לא אותו דבר. לאחר מכן - שוב אוויר בלחץ.
לאחר גמר העבודה מחזירים את המקשים למקומם, בודקים שהם זזים באופן חופשי, כמו שצריך, ומחברים את המקלדת לבדיקת תקינות נוספת.
 


Frizzle Polish Hen

















 

S.O.S.

המידע נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !






 

עצה לעצלנים:
חכו עם הניקיון
עד אחרי חנוכה: מקלדות עשיות עד אז לצבור
עוד שמן וריבה...






 
   

מי אמר שלפני 30 שנה לא היו דיסקים קשיחים ניידים?
ראו תמונה

 

 
   

תחזיות יפות

מידעון של ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה פרסם תחזית של אלישע ינאי לתעשיית
ההיי-טק לשנת 2006. ינאי, VP במוטורולה העולמית, ויו"ר איגוד האלקטרוניקה והמידע מנבא 10% גידול בתעשיית ההיי-טק בשנה הקרובה. אשרי המאמין!
 

 

 
   

עולם הטייפים

1. בום בום בום
בשיחות עם עמיתנו בחו"ל שמנו לב לשימוש השונה שאנו עושים בראשי התיבות BOM.
בקלטות מידע ה-BOM הוא סדרת אותות המסמנת את מקום התחלת הסרט, המצע, כלומר Beginning of Medium. אבל, כאשר מדברים על מידע, BOM הוא האות או רצף האותיות/מספרים המסמן את תחילתו של מסר -Beginning of Message.

Byte Order Mark, גם כן BOM, הוא שם אחר לאות ב-Unicode הנמצא בתחילתו של קובץ ואשר קובץ ומסמן האם קובץ זה הוא UTF-16 או UTF-32

לעמיתינו בתעשייה ובלוגיסטיקה, לעומת זאת, BOM הנו Bill of Materials כלומר הרשימה השלמה של כל מרכיביו של מוצר. למשל, ה-BOM של מחשב יכיל את השמות, מספרי זהות של פריט, וכמות יחידות יש מכל רכיב.

2. השוואה בין קלטות - מתוך www.storagenewsletter.com - נובמבר 2005

טייפים  מתחרים

כונן טייפAIT-2TurboDAT72VXA320DLT_V4
יצרןSony HPQuantumExabyteQuantum
קיבולת*80GB

36GB

160GB.160GB
יכולת דחיסה2.6X2X2X2X
קצב העברה*12MB/s3.5MB/s12MB/s10MB/s
טכנולוגיהלוּליְיָנִיתלוּליְיָנִיתלוּליְיָנִיתאורכית
צורה וגודל פיזי
Form Factor
3.5"3.5"HH 5.25"HH 5.25"
תאימות קריאה/כתיבהRW AIT-1RW DDS-3/4RW VXA-2Read DLT1, DLTVS80/160
יכולת WORMכןלאלאכן
זמן גישה לקובץ ממוצע27 שניות40 שניות?84 שניות
ממשק

SCSI, IDE
(SATA בעתיד)

SCSI

SCSI (Firewire & SATA בעתיד)

SCSI- SATA

פלטפורמה עתידית150GB300/16320/24- VXA4250/350 - 17.5-20
יצרן הקלטתSonyMaxell, Sony, TDK, VerbatimMEI, Sony, TDKSony
מחיר כל קלטת ב- €34176433
מחיר לכונן ב- €920646985850

* - מְקוֹמִי


3. ננו-טכנולוגיה בטייפ

ראשים (Magneto-resistive (MR לקריאה של מידע דיגיטאלי, רגישים ביותר. כדי להשתמש בהם עם טייפים, יש צורך בצריבת המידע באמצעות אורך גל קצר ובתדר גבוה. עד כה לא ניתן היה להשתמש בראשים אלו בטכנולוגיית טייפ, או דיסק גמיש. השיטה הננו-קובית תאפשר כנראה השימוש בהם.

לפני כ-6 חודשים השיקה חברת Fuji את ה Fujifilm 3592 WORM-Tape עם ציפוי ננו-קובי וקיבולת של עד 300GB. (ולבדחנים: לא, זה לא "קובי השכן נמוך הקומה", הכוונה לננו-מעוקב!).
מדובר בטכנולוגיה המוכרת מזה מספר שנים, של ציפוי של הסרט בשכבה אולטרה-דקה של חלקיקים מגנטיים. ככל שהחלקיקים קטנים וצפופים יותר, והשכבה דקה יותר, יותר חזק הוא האות שניתן להקליט. חלקיקים יותר קטנים ומשטחים חלקים יותר מאפשרים גם להקליט יותר מידע ליחידת שטח, ולהשתמש באורכי גל קצרים יותר ותדירויות גבוהות יותר.
הטכנולוגיה פותחה על בסיס פיתוח קודם של פוג'י: ה-ATOMM, או advanced super-thin layer and high output metal media, שנחשב בזמנו (תחילת שנות ה-90') כסוג לגמרי חדש של טייפ והוביל לפיתוח התצורות DLT ו-LTO

