גיליון מספר 12 שנה VI - יום חמישי, 23 במרץ 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

זמן שהוקדש לעבודה אינו זמן מבוזבז

 

מלכ"רים

בצ'יף מכריזים על מבצע מיוחד לארגונים ללא מטרות רווח,
 בהזמנת מוצרי שרידות המידע עד לסוף פסח
צרו קשר בהקדם!

   
 

ראו פרטים על תחרות Sandisk
לצילום תת ימי.

ותודה לצוללי סיאם, מאילת.

















































007


בסרטי ג'יימס בונד הראשונים משנות ה-'60, הוצג אוסף בלתי אפשרי לאותה תקופה של מכשירי היי-טק נישאים לשירות המרגל. היום כבר לא מפתיע כי משהו בגודל מצית יכול באמת לצלם תמונות ולהתחבר לאינטרנט.
בסרט שיצא למרקע בשנת 1999 ("The World Is Not Enough") מראים סוג משקפי שמש עם יכולת קרני -X באמצעותם הסוכן 007 מסתדר לא רע בקזינו ומצליח לראות את הנשק המוחבא של הגברים וההלבשה התחתונה של הגברות. קרני X הם סוג של קרינה אלקטרומגנטית, שימושיים ברפואה על מנת להבדיל רקמות רכות מרקמות קשות וחומרים בעלי תכונת ניגודיות. אבל הם גם מסייעים בטכנולוגיות אבטחה. למשל, בהקרנת מזוודות בשדות תעופה ומעברי גבול, הקרניים מוחזרים ע"י חפצים מתכתיים, וצלליתם נראית על גבי מסך. לא רק שלא ניתן לראות בגדי תחרה, אלה שהחפץ חייב להישאר ללא תזוזה למשך מספר שניות על מנת לקבל את צלליתו באופן ברור.
קיים אמנם פתרון קרוב יותר לצרכים של 007: מעין פנס שהוא למעשה גרסה מוקטנת של סורק אולטרא-סאונד (כמו זה אשר בשימוש ברפואה). הוא נראה כמו אקדח בעל מסך קטן, וכאשר מכוונים אותו למטופל, גלי קול (ולא קרני X!) חודרים אל תוך הגוף. ההד המוחזר יוצר תמונה זזה בזמן אמת.
בסרט Thunderball משנת 1965 השתמש הסוכן החשאי לנשימה במהלך קרב תת מימי  בהתקן חירום שאפשר לו לנשום במשך 4 דקות שלמות, לאחר שציוד הצלילה שלו התקלקל. הכיצד? בלון של 3.8 ליטר מכיל אוויר דחוס שמספיק לכ-30 דקות צלילה. בלון החירום הקטן ביותר שקיים הוא של 0.5 ליטר אוויר ובגודל של פחית שתייה קלה. הוא יספיק ל-2 דקות או 40 נשימות מקסימום...
באותו סרט רואים את בונד נפלט מעל קיר גבוה באמצעות "jetpack", חגורה או תרמיל-סילון קטן שמוחבא לו במגף. מסתבר כי אכן קיים דבר כזה. הוא פותח בעבור צבא ארה"ב ע"י מעבדות Bell Textron, ופועל על ידי גז חנקן שמשתחרר בלחץ גבוה, וגורם להֲנָעָה סִילוֹנִית ללא בערה. הוא יכול לשאת אדם למעל גובה 9 מטר במהירות של 11 עד 16 קמ"ש. צבא ארה"ב לא אימץ את המוצר מפני שמשך התעופה היה של 30 שניות בלבד. הוא נשאר כמוצר למטרות בידור בלבד, והשתמשו בו בטכס הפתיחה של אולימפיאדת 1984 בלוס אנג'לס.

ב"Diamonds are Forever" משנת 1971, מתחזה ג'יימס בונד למישהו אחר עם כיסויים  לכריות אצבעותיו, המשאירות תביעות אצבע של אדם אחר. אכן, היום הוכח כי כיסויים מסוג זה, מיוצרים עם חומרים ביתיים יכולים לעבור מערכות זיהוי ביומטרי יקרות ללא כל בעיה.
בידי האויב, בסרט "Never say never again" מ-1983, היה מכשיר לזיהוי פנים לבקרת הכניסה לאתר מאובטח. קרן לייזר סורקת את הפנים ומשווה את הפרטים מול מסד נתונים. מערכות זיהוי פנים של היום קולטות תמונת הפנים הידועה כ"תביעת פנים" (faceprint) ויוצרת מפות מספריות ייחודיות הבנויות מתווי פנים, המכונים nodal points.
קיימים כ-80 נקודות כאלה, כולל את קו הלסת, הסַנְטֵר, מרחק בין העיניים ורוחב האף. לאחר שמערכת האבטחה בוחנת את הפנים, בד"כ באמצעות מצלמה, תוכנת הזיהוי משווה את תביעת הפנים למסד הנתונים של תמונות שמורות מראש. קיימות היום מערכות זיהוי פנים המסוגלות להתאים עד 60,000,000 תביעות פנים לדקה.
גם ב-"Never Say Never Again" ראינו משקפות לראיית לילה על פניה של האישה הרעה. מוצרים לראיית לילה מגבירים את רמות האור הקיים בסביבה באמצעות מעבר של התמונה דרך פוטו-קתודה, ומיקודה על גבי מסך של זרחן ירוק. המסך ירוק מפני שהעין האנושית רגישה במיוחד להבדלים בין גווני הירוק - צבע הנמצא במרכז הקשת של האור הנראה.  עוד טכנולוגיה המאפשרת לראיית לילה נשענת על פליטת אור אינפרא-אדום במקום על אור זמין, ניתן להשתמש בה על מנת לראות דברים בחושך מוחלט.

מגיעים ל-1985, עם "A View To A Kill", שם יש למפעיל של 007 (מר Q) מערכת מעקב המופעלת מרחוק, האוספת מידע באמצעות מצלמות ומיקרופונים ומוסרת אותו למפעילה הנמצא בחמ"ל נייד, ברכב מסחרי. (כמובן שהמערכת גם מועילה על מנת להציץ לחתיכה של הסרט ביציאתה מן המקלחת!) היום כבר קיימים רובוטים מסוג זה, מצוידים בחיישנים, אורות חזקים, מצלמות וידאו ומכשירי איתור אולטרא-סוניים. השתמשו בהם למשל, כדי לסרוק את הריסות בנייני התאומים לאחר הפיגוע של 11/9. אותן מערכות עוצבו על מנת לזהות חום, אור, תנועה וצבעים שיעידו על קורבן שעודנו חי. הן נעו על זחל"מים והיו מסוגלות להזיז גושי בטון מדרכן.
כמו כן, קיימים Marsupial robots שהם רובוטים-בתוך-רובוטים (Marsupial = חיית כיס), מעין פתרונות קנגורו הנשלטים באמצעות כבלים או שלט רחוק, שיכולים להגיע לנקודה מסוימת ואז "לירוק" רובוט אחר מתוכם, קטן יותר ומסוגל לנוע בחללים צרים יותר או לטפס מעל חפצים.

ובכן, יותר ויותר העתיד כבר כאן, אבל ריבוי הגדג'טים מהסרטים בשוק האזרחי, כמו למשל התקני זיכרון מיניאטוריים בעלי קיבולת גבוהה, יוצרת בעיה אמיתית לתחום האבטחה ואבטחת המידע העסקי והלאומי.
 

כולל מידע מתוך אתר ה-BBC

   
 

 

אם אתם יבואן / מפיץ / משווק חומרה / אינטגרטור
אנו מחפשים שותף עסקי לשיווק מוצר משולב תוכנה + חומרה
ולתצוגתו בתערוכה
צרו קשר עוד היום!

   
 


כונן SSD















RAM או פלאש


כל הדיסקים מצב מוצק (SSD) בשוק משתמשים או ב-RAM או בזיכרון פלאש כמצע לאחסון ראשוני.

הדיסקים המבוססים RAM כבר ותיקים, והם נתמכים על ידי סוללות על מנת לשמר את המידע כאשר מתרחשת נפילת כוח. דגמים מסוימים גם כוללים כונני דיסקים קשיחים פנימיים, אליהם נשמר המידע באמצעות כוח הסוללות.  זאת, בכדי שהמידע לא יאבד ברגע שגם הסוללה נגמרת. טכנולוגיה משולבת מסוג זה גורם לדיסקים מצב מוצק מבוססי RAM להיות גדולים יותר מאשר הדגמים המקבילים מבוססי פלאש. כמו כן, הם לא מסוגלים לתפקד באותה קשת של סביבות עוינות כמו מוצרי הפלאש.

בדיסקים מצב מוצק מבוססי RAM משתמשים בעיקר בפתרונות להגברת הביצועים של שרתים ארגוניים. המוצרים המהירים ביותר בקטגוריה זו, מהירים יותר מאשר הדיסקים מצב מוצק מבוססי פלאש המהירים ביותר.