ציפויים ננו-קוביים מעניקים רזולוציה גבוהה יותר בהקלטת מידע דיגיטאלי, עם פחות רעש ויחס רעש/גובה אות מצוין. בפוג'י אמרו כי המוצר מציע קיבולת של עד 900GB עם דחיסה, ויחס העברה מְקוֹמִי של עד 110MB לשנייה. היעד העיקרי לקלטות WORM הוא השימוש בארכוב ובניוד כמויות גדולות של מידע לאתרים מרוחקים לצורך התאוששות מאסון.
 

 

 
   

פרס למנמ"ר המצטיין


חברת NCR (י.א. מיטווֹך ובניו) תרמה ללשכת מנתחי המערכות בישראל פרס על שם מר לודוויג מיטווך ז"ל למנהל מערכות מידע המצטיין בטכנולוגיות המידע לשנת 2006.
לודוויג מיטווך היה מחלוצי ענף עיבוד הנתונים בישראל. בשנת 1933 יסד בארץ את החברה עם משפחתו, היה בין ראשיה למשך עשרות שנים, ופעל רבות להטמעת עיבוד הנתונים האוטומטי על דורותיו וצורותיו במשק הישראלי.
השיטה והקריטריונים להשתתפות והענקת הפרס נקבעו על ידי ועדת הפרסים של הלשכה.
למנמ"ר מצטיין שיבחר לקבלת הפרס יוענק סך של 5,000 ש"ח.
כל הקריטריונים לבחירת הזוכה אמורים לשקף את תרומת המנמ"ר לארגונו בשנה שקדמה למועד הבחירה, והם:
א. חדשנות אותה הביא לארגון (שיטות עבודה, הכשרת כ"א, תכנון ותקצוב פרויקטים ופעילויות אחרות, טכנולוגיות חומרה, תוכנה ופיתוח וכו').
ב. פרויקטים מובילים (עמידה בעלויות, לוחות זמנים, תכולה ואיכות - תכנון מול ביצוע)
ג. תרומה לארגון במונחי עלות/תועלת.
ד. שירות לארגון, מרמת ההנהלה ועד לרמת אחרון העובדים.
ה. שאיפה לאיכות.
ו. ראיה כוללת של צורכי הארגון.
ז. תמיכה בהטמעת טכנולוגיית המחשוב בארגון
ח. שיתוף פעולה עם היחידות האחרות בארגון
ט. ניהול צוות העובדים והיותו בעל דוגמא אישית (שביעות רצון העובדים, הכשרת כ"א, רמת עזיבת הארגון ורמת הגיוס של עובדים חדשים, אדיבות, פיתוח וטיפוח העובדים).
י. התרומות של כל מנמ"ר ישקלו בהתאם למורכבות היקף הוותק בתפקיד.
זכאי להיות מועמד כל מנמ"ר שהינו חבר לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל.
רוצים להמליץ? על ההמלצות לכלול תשובות לקריטריונים המצוינים לעיל וחייבות להינתן על ידי הממונה על המנמ"ר עד לתאריך 30.12.2005 למזכירות לשכת מנתחי מערכות מידע,  ת.ד. 352 נווה ירק 49945, פקס: 03-9040998 sysnan@inter.net.il
 

 

 
   

השורות של עמית

מענק בעת מחנק


"אינטל קיבלה מענק בן 2.5 מיליארד שקל" – כל זאת בזמן שאין תקציב מספיק למלחמה בתאונות הדרכים (חצי מיליארד). תקציבי החינוך קוצצו כך שהתוצאה המיידית היא רמה נמוכה שנמדדה בכל בתי הספר בארץ. כתבתי כבר יותר מפעם אחת על ההתנגדות שיש לי למענק המפלצתי הנ"ל, כך שאני לא יכול להפסיק עכשיו. אפשר לשחק עם המספרים עד מחר 2.5 מיליארד שקל פירושם 2,500 מיליון שקלים שיכולים להוציא 25 אלף איש מעוני מרוד ולתת להם ולילדיהם תקווה. נכון המפעל ייתן מקומות עבודה לאלפי אנשים, אבל בו זמנית סוגרת אינטל את קווי הייצור שלה בירושלים, כי לא כדאי לה כלכלית לשפץ אותם (למה שתעשה זאת על חשבונה כשמדינת ישראל משלמת כל כך הרבה). אל תבינו לא נכון, גם המפעל בירושלים נבנה עם מענק קטנטן ממדינת ישראל, וכשאינטל סוגרת אט אט את כל קווי הייצור שלה בירושלים, היא מפטרת אנשים!


הסטטיסטיקה והסקס בישראל
 

מדינת ישראל ששה כל כך להצהיר על ירידה באבטלה כך ששכחו לעשות חשבון. באחוזים ירד מספר המובטלים ובמספרים עלה. לפיכך גם מספר התושבים במדינת ישראל עלה באופן משמעותי בזמן הזה.
לפני כשנה הייתה רמת האבטלה במדינת ישראל 9.5% ומספר המובטלים עמד על 210,000. בשבוע שעבר קיבלתי הודעה משרות טיפקום של סלקום דרך המכשיר הסלולארי כי האבטלה ירדה ל- 8.9%!.... 248,000 מובטלים.
המספרים לא מסתדרים לי כל כך... לפי הדיווח הנ"ל נוספו בשנה האחרונה 450,000 איש לשוק העבודה (הפוטנציאלי) ולפיכך אוכלוסיית המדינה גדלה במיליון וחצי איש בשנה...
כנראה שרק לי אין סקס סדיר!


על פרסום ופרסומאים


מנכ"ל סאצ'י את סאצ'י מבקר בישראל ומבקר את הפרסום בישראל, "הפרסומות בישראל הן זבל – רעשניות ומרגיזות". שני דברים לי אליך, ידידי:
1. מה גורם לך לחשוב שמישהו מסתכל עליהן?
2. כבר הוכח כי רובן מועתקות מהתוצרת של משרדים בחו"ל, ואני בטוח שגם מהצוות הקריאטיבי של סאצ'י את סאצ'י.
3. תוכן הפרסומות לא מרגיז, עצם קיומן תקועות בתוך סרט כל רבע שעה למשך רבע שעה, מעצבן.


כולם נפלו על הראש


לשכת רואי החשבון מודאגת מקריסת קווי האשראי של העסקים הקטנים והבינוניים עקב ההוראה החדשה בנושא חריגות אשראי.. מה עושים? פונים לשלטונות המס לסיוע ומתן הקלות. לשלטונות המס? במדינת ישראל? רואי חשבון? תגידו לי איפה אתם חיים? אתם מכירים את חולצת הטריקו המפורסמת בה מצוירות דמויות מתפוצצות מצחוק והכותרת שלה "שלום במזרח התיכון?". אז הניסיון שלכם הוא פחות או יותר דומה, רק יותר מגוחך.

ברצינות: בשבוע שעבר כתבתי שאני צופה קריסה מסיבית של עסקים קטנים ובינוניים עקב הוראות האשראי החדשות, לא צריך להיות גאון כדי לצפות זאת (עובדה אפילו לשכת רואי החשבון צופה זאת). בדה מרקר קראתי תוצאות סקר: 84% מהמעסיקים חורגים מהמסגרת ביום תשלום השכר. ההוראות החדשות יצרו הלנת שכר המונית, תביעות משפטיות בבית הדין לעבודה שיסתמו את המערכת השבירה גם כך. הקנסות והריביות שיאולצו לשלם אלו שהבנק יחזיר להם את ההמחאות לשכר העובדים, יגדילו באופן משמעותי את ההוצאה ויגרמו לצמצומים בכוח האדם ופיטורי עובדים.
ומבלי להיות נביא גדול אני בטוח שגם ביום תשלום המקדמות והמיסים ב-15 הקדוש לכל חודש יוחזרו אלפי צ'קים ומס הכנסה יתרגז, וכשמס הכנסה מתרגז, הלך עלינו.

רק המפקח על הבנקים הנוכחי יהיה מאושר. המשכורות בבנק ישראל נהדרות, מהגבוהות במגזר הציבורי. אישית, לא הוא לא יכנס לאוברדראפט, והעסק שלו מקבל כסף מהמדינה כך שתשלומי המשכורות מגיעים כמו שעון שוויצרי. אז מה אם לא יהיו במדינת ישראל עסקים קטנים ובינוניים במילא כל הכלכלה הישראלית בנויה על הגדולים.


הכנסות הבנקים


במקביל להגבלת חריגות האשראי העלה בנק ישראל את הריבית, ובעקבותיו הבנקים את הריבית על האשראי. תזמון מדהים, ולא ממש מפתיע.
בואו נתערב שהכנסות הבנקים בשנה הבאה יעלו למרות עשרות אלפי פשיטות רגל?. אף אחד לא רוצה להתערב איתי? לא ממש מפתיע.

אגב, מדברים על האפשרות שהבנקים יתחילו למכור פוליסות ביטוח. אתם זוכרים מה קרה כשהם מכרו מניות?
בקרב הציבור סוכני הביטוח נחשבים לאמינים בערך כמו מוכרי מכוניות משומשות. עכשיו את כל האמינות ה"רבה" הזו תניחו באיזו פינה בסניף הבנק שלכם. מסריח רצח.