SSD מבוססים פלאש משתמשים בטכנולוגית מוליכים למחצה בלתי נדיפה על מנת לשמר את המידע בזמן שאינם מקבלים כוח חשמלי. היות ואין להם רכיבים נעים, הם עשויים להיות אמינים יותר מדיסקים קשיחים, ומשתמשים בפחות כוח הפעלה. הם מסוגלים לפעול בסביבות עוינות כגון התעשייה, שדה הקרב, והחלל. מבחינת מימדים פיזיים, הם קטנים יותר ממקביליהם המבוססים RAM. מהם המוצרים הצפופים ביותר  הזמינים היום מציעים כמעט אותה קיבולת אחסון כמו הדיסקים הקשיחים של 2.5 אינץ'.
ה-SSD מבוססי פלאש המהירים ביותר מסוגלים לספק random IOPs שהם בין 10 ועד 50 פעמים מהירים יותר מאשר דיסקים קשיחים שמסתובבים במהירות של 15,000 סיבובים לדקה, מה שעושה אותם מתאימים לפתרונות האצה של שרתים ארגוניים.
חיסרון אחד בהשוואה ל- RAM SSDs, הינו כי לפלאש יש מגבלה מובנית על סה"כ מספר  מחזורי הכתיבה ליעד מסוים. הגבול משתנה בהתאם ליצרן, ומגיע למעל מיליוני מחזורים במוצרים עם חיי הניצול הארוכים ביותר.
בקרים פנימיים בSSD המבוססים פלאש מנהלים את התופעה הזאת, ומסוגלים למקם מחדש את המידע במצעים פיזיים באופן שקוף, על מנת להאריך את חיי המצע.
ברוב היישומים העמידות הגבוהה של הSSD מבוססי פלאש יכולים לחיות חיי הפעלה אמינה שהם כ-3 פעמים יותר ארוכים מחיי דיסק קשיח. בכל זאת, לא מומלץ להתקין מצע כזה בסביבה בה היחס בין כתיבות מידע לקריאות מידע גבוה במיוחד.
 

   
 

למה זה תמיד קורה בחגים?


(מרקורי בנסיגה
גורם לתהפוכות בחודש מרץ)








סיפור שכיח


יוסי (שם בדוי) הגיע ביום ב' לעבודה בפנים חיוורות ועיגולים שחורים תחת העיניים. הוא היה סחוט*. לא ישן כל הלילה ונראה ממש נורא, כאילו הכריחו אותו לתרום אונה ממוחו למתחרות ב-"הדוגמניות"... או יותר גרוע, כאילו עינו אותו בהשמעת פטפוטי השופטים באותה תוכנית טלוויזיה.
החברה' הציעו לו כוס מים, כדור אקמול, קפה חזק, שלוק וויסקי (מהבקבוק השמור לאירועים מיוחדים)... כאשר הציעו לו מיץ תפוזים, יוסי נפנף בידיים "רק זה לא!"
חגית שניחנה בכוחות טלפאתיים וגם מכירה אותו מאז היה סטודנט, העיזה לשאול: "האם קרה משהו ללפטופ החדש?"
זרועותיו של יוסי צנחו בייאוש. אכן. מיץ תפוזים טבעי (*) נשפך לו בבית על המקלדת, ותוך כמה שניות המחשב כבה ומת. לפטופ חדש, קל כנוצה, חביב ואלגנטי, שהתבקש לשמור כעל מאור עיניו...
סופי רצה לשולחן שלה, דפדפה במיילים, ורשמה לו על פתק את הטלפון של צ'יף.
............................................................................................................
ביום שלישי יוסי קיבל באנחה ארוכה את כל המידע שלו על תקליטור.
ביום חמישי החזרנו לו את המחשב, עובד, תקין, נקי. הוא חיבק אותו באהבה, שילם ועמד לעזוב, כאשר...
-"פסססט! לא שכחת משהו?"
-"?"
מכאן לא יוצאים בלי BOS חינם, בעקר אם אתה בקבוצת סיכון!
 