אגב נוסף, בשבוע שעבר כתבתי שיום אחד יעלה לכם כסף להסתכל על הפקיד בסניף הבנק. מסתבר שאנחנו לא רחוקים מכך. הגעתם לבנק על מנת להסדיר את האשראי שלכם? תשלמו דמי טיפול בסך 86 שקלים, ותגידו תודה שהשאירו לכם מכנסיים!


אפשר וגם רצוי


גם על ה-VOIP כתבתי, זרקתי כפפה, שידלתי, החמאתי וקטלתי... בשבוע שעבר החליט משרד התקשורת להיטפל לספקי השיחות בתשלום על גבי האינטרנט. אז הנה אני חוזר על החזון שלי בקצרה: מכשיר טלפון עם חיבור Wi-Fi ותוכנת סקייפ או דומה מובנית. מסוגל לייצר שיחות טלפון מכל מקום בו יש חיבור אלחוטי חינם!
אין מכשיר כזה, שוקדים על פיתוחו בימים אלו בעשרות חברות במזרח הרחוק. לא מדובר במשימה טכנולוגית מסובכת. ואפשר להרוויח כסף גם ממכירת המכשירים. ואנשים ישלמו. הרי גם היום הם משלמים מינימום 1,000 שקלים על הסלולארי זולל הכסף שלהם שהדבר היחיד שהוא מבטיח הוא חשבון טלפון ממוצע של 375 שקלים לחודש (ע"פ הסקרים) כך שבשלוש שנים אנחנו משלמים מחיר של 7 – 8 מכשירי פוקט פי סי עם wi-fi מובנה וסקייפ מותקן עליהם, שיאפשרו לנו שיחות חינם.
מעניין אתכם? אז גם המחירים ירדו. והמכשירים קטנו. וניתן להשיג אותם בשפת אימנו. לא מבין למה אתם מחכים? אשמח לייעץ לכל אחד.

אגב לפני שתתפתו לרכוש פוקט פי סי סלולארי דרך חברות הסלולארי, זכרו: לחברות הסלולארי אינטרס מובהק שתגלשו באינטרנט באמצעות זמן האוויר שלהן (כסף), לכן הם לא ימכרו, יחלקו, ידחפו לכם מכשיר עם Wi-Fi מובנה. ואם למכשיר יהיה התקן Bluetooth הוא יעבוד היטב עם כל שירות חוץ מאשר... צדקתם...רשת. לא תוכלו לבנות רשת אלחוטית מבוססת Bluetooth ולגלוש באמצעותה באינטרנט..


המזל שלי


הכעס שלי על המערכות במדינת ישראל מבוסס לא רק על מה שאני קורא או רואה אלא גם על מה שאני חווה. בשבוע שעבר ניחתה מכת המוות על שאריות האופטימיות שלי והיא באה מצד מס הכנסה ששתה ממני 100,000 שקלים למרות שהודה שלא מגיעים לו. ואין דין ואין דיין. החוויות האחרונות שלי, חיסלו כאמור את שאריות האופטימיות שלי לגבי העתיד במדינת ישראל, העתיד שלי.
למזלי הרב אני יכול לכתוב מכל מקום בעולם וגם לבצע את עבודתי מכל מקום בעולם. אני פשוט לא יכול יותר לריב עם המערכת. לא יודע מתי בדיוק, אבל לא רחוק היום בו אארוז את מטלטליי, ואלך לי למקום (לא אמריקה בטח) בו תהיה לי לפחות תקווה. מקום בו הניסיון והמקצועיות נחשבת, החוק הוא חוק, והאזרח הוא ראשון במעלה. לא, אני לא אשאיר חובות מאחורי, ואולי גם אף אחד לא יתגעגע אלי. מה שבטוח שאני אדע שיש לי עתיד. כי כאן אין לי ולרבים כמוני שמץ של עתיד. שמץ של תקווה. ובלי זה אין סיבה לחיות.


ושוב לצערי אמרתי לכם


ושוב פיגוע בנתניה ושוב מחוץ לקניון השרון, העניין מתחיל להיות מייגע למדי. אין למחבל שום צורך להיכנס אל תוך הקניון הרי רוב האנשים עומדים בחוץ ממתינים שהמאבטח יסיים את הבדיקה הסיסטמטית שלו. אף אחד לא ממש טורח לתת למאבטחים שיקול דעת. ציוד? אין בעיה שכל? למה יש פק"ל!
ביום שישי נסעתי עם ביתי לבית הורי בנתניה. בתחנה המרכזית בירושלים 3 מכונות שיקוף בכניסה, 6-8 שערים מגנומטרים ו- 200 איש מתגודדים בחוץ ממתינים בסבלנות לבדיקה הביטחונית. שני מאבטחים מסתכלים על ההמון בייאוש. אם אני מחבל לא הייתי טורח כל כך להיכנס לתחנה, יש יותר אנשים בחוץ והם מתגודדים כמו עדר כבשים. את המחזה הזה תוכלו לראות בכל מקום בארץ.
קצת שיקול דעת, תנו למאבטח הנחיות כיצד להתמודד עם ההמון, לא כל זקנה עונה לפרופיל של מחבל. מתי לעזאזל התפוצצה זקנה חרדית במקום ציבורי. יש פרופיל סביר של מחבל, ויש כאלו שפשוט לא יכול להיות שהם מחבלים וכל חמור רואה זאת. ומה עם תהליך ריקון הכיסים, כן אני מצפצף כי יש לי מטבע של שקל בכיס, פלטינה בכף הרגל – לא אקדח, מאבטח סביר מסוגל להבחין באקדח גם ללא השער המגנומטרי, אבל בשביל כיסוי התחת למה לא נרחיב ונעצים את התור שבחוץ, אנחנו עובדים ביסודיות... בום!!!