   
 






































דברים טובים - תוכנות בחינם

Public ShareFolder®


תוכנה מצוינת שמאפשרת לשתף ספריות Outlook בין מחשבים שונים. התוכנה אמנם אינה בדיוק תוכנת חינם או תוכנה חופשית אך גרסת הדמו שלה בהחלט מעניינת בפני עצמה.
גרסת הדמו של תוכנה זו מוגבלת לשימוש של עד 10 משתמשים, והיא מאפשרת כתיבה לתיקיות המשותפות למשך 4 השעות הראשונות לאחר ההתקנה, כדי שנצליח "לטעום" ממנה. לאחר מכן היא מאפשרת גישה לשם קריאה בלבד.



בין האפשרויות: יצירת ספריית Outlook מרכזית המאפשרת לכל התחנות בארגון לשתף דרכה תכנים. מתן הרשאות אינדיבידואליות לכל משתמש, מתן הרשאות מחיקה רק למשתמשים נבחרים, ועוד.

כאשר משלבים את התוכנה עם BOS - ניתן להמשיך ולגבות את המידע ממערכות Outlook PST מרוחקות בקלות ובפשטות. - אפילו בגרסת ה Demo עם יכולות קריאה בלבד.

מומלץ וטוב.
 

   
 

 

זיכרון בטלפון


בשנת 2005 מתוך כל הטלפונים הניידים שנמכרו בעולם, 113 מיליון (13.7%) הכילו
חָרָךְ -slot- להתקנת כרטיס זיכרון שניתן להסרה. צפוי כי בשנת 2010 ימכרו מעל 900 מיליון טלפונים בעלי חרך כזה. מכירות הכרטיסים לטלפונים אלו צפויות לגדול בקצב של 53% לשנה, במשך 5 השנים הבאות.
הקיבולת הממוצעת של כרטיסי הזיכרון לטלפונים הייתה של 112MB בשנת 2005. הדרישה הגדולה לזיכרון בעבור המשתמש תדחוף את הקיבולת בקצב שנתי ממוצע של 70% עד לשנת 2010.
כרטיסי זיכרון לטלפון הסלולארי הם מצעי מידע דיגיטאלי, והמידע האגור בהם יכול להיפגע, להשתבש או להיעשות בו שימוש לרעה בדיוק כמו בכל מצע אחר.
הגיע הזמן להפסיק להתייחס אל זיכרונות אלו כאל צעצועים או מוצרי צריכה, ולהכיר בערכם האמיתי.
קראו עוד.
 

   
  

20% מהמומחים

מחזיקים ב-
80% מהידע




 

על עיקרון פרטו
20% מעורכי הדין

מחזיקים ב-
80% מטוב הלב והנדיבות













 

80% מהמובטלים

מחזיקים ב-
20% מהייאוש
































לא, באמת שלא אמרתי "Stripper"
אז אל תהפכי לי ל-Ripper!


























Audacity: Free Sound Editor and Recording Software














השורות של עמית

זהו אני חוזר לסורי. ראשית יש על מה לקטר, ושנית הגיע הזמן להמשיך בסדרה על מחשב המדיה, אבל... בטרם נתחיל:
מעניין שהכתבה שפרסמתי בשבוע שעבר לא זכתה לתגובה כלשהי מאף אחד ממאות מומחי האבטחה הקוראים את מגזין צ'יף. אני מקבל זאת כהכרה בלוגיקה שלי, או... שאף אחד לא מבין על מה אני מדבר, בשני המקרים הדבר מאושש את מה שכתבתי בכל אותם מאמרים, עד היום.


ויסלחו לי עורכי הדין

אני מבקש מראש את סליחתם של עורכי הדין שקוראים שורות אלה. “סקר בקרב מדגם מייצג של עורכי דין גילה כי הכסף איננו עומד בראש סולם העדיפויות של עורכי הדין אלא הכבוד למקצוע"...
נו באמת?!
גם אותם עורכי דין שאכן דואגים לכבוד המקצוע, "ישחטו" את לקוחותיהם בלי הינד עף עף אין כסף אין עבודה, גם אם מדובר במצב כלכלי קשה בעיצומו של תהליך משפטי.
אני גם יודע שבתל ברוך יש מספיק נשות מקצוע שהכבוד חשוב להם יותר מהכסף, והן מוכנות לספק את הסחורה לכל מסכן, שישלם יותר מאוחר...

אבטלה...
כבר כתבתי בעבר וכבר הוכחתי שיש בעיה עם הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אודות האבטלה. השבוע פורסמו נתוני האבטלה בישראל לחודש שעבר: 241,000 מובטלים. הטענה היא שיש ירידה. ראשית אני לא מתרגש מהטבלאות שכן לפי הדיווחים הקודמים הרי שמדובר בעצם בעליה או במצב סטטי, למרות שהטבלאות הרטרואקטיביות מוכיחות ירידה.
למעשה, מוכיח הדבר שהדיווחים מדי חודש הם בלתי רלוונטיים.
שנית, במקביל דווח כי גם מספר המשרות המלאות הצטמצם אז עכשיו במקום מובטלים שלמים יש "חצי מובטלים" והם נכנסים לסטטיסטיקה כמועסקים.
שלישית, מספר ה"מיואשים" אלו שהפסיקו לחפש עבודה עלה באופן משמעותי והיות והם אינם מבקרים בלשכת העבודה הרי שאינם נכנסים לסטטיסטיקות.
כל הללו באים לאושש את טענת הגופים הפרטיים שהנתונים שמפרסמת הלמ"ס לא נכונים ומספר המובטלים בישראל הוא בעצם כפול.
ובמקביל... ההטבות למובטלים יידחו עד לאחר הבחירות (כדי שלא יתפרש כשוחד בחירות) – למה לא? האוכל יכול לחכות עד לאחרי הבחירות, ו... מדינת ישראל קיצצה 6 מיליארד שקל בקצבאות האבטלה, הרי משרד האוצר קורא את נתוני הלמ"ס, אז למה שלא יקצץ.
 

מחשב מדיה – חלק ג'

לחלק הראשון ולחלק השני של הכתבה.

תוכנות
מחשב המדיה זקוק לתוכנות, מכל הצבעים והמינים. להלן רשימה של תוכנות רצויות, את רובן אם לא כולן תוכלו להוריד חינם. כדאי לגשת ולהוריד את מדריך הוידיאו לאינטרנט, שם תמצאו לינקים למבחר עצום של תוכנות בתחום הוידיאו. התוכנה נמצאת להורדה בכתובת  http://www.amitm.com/guides.html

נגני מדיה
1. Real media גרסא חינם
2. Windows media גרסא אחרונה
3. Divx player
4. Quick time player
5. Winamp

כל הללו נמצאים בכתובת  http://www.videowebgate.com/gtv/down.html

Videowebgate – גרסא 2.0 של תוכנת תכני הוידיאו שלנו, ששוחררה ביום שני והיא כוללת אפשרות הקלטה של זרמי וידאו מהאינטרנט ואלפי אתרי תוכן וידאו לכל מטרה ובכל נושא את התכנה ניתן להוריד מ- www.videowebgate.com

תכנות לפיצוח DVD ו- CD
1. DVD Gennie – מיועד לאפשר צפייה בדיסקים מסוג DVD גם עם קוד המדינה לא תואם
2. Smart Ripper – תכנה נהדרת חינם לפיצוח DVD והמרתם לקובצי וידאו.
3. FreeRIP – תכנה להמרת דיסקים של מוסיקה לקובצי MP3

כן, אני מודע לבעיה החוקית בתכנות פיצוח, אבל ממני לא קיבלתם יותר מהלינק...!

מעבר לעובדה ששניים מהנגנים המוצעים למעלה מנגנים DVD בצורה יוצאת מהכלל הרי שסביר להניח כי למכשיר ה- DVD המובנה במחשב שלכם מצורפת תוכנה לנגינת DVD – לא מזיק להתקין אותה.
תוכנת צריבה חשובה לא פחות וגם היא תהיה מצורפת לצורב שלכם אבל אם לא, אזי תמיד תוכלו להוריד את תוכנת החינם הנהדרת Burn4free

המערכת לא תהיה מושלמת ללא תוכנת עריכת וידאו. תוכלו למצוא במדריך האינטרנט תכנות חינם רבות אבל... אם יש לכם גישה לאחת מן השתיים, שבדרך כלל מצורפות לצורבים, מצלמות דיגיטאליות וכיו”ב:
1. Roxio VideoWave
2. Intermedia Win DVD creator

אני מבטיח לכם שמחה ואושר, אבל גם קלות עבודה, מהירות ויעילות... אנא אל תטרחו לחפש ולרכוש תותחי על כמו הפרמייר של adobe... גם בגלל שהיא יקרה, כבדה וזוללת משאבים, גם בגלל שהיא מסובכת, ובעיקר בגלל שהיא איננה יודעת לעבוד על קבצי MPEG ועבודה על קבצי AVI ענקיים היא בלתי נסבלת, גוזלת זמן ומשאבים ולא יעילה למשתמש הביתי.