תגובה לשורות של עמית

לחצו כאן כדי לעודד את עמית







































 


בוקר טוב גברתי. באתי  ל...

"בוקר טוב", אדוני. הרגע חויבת
בדמי ברכה. תרצה גם שאברך אותך
ב"חג שמח"?- זה רק 12 ש"ח נוספים..
 






























לחצו כאן כדי לעודד את עמית


























 

 
   

הצלת נתונים - מצעד שנתי


חברה גדולה העוסקת בשחזור מידע בחו"ל פרסמה את "מצעד האסונות השנתי" שלה לשנת 2005. הסתייגויות שלנו: השנה עדיין לא נגמרה, ואסונות מתרחשים כל יום. וגם, עד כמה שהמקרים ביזאריים, הם מהסוג שאנו מקבלים מדי שבוע.
מצד שני, בצ'יף בהחלט מבינים את אנשי יחסי הציבור של החברה, ביודעין (על בשרנו) כי את המקרים המורכבים, הדרמאתיים, הסנסציוניים באמת, בד"כ לא ניתן לפרסם. אז, הנה לכם - לא רק בארצנו הקטנטונת:


10. דוקטורנט איבד את עבודת הדוקטורט כאשר בעיה באספקת החשמל פגעה במחשבו וגרמה נזק לכונן USB של זיכרון במצב מוצק, בו נשמר כל קובץ הדוקטורט.

9. אישה שעסקה בעיצוב מחדש של המשרד בביתה, הפילה בטעות כלי קרמיקה במשקל  2.26 קילו על המחשב הנישא שלה. החפץ נפל בדיוק על אזור הדיסק הקשיח. הדיסק הכיל ספר עליו היא עבדה במשך 5 שנים, ותמונות  בנות 150 שנה הקשורות לאילן יוחסין, שטרם הודפסו..

8. אב מחק את כל תמונות גיל הינקות של ילדו כאשר לחץ בטעות על המקש הלא נכון במחשבו. אשתו איימה בגירושין אם לא יחזיר את התמונות.

7. לקוח השאיר את הדיסקון* שלו בחוץ, וכלבו מצא לנכון להשתמש בו בתור צעצוע לעיסה. ההתקן נשאר עם סימני שיניו ועם חור מצד לצד.
(*מונח עברי שהתקבל באקדמיה ללשון העברית, להתקנים מסוג דיסק און קי)

6. איש שניסה לשחזר מידע מהמחשב שלו החליט באמצע העבודה כי המשימה קשה לו מדי , ושלח למעבדה לשחזור מידע את הדיסק שלו המפורק - כל חלק במעטפה נפרדת...

5.  מחשבו של שען סבל מהתמוטטות מערכתית. השען איבד את התוכניות הדיגיטאליות לכל השעונים שלו. הוא היה זקוק להם תוך זמן קצר מאוד, בזמן לתערוכה בינלאומית חשובה.

4. במהלך פעולת הצלה במערך RAID רב דיסקים, מהנדסים גילו כי אחד הדיסקים של המערך היה חסר. הלקוח מצא את הדיסק במזבלה, אך היות ומדיניות סילוק מדיה דיגיטאלי בחברה קובעת זאת, לדיסק נקדח חור מצד לצד בטרם הושלך.

3.  ציידי כישרונות לקבוצת בייסבול מקצועית השתמשו במחשבים נישאים על מנת לאגור את המידע שלהם.  הם נאלצו לפנות לסיוע מקצועי כאשר מספר מחשבים נישאים ניזוקו במהלך נסיעה.

2. סופרת מיואשת תקפה את מחשבה עם פטיש. כאשר המהנדסים במעבדה קיבלו את המחשב, ניתן היה לראות באופן ברור את סימני הפטיש על גבי המארז.

1. לקוח הוציא מחשב נישא ישן ממחסן בו זה שכב כ-10 שנים, בתקווה להציל מידע עסקי חשוב. כאשר המהנדסים פתחו את המחשב, הוא הכיל מאות תיקנים מתים ובמצב ריקבון.