תוכנה לעריכת קול יוצאת מהכלל, שגם היא חינם, היא Audacity - קלה פשוטה ואלגנטית. אתם בוודאי תוהים, "לשם מה?" אז הנה דוגמא לשימוש בתוכנה הנ"ל:
ה- BBC מציג על גבי האינטרנט תסכיתים והצגות באתר של התחנה. הקלטנו 14 אפיזודות מתסכית על ריצ'ארד השלישי על ידי חיבור כבל בין יציאת הרמקולים לכניסת המיקרופון. את 14 הקבצים ניקינו באמצעות ה-Audacity, חיברנו אותם ושמרנו כ- MP3 ומסרנו במתנה דיסק לחמי שמכור לעניין.

גלישה באינטרנט
היות והמכשיר שלנו מחובר אלחוטית, הרי שנחוצות לנו תוכנות אינטרנט כמו:
דפדפן – Mozilla firefox
תוכנת דואר אלקטרוני – Mozilla Thunder bird
תוכנת FTP למי שזקוק – Smart FTP
תוכנת מסרים וטלפוניה – Skype
תוכנה נהדרת נוספת – Google Earth

זהו, ובפרק הבא כיצד לבנות ממשק לעבודה פשוטה, מה עובד עם מה ואיך....

תגובה לשורות של עמית.

   
 

















 עדי שמיר
פרופסור במתמטיקה יישומית





וירוס ב-RFID


AIM Global, איגוד מסחר פתרונות זיהוי אוטומטי וניידות, ניסה להפריך בסוף שבוע שעבר ממצאים של עבודה שהוגשה בכנס ה-IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers שהתקיים בפיזה, איטליה. העבודה הוגשה ע"י דוקטורנטית בשנה שלישית באוניברסיטת Vrije  באמסטרדם (Melanie Rieback, Bruno Crispo, Andrew Tanenbaum ) ונקראת "?Is Your Cat Infected with a Computer Virus" תוצאותיה רומזות כי ניתן להשתמש בתגיות RFID על מנת לשבש מסדי נתונים ואף להפיץ ווירוסים במחשבים.
לכאורה, באמצעות קוראי RFID הוירוסים יוכלו לעבור מן התגיות אל תוכנת middleware לקויה או בינונית ביישומים ומשם למערכות ומסדי הנתונים.
אנשי AIM טענו כי החוקרים בנו מערכת בעלת חולשה והראו כיצד לנצל את אותה חולשה, וזו מתודולוגיה שאינה קבילה בעיניהם.
אבל העבודה עשה את שלה, וגרמה לגל של הדים בעולם. אפילו בפגישת מדענים בKyoto, יפן, של הארגון הבינלאומי לתקינה (ISO) דיברו השבוע על התגים לשימוש בזיהוי בעלי חיים (בעקר חיות מחמד). תגים אלו לא ניתן להחליף, ולכן הם עמידים נגד זיהום ויראלי. הם דנו בשאלה האם סוגים אחרים של תגיות, כגון אלו בהם ניתן לשנות את המידע, רגישים לתקיפה ויראלית.

היכולת להחדיר וירוס מסוים יוצאת מתוך הנחה כי בתגית RFID  קיים קוד executable שמזוהה ע"י תוכנה. עם רוב יישומי ה-RFID הדבר בלתי אפשרי, היות והקוראים מחפשים סוג מסוים של מידע, והמערכות יסמנו או ידחו כל דבר שאינו מתאים לתבנית המבוקשת של פרמטריים מוגדרים מראש, כפי שהיום עושים קוראי הבר-קוד.
סגן נשיא MIT גם הוא חווה דעה. הוא טען כי הקוד בו השתמשו בניסוי אינו וירוס של ממש אלה פיסת קוד SQL המכפיל את עצמה.

בכנס RSA בחודש שעבר דיווח פרופסור עדי שמיר, קריפטוגרף ידוע ממכון וייצמן, על הפעלת טכניקות מתקדמות של ניתוח קודים על מנת לפענח את סיסמאות הסוג הנפוץ ביותר של תגי RFID ומצא בהם נקודות תורפה.
שמיר השתמש באנטנה כיוונית ואוסצילוסקופ על מנת לבדוק את השימוש בכוח על ידי שבבי ה-RFID בזמן קריאתם. לכאורה ניתן לנתח את דפוסי השימוש באנרגיה על מנת לקבוע מתי השבב קיבל סיסמאות נכונות או לא נכונות. כאשר השבב מקבל אות שאינו נכון, הוא צורך יותר אנרגיה מהסביבה, על מנת לשלוח מידע ל-RAM בדבר זיהוי קוד שאינו מתאים כדי שיתעלם משאר הרצף.
עוד אמר שמיר כי בטלפון סלולארי קיימים כל המרכיבים הנדרשים לביצוע תקיפה ופגיעה בכל שבבי ה-RFID הנמצאים בסביבה. לטענתו, הלחץ להוריד את מחיר השבבים אילץ את היצרנים להתעלם ממאפייני אבטחה, קיצור דרך בו חייבים לטפל בדור הבא של מוצרים.