כמובן שבכל המקרים על המידע שלום, ובעליו חיו מאז בעושר ובאושר. גם אצלנו זה כך.


תודה להדס.



 
   

תכנון פרויקטים


תזמון טוב הוא דבר חשוב בחיים העסקיים היום יומיים. איחור מועד או פספוס פגישות הם דבר רחוק מלהיות פרודוקטיבי. כמובן, קיימים פתרונות תוכנה רבים לניהול זמן, אבל מי שעובד עם +David V8 אינו זקוק להם, מפני שמרכז המידע של David מציע תווך רחב של פונקציות בתחום זה. ביניהן, תכנון פרויקטים ופונקציות יומן מתקדמות.

הכלי לניהול פרויקטים המוטמע במרכז המידע של David הוא בין הטובים והקלים בענף. ניתן להשתמש בו הן למטלות קטנות והן לפרויקטים גדולים וארוכי תווך. את כל פרויקט ניתן לחלק למטלות ביניים אותן בונים על פי יחידות זמן ונושאים. כמו כן, הכלי מאפשר לקבוע סדר עדיפויות, תאריכי יעד ואבני דרך.

האפשרויות של תצוגה גראפית מעניקות היבט ברור ומובן לעבודה באופן כולל, ולתזמון בפרט. היומן המוטמע בתוכנה מציעה פונקציות חדשניות המסייעות בארגון חיי העסקים, כולל Appointment Wizard לקביעת פגישות רבות משתתפים.

השדרוג המוזל זמין כעת

מי שעדיין  עובד עם גרסאות מיושנות ( David 6.6 & Professional) יכול לבצע שדרוג
 ל + David V8 במבצע עד לסוף חודש ינואר 2006.
צרו קשר















 
   

לחץ
כאבי ראש, דיכאון, חרדה ו/או הפרעות שינה?. כדאי להמשיך לקרוא.