לחצו את הקישור כדי לקרוא מהן וכיצד יתפתח עד שנת 2016 שוק ה-RTLS ( מערכות איתור בזמן אמת).

   
 

יש שילוט


השילוט הדיגיטאלי הינו תחום העוסק בתצוגת מסרים על גבי מסך אלקטרוני או שלט דיגיטאלי, אותם ניתן לשנות ללא ביצוע כל שינו פיזי, במטרה לכוון מסרים מסוימים בזמנים מסוימים.
אותם המסכים יכולים להיות שלטים אלקטרוניים, תצוגה בפאנלים של פלאזמה או LCD, מסכי הקרנה, או OLEDs שניתן לשלוט בהם באמצעות מחשב, ואף דרך האינטרנט.
התוכן המוצג יכול להיות ממלל ותמונות, ועד סרטים, עם או ללא אודיו. קיימים מפעילי רשתות של שילוט דיגיטאלי, במיוחד בחו"ל -בשוק הישיר לצרכן- המחשיבים את רשתותיהם לערוצי טלוויזיה, המציגים תוכן בידורי ולימודי מעורב בפרסומות.
ניתן לקבוע את תזמון התוכן והחזרה על ההקרנה באמצעות מספר טכנולוגיות שנעות מנגני מדיה פשוטים ובלתי מרושתים -שבאמצעותם משיגים לופים בסיסיים של MP2-, ועד לרשתות מורכבות בשכבות (tiers) רבות, המציעות בקרה בו זמנית על תצוגות שונות במקומות שונים של אותו אתר. האופציה הראשונה מתאימה לקבוצות קטנות של עמדות תצוגה, בזמן שהשנייה נותנת למפעיל לדחוף תוכן באופן סימולטאני לעמדות תצוגה שונות, או לקבוע שהן ימשכו את התוכן משרת, על פי הצורך..
הפופולאריות של השילוט על גבי מסכים פלזמה ו-LCD עולה עם ירידת המחירים וגידול אפשרויות התחברות לרשתות ולאינטרנט.
קבוצת Point of Purchase Advertising International -POPAI עובדת כרגע על קביעת תקן בינלאומי לשילוט דיגיטאלי, וצפוי כי לקראת סוף השנה תפרסם רשימה סופית של המלצותיה למגוון הרב של כינויים לטכנולוגיות השונות..
בשנה שעברה הפיקה חברת שארק מסמך בעברית עם מידע על שילוט דיגיטאלי. קליל ומעיין

   
 

 

יום המים


בשנת 1992 החליטו באו"מ כי ב-22 במרס יצוין בכל שנה ברחבי העולם ובראשות UNESCO את יום המים הבינלאומי. הנושא המוביל השנה יהיה "מים ותרבות". אמנם באו"מ התכוונו באמרם "תרבות" אולי לספרות ולאומנות, למסורות ואמונות...אנו מנצלים את ההזדמנות לקרוא לבדיקת מערכת הערכים של כולנו. זה כולל את ההתייחסות לברז זולג בגן ציבורי מצד אזרח שעובר באופן אקראי, סדר העדיפויות של עובדי העירייה, ילד שסותם את הברזייה בלכלוך, והתייחסות ההורה שאיתו...

סיפור קטן על מים
עולה חדש מחבר העמים שעבד בצ'יף מזמן, נהג תמיד להזכיר לנו את איסור השילוב בין חשמל למים. הקומקום החשמלי וגם מתקן המים עם נורת UV עוררו בו חשד, ובנוסף לסיבות משלו, יתכן שגם בשל כך העדיף לבוא לעבודה עם טרמוס שתייה חמה שהוכנה על הכיריים.
פעם טיפלנו במעבדה במחשב של עסק לשיווק מערכות ג'קוזי. לא היה קל הסביר לבחור שלנו מה בדיוק עושה הג'קוזי בבית פרטי ולמה בכלל צריך דבר כזה. הוא מאוד לא אהב את הראיון. מעת לעת הביע חוסר שביעות רצון ממנו, בנשימה אחת עם התייחסות לקירור מחשבים במים.
יום אחד לא הגיע ידידינו לעבודה. אשתו התקשרה: הוא לא מרגיש טוב. מה קרה? כאב שיניים!. הלך לרופא השיניים? אכן, הלך. והוא לא עזר לו?...הוא ניסה. רק שלאחר בדיקה ראשונית, הפעיל הרופא מוצץ רוק והתקרב אל פיו עם מקדחה שמתיזה מים...
הטיפול מיד הופסק, והפציינט בבית!
 

   
 









 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !







מרץ, לטוב ולרע


הרומאים היו מכנים idus את ימי ה-15 לחודשים מרץ, מאי, יולי, ואוקטובר, ואת ימי ה-13 של שאר החודשים. הקיסר יוליוס נכנס לבנין הסנאט נגד הזהרתה של אשתו קלפורניה (Calpurnia ולא California!) שחלמה לפני כן חלום של תחושה מוקדמת על כך, והן נגד הזהרתה של אוֹרַקְל שאמרה לו להישמר מן ה-idus של מרץ. יוליוס קיסר לא שמע בקולן, הלך, ונרצח ב-15 למרץ בשנת 44 לפני הספירה. מאז, המשפט "הישמר מן ה-idus של מרץ" (באנגלית Ides of March) פירושו אפשרות להתרחשות של אסונות פוליטיים גדולים בימים מסוימים.
יכולנו להרהר בכך שלא לכולם יש אישה צמודה או מכשפה אישית שתוכלנה להזהיר אותו מפני אסונות העשויים להתרחש (עשו לכם תוכניות להמשכיות עסקית!)
או שיכולנו לכתוב -ימים ספורים לפני הבחירות בישראל- כי מי שמתעלם מן הקול הנשי, סופו להיכשל.
גם יכולנו להכריז על חודש מרץ כחופשה עסקית, לסגור דלתותינו ולהכניס את עצמנו לתרדמה מבוקרת בת חודש.
ה"מרקורי בנסיגה" של מרים בנימיני וחבריה האסטרולוגיים (למי שמאמין, ואני דווקא לא...) עשה לנו צרות צרורות במרץ הזה. היו קצרי תקשורת עם אנשים שונים, מספר אי הבנות בין עובדים ולקוחות, לקוח שהפרענו לו באמצע המקלחת, שותף עסקי שחשב שמסדרים אותו, וגם דיסק קשיח קשיש שהסתובב עד לרגע שאיש הטכני של צ'יף הגיע להתקין תוכנה...(הדיסק נפח נשמתו בשיבה טובה, בעיתוי גרוע, ונציגנו הואשם ברצח ללא משפט). שותף אחד בחו"ל נאלץ לעבור ניתוח, באוסטרליה הציקלון עשה המון נזק, וזנב של טרונדו פגע בנכס של הקהילה היהודית בפאראנה (ארגנטינה).
שכחתי משהו?
לשחזר קובץ או מסר אי-מייל בודד שאבד בים של רשת, ולהחזיר לפעולה רשתות שלמות שקרסו עוד אפשר עם BOS... פתרונות טכנולוגים נועדו לפתור בעיות גדולות וקטנות כאחד. אבל רבותי, אין דרך לברוח מן הדברים הקטנים והמעצבנים שמקורם ביחסים הבין-אישיים, נשאר רק לזכור ולהזכיר כי מה שלא הורג, דווקא מחשל.
אנחנו מרגישים השבוע יותר חסונים מאי פעם!

פ.ג.

   
 

(הבהרה לקוראים העתידיים של גיליון ארכיוני זה:
מדובר בתקופת קדחת העופות)








 

בחצי חיוך


1. מה משותף לפוליטיקאים ולחיתולים?
- שיש להחליפם לעיתים קרובות...ומאותן הסיבות!
 

2. דב, אריה ותרנגולת נפגשים.
אומר הדוב: כאשר אני שואג כל היער רועד מפחד
אומר האריה: אם אני אשאג במדבר כל המדבר פוחד ממני
אומרת התרנגולת : נו, ביג דיל, אני רק צריכה להשתעל וכל העולם עושה במכנסים.... (האפצ'י קוריצה!)

תודה לשוש.

3. אם לילד עם שפעת אמא נותנת מרק עוף,
איזה מרק נותנים לעופות עם שפעת?

(מידע על שפעת העופות)

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2006