"מול סכנת תקיפה על ידי חיית פרא, גוף האדם הקדמון היה מתכונן להגיב: השרירים היו נמתחים, הנשימה הייתה הופכת לשטחית ומהירה, רעב ודחף מיני היו נעלמים, המוח היה עובר למצב של כוננות, והחושים היו מתחדדים. במצבים קיצוניים, הגוף היה מוכן לקרב או לבריחה.
תוך כדי בחינת מנגנונים אלו, דר' Hans Selye גילה בשנת 1930 שכאשר מצב החרום נמשך, הגוף מגיב בצורה מורכבת יותר, אותה הוא כינה תסמונת הסתגלות כללית, ושמה העכשווי הוא פשוט stress - לחץ.
Selye הבין כי מצב זה גורם נזק לגוף, בעיקר בשל העלייה ברמת האדרנלין וההורמונים הסְטֶרוֹאִידים המופרשים על ידי בלוטות יוֹתֶרֶת הַכִּלְיָה. יש למצב הזה שלושה שלבים: אזעקה, התנגדות, ותְּשִׁישׁוּת.
למרות שבחברה המודרנית אין חיות פרא המאיימות עלינו, סכנות אחרות ממלאות את מקומן: עימותים במקום העבודה או בחיי הזוגיות, בעיות חברתיות וגלובאליות כגון חוסר ביטחון, פיגועי טרור ומלחמות הם חלק מן הגירויים שהאוֹרְגָּנִיזְם מקבל באופן יום יומי, ולהם הוא מגיב לעיתים עם אותם המנגנונים של האדם הקדמון.
בין הגירויים שגורמים ללחץ, הבעיות הכלכליות ושל עבודה נמצאות בין המקומות הראשונים. איגוד העבודה הבינלאומי פרסם לאחרונה כי מחלה זו היא סכנה לכלכלה של הארצות המתועשות ובהתפתות. היא גורעת מהיצרנות בפגיעתה בבריאות הפיזית והנפשית של העובדים."
בארה"ב מעריכים כי 43% מהבוגרים סובלים מתופעות שליליות של לחץ, ושבין 75-90%  מהביקורים לרופא קשורים בדרך כלשהי לבעיה זו.
המומחה Paul Posch, נשיא ה-American Institute of Stress: "לחץ הפך לבעיה הבריאותית הנפוצה ביותר בארה"ב והיא קשורה לסיבות המוות העיקריות, כגון סרתן, מחלות לב, שַׁחֶמֶת הכבד, מחלות ריאה, תאונות והתאבדויות."
Mautner טוען כי הסטטיסטיקות לגבי תופעות מוות פתאומי שוות בעולם כולו: המקרים עולים ככל שההכנסות החודשיות קטנות יותר, ככל שרמת ההשכלה והמעמד החברתי נמוכים יותר. יותר אלמנים ורווקים מתים יותר מאשר אנשים נשואים  באותו גיל, מכיוון שמי שמגורר לבדו מגביר את סיכוייו להתקף לב ומוות פתאומי.
ההֶקְשֵׁר החברתי-כלכלי והרגשי מהווים נקודות מפתח בבעיות לב, כמו גם העובדה שאדם מתפקד באופן עצמאי או בכפוף להחלטות של אחרים. מדענים סובייטיים ערכו סדרה אכזרית מאוד של ניסויים בקופים כדי להוכיח עד כמה מחליאה העובדה שלא להרגיש חופשיים ממניפולציות של אחרים: הם שמו בכלוב קופים והפעילו עליהם זרם חשמלי. הקוף ה"מנהל" יכול היה להוריד ידית שהפסיקה את הזרם, והקוף ה"פועל" לא יכול היה לעשות כלום, והיה תלוי ב"מנהל". הקוף-מנהל פיתח כיב קיבה, לחץ יתר, ועוד, בזמן שהקוף-פועל מת בטרם עת.
אנשים הסובלים מלחץ הופכים לרגישים ורגזניים, ויש להם מחשבות תבוסתניות  וקטסטרופאליות. למשל, לאחר אירועי ה-11 בספטמבר 2001, אצל אנשים רבים  התחדדו סימני הלחץ: הם הרגישו חרדה מטיסות וחשש מהדבקות בגחלת.
בימינו כל הדרישות התעסוקתיות הופכות למצבי לחץ: רכילות בגין פיטורין שמתחילה להסתובב במשרד, למשל, הוא מצב מלחיץ מאוד גם אם לא יתממש. מי שסובל מתסמונת חרדה כללית וחייב לפתור בעיה תעסוקתית דחופה מסוגל להישאר לעבוד כל הלילה - אינו מסוגל לדחות את העבודה למחרת וגם לא להאציל אותה.
לחץ הוא המצב בו הדרישות החיצוניות (חברתיות) או הפנימיות (פסיכולוגיות) מתגברות על יכולת התגובה של האדם. כך מופעלת "אזעקה אורגאנית" המשפיעה על מערכות העצבים, מערכת הלב וכלי הדם, המערכות האנדוקרינית והאימונולוגית, והתוצאה הינה חוסר איזון פסיכו-פיזי והופעת סימני לחץ. אם הפעלת המנגנונים הללו חוזרת ונשנית, הם תוקפים את הגוף.
הלחץ ה"טוב" (eustress) מאפשר לנו להיות  דרוכים וערניים במצב פיזיולוגי מצוין, להיות יעילים ולשמור על האיזון בין הדרישות תחתיהן אנו פועלים ובין היכולות של כל אחד.
הלחץ ה"רע" (distress) הינו תסמונת, קבוצת סימנים המאפיינים מחלה. יש להבדיל בין הלחץ שלאחר זעזוע, שנגרם על ידי חוויה נקודתית, לבין לחץ מתמיד, כרוני, הקשור להרגלים ואיכות חיים ירודים.
כאבי ראש, דיכאון, הפרעות שינה או חרדניות, התקפי פאניקה, לחץ דם גבוה, דפיקות לב, דלקות ברירית הקיבה, התכווצויות שרירים, בעיות עור ושכחה הם אחדים מבין הסימנים היותר נפוצים הנחשפים בביקור אצל רופאים.
הפרעות שינה הן סימן טיפוסי למחלת הלחץ. הן נגרמות על ידי שני חומרים המופרשים במצבי לחץ: הנוראדרנלין והקורטיזול, אשר באופן רגיל מביאים אותנו למצב של ערנות ואזעקה כאשר אנו בסכנה, כדי שנוכל להתגונן או לברוח.
ההפרעה החמורה מכולן היא הלחץ שלאחר זעזוע. זה מופיע בעקבות אירועים כה עצומים שהיו משפיעים על רוב האנשים,  כגון פיגוע טרור, התקפה עם לקיחת שבויים, מעורבות במלחמה או בתאונות, עם סכנה אמיתית לאדם או ליקיריו."


תודה לדר' מריו ברומבר.

 
   

אם המוות ידרוך בגני


..."מי ידאג לכלבי, מי ישלם על הלווייתי", "מי מכול אהובותיי תקנה פרחים לקברי?"...."מי ירוקן את כיסיי, מי ישלם חובותיי, ומי יסיים את יומני, לכשייפול עמודו האחרון מלוח השנה שלי?". "מי יאפה לחם מחיטתי, מי ילבש את מעילי בחורף הבא"... "מי יפתח את מגירותיי ויקרא את שיריי בעונג חולני?"...
אם בסוף שנות ה-'60 היה ליוצר הקטלאני ג'ואן מנואל סראט מחשב אישי ועשרות חשבונות דואר אלקטרוני כפי שיש לאנשים היום, היה בוודאי גם שואל את עצמו מי ירוקן את התיבות, יסגור את החשבונות, ויודיע לשולחים ולנמענים שלו, שהוא כבר איננו...
כמו יוצר השיר "אם המוות ידרוך בגני", בכל אחד מאיתנו קיימת הסקרנות הזו -מודחקת יותר או פחות-, הכמיהה לדעת דבר בלתי אפשרי...
מערכות המידע מקשרות אותנו עם העולם, ומהוות כלים ומחסן ליצירה אנושית. אנו אוגרים בהן את תוצאות עבודתנו, משמרים את מיטב יצירותינו - צילומים, עבודות מחקר וגראפיות, מכתבים, תוכנות, אתם תגידו מה עוד.
בהגיענו לבגרות או להכרה בצורך לדאוג לנכסינו בצוואה, רצוי שגם נדאג לנכסינו הוירטואליים.
מדיניות האבטחה מכתיבה לנו לא לשמור סיסמאות וקודים בקרבת המערכת המופעלת על ידם. אז ברוב המקרים אנו זוכרים אותם: סיסמאות כניסה לממשק במחשב השולחני, קוד הכספומט, שם משתמש וסיסמא להתחברות לרשת ארגונית, לכניסה לכל חשבון דואר, לכל יישום נוסף, קודים להפעלה וביטול האזעקה בבניין, קוד ביטול הנעילה ברכב... איזה כאב ראש נשאיר ליקירנו אם נלקח פתאום! - מצד שני, אולי מי מאיתנו דווקא אינו מעוניין שתהיה לשאריתו גישה לתחום זה או אחר - לא כעת, ולא כאשר נהיה בעולם שכולו טוב...?
סוכן הביטוח, עורך הדין ומנהל החשבונות ידאגו לנכסינו המסורתיים. אם נחליט שנחשוב היטב כיצד לדאוג לנכסינו הוירטואליים...לא כדאי לדחות זאת.
 

Si La Muerte Pisa Mi Huerto
Juan Manuel Serrat

Si la muerte pisa mi huerto,
¿quién firmará que he muerto
de muerte natural?
¿Quién lo voceará en mi pueblo?
¿Quién pondrá un lazo negro
al entreabierto portal?
¿Quién será ese buen amigo
 que morirá conmigo,
aunque sea un tanto así?
¿Quién mentirá un Padre Nuestro
 y "a rey muerto, rey puesto"
pensará para sí?
¿Quién cuidará de mi perro?
¿Quién pagará mi entierro
 y una cruz de metal?
¿Cuál de todos mis amores
 ha de comprar las flores
 para mi funeral?
¿Quién vaciará mis bolsillos?
¿Quién liquidará mis deudas?
A saber,
¿quién pondrá fin a mi diario
al caer
la última hoja en mi calendario?
¿Quién hablará entre sollozos?
¿Quién besará mis ojos
 para darles la luz?
¿Quién rezará a mi memoria,
Dios lo tenga en su gloria,
y brindará a mi salud?
¿Y quién hará pan de mi trigo?
¿Quién se pondrá mi abrigo
 el próximo diciembre?
¿Y quién será el nuevo dueño
 de mi casa y mis sueños
 y mi sillón de mimbre?
¿Quién abrirá mis cajones?
¿Quién leerá mis canciones
 con morboso placer?
¿Quién se acostará en mi cama,
 se pondrá mi pijama
y gozará mi mujer?
¿Quién me traerá crisantemos
 el primero de noviembre?
A Saber,
 ¿quién pondrá fin a mi diario
al caer
 la última hoja en mi calendario...?
 

אמר וודי אלן:
"למות זה כמו לישון,
רק בלי לקום לפיפי"

 
   

נימה אופטימית

בצ'יף לא מוכנים לתת לזה לעבור מבלי לשתף אתכם. השבוע קיבלנו מכתב קורן שמחה, ולהלן קטע:
"אז אתם תוהים וודאי לאן נאלמתי ונעלמתי? אז זהו, שלא!
התחיל ללכת לי, שיגעון... עליתי על הגל, כי יש שינוי בתקנות ואיש לא מבין מה קורה ואני על הגל.  בנוסף, כשזה בא זה בא ( אלדד, לא לצחוק!!! )"


בקרוב אצלכם!

 

 
   


רבי יעקוב סלומון משחק טריוויה בטיסה, ומסיק מסקנות מעמיקות. מומלץ ליזמים מכל סוג. http://www.aish.com/societyWork/society/Not_So_Trivial_Pursuit.asp

(באנגלית)
 

 

 
   

מזלטובים

  • למאיה גורביץ, מנהלת שיווק ומכירות בעו"דכנית: מחכים שתחזרי מחופשת הלידה.
  • לעינת סמוליאן, ברכות ביום ההולדת!

 
   

הומור

http://www-f9.ijs.si/~bracko/slike/zabava/195.jpg

  
   

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

  
   
  
   

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  magazine@chief-group.com

  
   

 
   

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2005